تقاضای پورشه در چین افت یافت_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
پورشه، تولیدکننده خودروهای اسپورت آلمانی گزارش داد که فروش خودروهای چینی در سال ۲۰۲۴ به مقدار ۲۸ درصد افت یافته است، چون ضعف مداوم در بزرگترین بازار خودروی جهان به خودروسازان آلمانی ضربه زده است.
پورشه ۵۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه ماشین در سال ۲۰۲۴ در چین فروخت، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۷۹ هزار و ۲۸۳ رسید.
این افت، فروش جهانی را تحت تأثیر قرار داد که در قیاس با سال ۲۰۲۳ با سه درصد افت به ۳۱۰ هزار و ۷۱۸ دستگاه رسید.
مصرف کنندگان چینی به طور فزایندهای تمایلی به صرف پول برای کالاهای لوکس برای رشد اقتصادی متزلزل ناشی از بحران املاک در این سرزمین ندارند.
عضو هیئت مدیره پورشه در بیانیهای او گفت: به طور کلی، خودمان را در یک محیط بازار چالش برانگیز در سال ۲۰۲۴ زیاد قوی نشان دادهایم.
پورشه در ماه اکتبر خبرداد که شبکه نمایندگیهای خود در چین را افت میدهد که منعکس کننده تقاضای ضعیف مداوم است.
رویترز گزارش کرد که این خودروساز هفته قبل خبرداد که فروش خودروهای مرسدس بنز نیز در سال ۲۰۲۴ افت یافته است که با افت هفت درصدی در چین صدمه دیده است، در حالی که فروش برند فولکسواگن در چین با ۸.۳ درصد افت به ۲.۲ میلیون دستگاه رسیده است.
منبع :
ایسنا
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]

