پارس ماشین از سهند G رونمایی کرد/ بهبود آپشنها یا ترفندی برای بالابردن قیمتها؟_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
نزدیک به دو ماه از افزایش ۳۰ درصدی بهای کارخانه محصولات خودروسازان میگذرد. در این بین سیاستهای تازه ارزی و مشکلاتی همچون قعطی برق، ادامه زیان انباشته خودروسازان را قطعی کرده است. به این علت خودروسازانی که بعد از گذشت ۱۸ ماه خود را در مسیر سوددهی دیده بودند با دقت به تغییرات تازه و قیمتگذاری دستوری به راه حلهای قبل خود یعنی معارفه مدل تازه از طریق حذف و اضافه آپشنها بازگشتند.
ظاهر مدرن با قلپ تپنده سالخورده
پنج سال از توقف تشکیل پراید قبل، اما بهلطف سایپا، قلب تپنده پراید در محصولات تازه ادامه حیات مییابد. سهند روی پلتفرم X200 گسترش یافته که منشا آن به تیبا و ازمایش ها ۳۰ سال تشکیل پراید باز میگردد.قوای محرکه این خودروهم همان قوای محرکه پراید است که یکبار با همکاری شرکت FEV آلمان برای تیبا گسترش یافته و آخرین بهروزرسانی خود را با اطلس و سهند پارسماشین توانایی میکند.
این موتور در آخرین بهروزرسانی خود به هدرز و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپهای سوخت تجهیز شده که ۹۰ اسب بخار قوت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را تشکیل میکند. این بهروزرسانی جهت شده تا موتور ماشین ۳ اسب بخار قوت و ۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری را تشکیل کند که در قیاس با وزن زیاد تر این ماشین نسبت به تیبا و ساینا، تغییرات آن نامحسوس است.
جعبه دنده سهند هم همان جعبه دنده ۵ سرعته پراید است که یکبار تغییراتی محدود را برای قرار گرفتن در ماشین تیبا به خود دیده است.سهند به رغم ظاهر قشنگ و مدرنی که دارد از پلتفرمی قدیمی و پیشرانهای ضعیف منفعت گیری میکند که از قیمت خرید این ماشین کاسته است.
به رغم بهبودهایی که سایپا برروی پلتفرم X200 به وجود اورده است، این پلتفرم هم چنان صدمه پذیری بسیاری در تصادفات دارد. موتور و گیربکس خودروهم به رغم بهروزرسانیهایی که دریافت کردهاند، هم چنان فاصله معناداری با محصولات روز دنیا دارند.
بنابر این در سهند مولفههای پلتفرم، پیشرانه، جعبه دنده و کیفیت قطعات داخلی ماشین محل مناقشات بسیاری است، اما این ماشین در قسمت طراحی کارکرد مساعد را به نمایش گذاشته است.
سهند فولآپشن یا گرانترین سهند تشکیل شده؟
سهند در نسخه G آماده اراعه به بازار شده که به لطف امکاناتی چون سانروف، رینگ آلومینیومی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، کاور چرم و پارچه صندلی، تریم داخلی دو رنگ، آینههای تاشو برقی، مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسهای و دو بلندگوی عقب به گفتن نسخه فولآپشن سهند شناخته میشود، آما آیا سهند G با لیاقت صفت فولآپشن است؟
تعداد بسیاری از خودروسازان نقل دنیا خودروهای خود را در دو تیپ پایه و فولآپشن اراعه میکنند، اما در این شرکتها فولآپشن تعبیر فرد دیگر دارد. امکانات اضافه نسخه فولآپشن سهند به طور معمول در تیپهای پایه خودروهای خارجی وجود دارد و خودروهای بالاتر از تیپ پایه طبق معمولً با امکاناتی شخصیسازیشده اراعه خواهد شد.
اولین مشخصه خودروهای فولآپشن منفعتگیری از امکانات پشتیبانی راننده و سنسورهای اضافی و مشخصه دیگر، امکاناتی است که به سلیقه مشتری شخصی سازی شود. تریم داخلی قابل انتخاب، سیستم صوتی از برندهای مشهور، رینگها و کالیپر خاص، نورپردازی پیشرفته، ماساژور صندلی، سیستم تعلیق تطبیقی و … از امکانات قابل شخصیسازی می باشند.
بنابر این نمیتوان سهند G را با لیاقت صفت فولآپشن دانست و احتمالا بهترین توصیف برای آن، گرانترین سهند تولیدشده باشد. به حرف های خودروسازان، تحریمهای بینالمللی و قیمتگذاری دستور مانع گسترش این شرکتها شده و احتمالا بتوان اراعه این مدل سهند را نتیجه سیاستگذاریهای نادرست و عوامل درونی مشکلزا خودروسازان داست.
قیمت نهایی سهند فول آپشن ۵۲۴ میلیون تومان اظهار شده که نسبت به آخرین قیمت نسخه پایه ۳۸ میلیون تومان زیاد تر است. سهند همان ساینا با بهبودهای فنی محدود و تغییرات ظاهری عمده است. حتی این ماشین ادامه ازمایش ها سایپا بعد از ۳۰ سال تشکیل پراید است و به طور کلی فاصله بسیاری با تکنولوژیهای روز دنیا در حوزه خودروسازی دارد.
به این علت خرید این ماشین تنها به طرفداران نمای ظاهری نظر شده و در غیر این صورت خرید ساینا صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
برای مطالعه زیاد تر صفحه اخبار ماشین را در خبررسان جستوجو کنید.
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع