چگونه خود را تحلیل کنید؟

چگونه خود را تحلیل کنید؟ ،سیستم فروش چیست؟
چگونه خود را تحلیل کنید؟
شما به عنوان یک کسب و کار قرار است با یک سیستم کار کنید. این سیستم می تواند به شما کمک کند تا بهتر با مشتریان خود در ارتباط بوده و همچنین اگر هدفی داشته باشید، به شما در راه رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد. نام این سیستم، سیستم فروش است. با ما همراه بمانید تا راه چگونگی تحلیل این نوع سیستم ها را با شما بازگو کنیم.
سیستم فروش چیست؟
اگر می خواهید با کمک یک سیستم، کسب و کار شما به اطلاعات مختلفی دست پیدا کند، باید از سیستم فروش استفاده شود. این اطلاعات مختلف می تواند به شما کمک کند تا بتوانید دلایل خرید مخاطبین از کسب و کار خودتان را بدانید. یا می توانید تعامل خود را میان خود و مخاطبین خود افزایش بدهید.
به نقل از مرکز فروش ۲۴ شما می توانید با کمک این سیستم، یک برنامه داشته باشید که راه های ارتباط با مخاطبین و مشتریان خود را مدیریت کرده و همچین با اهدافی که تعیین کرده اید، راهبردهایی که را برای رسیدن به این اهداف مشخص کنید.
به طور کلی سیستمی است که در رابطه با فروش به شما کمک می کند و تمامی اطلاعاتی که مرتبط با فروش است را در خود ثبت خواهد کرد. از مخاطبی که دارید تا اهدافی که تعیین کرده اید، همگی در این سیستم ثبت می شود تا به صورت منظمی و سازمان یافته ای به این اهداف بزرگ و کوچک برسید.
پس از آشنایی کلی با مفهوم این نوع سیستم ها، در ادامه قرار است شما را با راه های تحلیل این سیستم ها آشنا کنیم.
تحلیل سیستم فروش
شما در ابتدا لازم است با مواردی آشنا بشوید که به شما کمک می کند تا با استفاده از این موارد، تحلیل و ارزیابی انجام بدهید. اولین مورد راه های ارتباطی با شما است. دقیق تر بخواهیم بگوییم، شما برای ارتباط با مشتری راه های مختلفی را در نظر گرفته اید. برای مثال مشتریان با شما تماس می گیرند. حال اگر تعداد این تماس ها بیشتر بشود، می توان نتیجه گرفت که احتمال افزایش فروش شما نیز بیشتر می شود.
در این موارد مهم این است که باید واقع بین شد. یعنی شاید افزایش تعداد تماس باعث افزایش سود شما شود، اما باید دقت داشت که این تماس ها به شما چه کیفیتی را ارائه می دهند. آیا این تماس ها جنبه خرید دارند؟ آیا این تماس ها در نهایت باعث فروش شده اند؟
در این زمان است که باید اثرگذاری را با استفاده از راه های مختلفی بالا ببرید. برای مثال کسانی که با مشتری در ارتباطند، آیا به خوبی با مواردی که مشتری به آن نیاز دارد، آشنا هستند؟ همچنین این نکته به تنهایی کافی نیست. شما باید به این نکته توجه کنید که راه ارتباط با هر مشتری را بدانید و از طریق زبان خود مشتری، کاری کنید که برای خرید از کسب و کار شما قانع بشود.
در این تماس گرفتن هم شما باید برنامه ریزی بسیار دقیقی داشته باشید. برای مثال حواس تان باید باشد اگر به مشتریان کوچکتر خود توجه کنید، ممکن است فرصت ارتباط با مشتریان بهتر را از دست بدهید.
گاهی اوقات نیز ممکن است این مشتریان کوچک به تنهایی تاثیری نداشته باشند، اما در مجموع ممکن است سوددهی خوبی حتی بیشتر از مشتریان بزرگ تر از خود داشته باشند. به همین علت باید تحلیل سیستم فروش را جدی تر بگیرید. برای آشنا بیشتر با این مفهوم، توصیه می شود که از آموزش های مرکز فروش ۲۴ استفاده کنید.