رونمایی از خودروی مونتاژی با موتور ۲ لیتری TGDI/ آونترا U۷۵ پلاس با چه مشخصاتی به بازار رسید؟_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
به رغم آزادسازی واردات و وجود گسترده چینیهای وارداتی و مونتاژی در بازار، هم چنان سیل عظیم اراعه خودروهای چینی به بازار ادامه دارد و Aventra تازه ترین ماشین مونتاژی چینی در بازار ایران است که بهزودی توسط شرکت ایلیا پارس کیان به بازار اراعه میشود.
Aventra در واقع همان وی جی وی U75 پلاس است. VGV یکی از زیرمجموعههای شرکت Sinotruck است که در عرصه تشکیل خودروهای کراساور فعالیت میکند.
ساینوتراک یک برند نامآشنا تشکیل خودروهای سنگین و کامیونت در بازار چین است. برند نوپای ویجیوی برندی نوپا و گمنام، نهتنها برای ایرانیان، بلکه برای بازار مهم خود، یعنی بازار ماشین چین است و طی سالهای تشکیل خود نتوانسته فروش خوبی را در بازار مادر کسب کند، به حدی که کل مقدار فروش این ماشین از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ژانویه سال ۲۰۲۴، تعداد ۲۵۲۳ دستگاه بوده، اما شرکت ایلیا پارس کیان برای تشکیل چهار تا پنج هزار ماشین در سال مقصدگذاری کرده است.
ایلیا پارس کیان اراعهکننده این ماشین به بازار ایران است و درواقع جوینتونچری است که از همکاری خودروسازی ایلیا و جی وی جی چین شکل گرفته تا محصولات برند جی وی جی را از سال آینده به بازار ایران اراعه کند.
طراحی خارجی
در تکه جلویی جلوپنجرهای گسترده به شکل هرم وارونه قرار دارد که به نوعی یادآور جلوپنجرههای بزرگ خانواده ساینوترک است و ابهت بسیاری به ظاهر جلویی بخشیده. چراغهای جلویی نیز یادآوری چراغهای محصولاتی چون فیدلیتی است که توسط گروه بهمن اراعه شده است.
نمای جانبی به تیگو ۷ پرو همانند است و دو خط جانبی دارد که یکی از آنها چراغهای جلو را به چراغهای عقب متصل کرده و خط دیگر به پایین دربها محدود میشود که نمای جانبی ماشین را حجیمتر کرده است.
نمای عقبی ماشین با دوچراغ ذوزنقهای مزین شده که توسط نواری کرومی به هم متصل خواهد شد. بالای نوار کرومی نام Aventra در اندازهای بزرگ خودنمایی میکند که هارمونی عقب ماشین را ناهمگون ساخته است.
طراحی داخلی
طراحی داخلی ماشین آمیزهای از ترکیب پلاستیک و چرم است. پلاستیک و چرم بهکاررفته کیفیت مساعد دارند و بازدید نهایی کیفیت آنها بسته به مقدار طول عمر آنها است که نیاز به بازدید زیاد تر دارد. داشبورد ماشین از سه تکه پلاستیک مشکی مات، پیانویی و چرم قهوهای است که نمایی لوکس را متبادر میکند.
طراحی داشبورد هارمونی خوبی داشته و کنسول میانی تا حدودی یادآور محصولات بنز است و رنگ مشکی پیانویی در کنار دکمههای لمسی، سلکتور دنده چرخان و صفحه نمایشی با کیفیت در کنار کلاستر دیجیتال حس خوبی را به راننده القا میکند.
قوای محرکه و امکانات
این ماشین به یک موتور ۲ لیتری TGDI و یک گیربکس ZF تجهیزشده است که توان تشکیل ۲۲۶ اسب بخار قوت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ هشت ثانیهای را اراعه میدهد. سیستم تعلیق این ماشین در محور جلویی مک فرسون و در محور عقب مولتی لینک است. مقدار سوخت این ماشین ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اظهار شده است.
این ماشین در او گفت و گو قوای محرکه رقبایی چون تیگو ۸ پرومکس و دیگنیتی پرستیژ دارد، اما گیربکس به کار رفته در آن امتیاز اختصاصیای را صاحب این خودروی تازه داخل در بازار ماشین ایران میکند.
امکانات ایمنی و رفاهی
این ماشین در قسمت امکانات به دوربین ثبت وقایع، اتوهلد، ترمز کمکی، رادار خروج از خط، رادار برخورد از جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، مولتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، کلاستر ۱۰ اینچی، صندوق برقی، کیتهای اسپرت بدنه، سانروف برقی با سقف پاناروما، اتولایت، سیستم چراغهای ای ای دی، سیستم صوتی ۶ اسپیکره به انضمام ساب ووفر، سیستم تهویه مطبوع برقی، ورود و استارت بدون کلید تجهیزشده است.
لازمه پیروزی در بازار ماشین؛ قیمت رقابتی و خدمات بعد از فروش
وی جی وی U75 PLUS برندی نوپایی است که روی کاغذ امکانات خوبی را اراعه میدهد، اما باید دید این ماشین در جادههای ایران چطور ظاهر میشود. با دقت به افت تقاضا برای محصولات چینی، اراعه خدمات بعد از فروش مناسب و قیمت رقابتی میتواند به فروش این ماشین پشتیبانی کند تا توانایی ناموفق بازار مادر آن در ایران تکرار نشود.
برای مطالعه زیاد تر صفحه نقد و بازدید ماشین را در خبررسان جستوجو کنید.
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع