ادامه حواشی پلتفرم ها با فیلم هایی از جنس هولوکاست!_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبررسان از تنسیم، چند روز قبل در گزارشی به عمل شگفت سکوی فیلمنت در تبلیغ هولوکاست با دوبله فیلم فیلم A Real Pain به کارگردانی جسی آیزنبرگ، داستانی با محوریت کشف هویت یهودی و روبه رو با قبل تاریخی پرداخته شد.
اکنون سپس از این انتقاد، ابتدا یک توهین به حشدالشعبی توجهات به سمت فیلیمو رفت. ماجرا از آنجایی اغاز شد که در بخشی از «گنج فیلیمو» که مسابقهای چهار گزینهای است نام حشدالشعبی نیروی دفاع مردمی عراق به گفتن نیروی تروریست در این مسابقه قرار گرفت و یقیناً لحظاتی سپس پلتفرم هم ضمن عذرخواهی، این اتفاق را یک اختلال لحظهای گفت.
عکس العملها یقیناً در شبکه اجتماعی ایکس کماکان به این اتفاق ادامه دارد. در این بین یقیناً، حواشی به سمت آثار خارجی این پلتفرم میرود. از «پسر شائول» گرفته تا «فهرست شیندلر»، «پیانیست»، «زندگی زیباست»، «هنگامی هیتلر خرگوش صورتی مرا ربود»؛ در همه این آثار یک وجه اشتراک وجود دارد و آن تبلیغِ هولوکاست و پرداختن به یک ماجرایی با کاراکتر یهودیت.
به طورمثال «پسر شائول» به ماجرای یک زندانی یهودی که موظف است جنازههای همنوعان خود را بسوزاند میپردازد. با اشکار کردن خاخامی از بین اسیران، مراسم مذهبی یهودی را برای پسر بهجا میآورد. او برای رسیدن به این خواستهاش، با عدهای از اسرا که تصمیم شورش در اردوگاه را دارند، همراه میشود. این فیلم محصول مجارستان است.
یا «فهرست شیندلر»در رابطه رنج یهودیان در خلال جنگ جهانی دوم است جایی که در لهستان تحت اشغال آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، اسکار شیندلر سپس دیدن بلایی که نازی ها سر یهودیان می آورند دلواپس کارگران یهودیش میشود و…
فیلم پیانیست برگرفته از داستان زندگی ولادیسلاو اشپیلمان یکی از بهترین نوازندگان پیانو در لهستان و در زمان هولوکاست است و مشخص می کند که چطور این نوازنده مشهور یهودی برای نجات و زنده ماندن از دست نازیها در جنگ جهانی دوم فرار میکند و چطور امید خود را برای بهتر شدن دنیا از دست نمیدهد….
یا «زندگی زیباست» به زندگی یک یهودی روشنفکر در ایتالیا میپردازد که به همراه خانوادهاش اسیر نیروهای متحدین میشود و به اردوگاه کار اجباری نازی فرستاده میشود. این چنین در فیلم «هنگامی هیتلر خرگوش صورتی مرا ربود» یک فیلم از محصولات سرزمین آلمان است. داستان یک خانواده یهودی است که ناچار شدند از نازیها در برلین فرار کنند.
یقیناً آمارها از عدم نظارت درست بر فیلمها و سریالهای خارجی پخش شده توسط پلتفرمها به اعداد بیشتری میرسد. یعنی در واقع دهها فیلم دیگر توسط کارگردانان یهودی تبار ساخته شدهاند تا با نشان دادن افسانه هولوکاست به گفتن ظلمی که به یهودیان در طول تاریخ قبل، داخل آمده، یاد کنند.
اتفاقی که چند روز قبل، محمدرضا عباسیان چهره شناخته شده در سینما، تلویزیون و شبکه نمایشخانگی در برنامه «جامجم» به آن اشاره کرد. او او گفت: «پلتفرمها اکنون بهطور کامل محتواهای خارجی را بدون نظارت دقیق انتشار میکنند، و این وضع بهخصوص در رابطه تبلیغ فرهنگهای ناموافق عرف ما، همچون همجنسگرایی یا تبلیغ فرهنگهای غیرایرانی، زیاد دلواپسکننده است.
هنگامی که پلتفرمها راه افتادند دولت زمان برای این که حمایتاختصاصیای از رشد اینها داشته باشد، خبرداد فیلم خارجی رو بدون رایت پخش کنید. امروز هر تولیدی در هر کجای دنیا با هر زبان و محتوایی در پلتفرمها وجود دارد.
خلاف مصرح قانون اساسی و خلاف مصرح ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاستهای کلی نظام و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه اراعه محتوای خارجی است و خلاف عرف ما تبلیغ همجنسگرایی، تبلیغ مسیحیت، تبلیغ ارتش ایالات متحده آمریکا و هزاران اتفاق دیگر تا چیز دیگه به لحاظ محتوایی است.
این اتفاق دردناکی است که امروز در پلتفرمها، ما ناظر تغییرات فرهنگی چشمگیری هستیم. بهگفتن مثال، نحوه پوشش و حجاب در محتوای تشکیل شده روز به روز در حال تحول است و حتی برخی از آنها بهطور مستقیم، اخلاقیات جامعه ما را مقصد قرار خواهند داد.
اکنون، بهاختصاصی در پلتفرمها، دیگر محدودیتی در پوشش وجود ندارد و تعداد بسیاری از فیلمها و سریالها بهراحتی از ممیزی عبور میکنند. بهطور مثال، یقه لباسها بازتر میشود، صورتها بهطور روتوسکوپی (نمودسازی) تحول میکند و محتوای زیرنویس بهطوری تنظیم میشود که حتی افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، معنی کلمات رکیک را فهمید شوند.
در این شرایط، پلتفرمها مسئولیت محتوای خارجی را بهطور کامل به مسئولیت گرفتهاند، اما ساترا دیگر هیچگونه نظارتی بر این محتوای خارجی ندارد. هیچگونه اعتراض یا انتقادی به مدیران پلتفرمها نیست، چون آنها تنها در چارچوب اختیاراتی که به آنها داده شده، عمل میکنند.
اما اعتراض و انتقاد باید فهمید ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد که این اختیار را به پلتفرمها دادهاند. در واقع، در حالی که نظارت بر محتوای داخلی بهطور نسبی انجام میشود، قسمت عمدهای از محتوای خارجی رها شده و در اختیار پلتفرمها قرار گرفته است.»
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع