کالابرگ الکترونیک تیرماه برای دهکهای پایین شارژ شد – تجارت نیوز_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
با اجرای مرحله سوم مطرح کالابرگ الکترونیک در تیرماه و شارژ حساب سرپرستان خانوارِ دهکهای یک تا سه درآمدی به مقدار ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر، وزارت رفاه خبرداد که بر پایه تصمیم اخذ شده دولت، فعلاً کالابرگ الکترونیکی در تیرماه واریز خواهد شد.
به گزارش تجارت نیوز، مرحله سوم مطرح کالابرگ الکترونیک از روز شنبه (۷ تیرماه) با تامین اعتبار به حساب سرپرستان خانوار برای دهکهای یک تا سه درآمدی – به تعداد بیشتر از ۲۸ میلیون نفر- اجرا شد و این درحالیست که هفته قبل فاطمه مهاجرانی – سخنگوی دولت او گفت که «سیاست دولت همان هفت دهک تعیین شده است، اما مطابق برتریهای بودجهای فعلا دهکهای اول تا سوم که نزدیک به ۲۸ میلیون نفر می باشند، میتوانند ۱۱ قلم کالا را دریافت کنند و کالابرگ به بقیه دهکها نیز به مرور تعلق مییابد.»
به جستوجو اجرای این مطرح، وزارت رفاه به برخی ابهامات و سوالهای مردمی مطرح کالابرگ الکترونیکی جواب داده است:
من مشمول دریافت بودهام، اما اعتبار را دریافت نکردهام؟
افراد میتوانند بعد از نصب برنامه کاربردی «شما» نسبت به مشاهده موجودی اعتبار خود عمل کنند.
من مشمول دریافت یارانه نیستم با این وضع چه باید کنم؟
ملزوم است به منظور ثبتنام یارانهها به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانهها مراجعه و نسبت به ثبتنام یارانه عمل کنید.
مبلغ اعتبار تعلقیافته در مرحله نهم کالابرگ الکترونیکی (تیرماه ۱۴۰۴) چه مقدار است؟
مقدار اعتبار تعلقیافته به هر نفر واقع در دهک اول تا سوم ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر نفر برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در دهک چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان است که به کد ملی سرپرست خانوار تعلق یافته است.
اعتبار کالابرگ الکترونیکی در حساب کدام یک از اعضای خانوار شارژ شده است؟
اعتبار کالابرگ به هیچ وجه در حساب سرپرست یا اعضای خانوار واریز نمیشود و به کد ملی سرپرست خانوار تعلق میگیرد.
اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟
اعتبار برخلاف یارانه نقدی به حساب سرپرست واریز نمیشود و به کد ملی وی تعلق گرفته است. خرید اعتبار نیز از طریق همه کارتهای بانکی سرپرست خانوار مقدور است.
در صورت مسدود بودن حساب یارانه سرپرست خانوار چطور بایستی عمل به خرید کرد؟
در صورت مسدود بودن حساب یارانه سرپرست خانوار، مشکلی برای خرید اعتبار کالابرگ وجود ندارد؛ چون اعتبار به کد ملی تعلق یافته است.
پیامک شارژ/ واریز اعتبار را دریافت نکردهام؟
در صورتی که پیامک مانده اعتبار را دریافت نکردهاید، به منظور استعلام مانده اعتبار به دو روش میتوان عمل کرد؛ از طریق نصب برنامه کاربردی شما و مشاهده ریز تراکنشهای خرید و مانده اعتبار. این برنامه را میتوان از طریق بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دانلود و نصب کرد؛ از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*
چطور از اعتبار منفعت گیری کنم؟
با مراجعه به فروشگاههای طرف قرارداد مطرح که در برنامه کاربردی “شما” یا تارنمای shoma.sfara.ir معارفه شدهاند، با منفعت گیری از کلیه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، میتوان عمل به خرید کالاهای تعیین شده کرد.
فهرست فروشگاههای مجاز را کجا مشاهده کنم؟
با منفعت گیری از برنامه کاربردی “شما” که میتوانید از طریق کافه بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید، میتوانید فروشگاههای طرف قرارداد مطرح کالابرگ الکترونیکی را شناسایی کنید.
کالاهایی که با اعتبار مطرح میتوان آنها را خریداری کرد، کدام می باشند؟
فهرست (۱۱) قلم کالای اساسی شامل شیر کم چرب، ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، برنج و حبوبات است که برای مشاهده جدول کالاهای اساسی میتوانید به برنامه کاربردی “شما” یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.
شارژ اعتبار به طور ماهیانه است؟
بر پایه تصمیم اخذ شده دولت، فعلاً کالابرگ الکترونیکی در تیرماه واریز خواهد شد و در صورتی که دولت تصمیم بگیرد که در ماههای آتی نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع کند، خبررسانی ملزوم در این خصوص صورت خواهد گرفت.
اعتراض به دهکبندی و اراعه خواست بازبینی چطور است؟
ثبت اعتراض به دهکبندی خانوار فقط در سامانه حمایتوزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین سامانه مقدور است. ملزوم به ذکر است که خانوارها در سال فقط دوبار میتوانند نسبت به ثبت اعتراض عمل کنند.
از چه فروشگاههایی در این مطرح امکان خرید وجود دارد؟
فروشگاههای مجاز که آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی شما، قابل مشاهده است.
آیا امکان منفعت گیری از اعتبار در خریدهای اینترنتی وجود دارد؟
به زودی امکان خرید از فروشگاههای مجازی که به سامانه شما متصل شدهاند، فراهم میشود.
آیا همه کارتهای بانکی اعضای خانوار قابل منفعت گیری است؟
خیر، فقط با منفعت گیری از کلیه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود
دارد.
آیا کارتهای بانکی خاصی در این مطرح قابل منفعت گیری می باشند؟
خیر محدودیتی وجود ندارد و با همه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.
آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این مطرح وجود دارد؟
خیر؛ خرید کالابرگ الکترونیکی فقط از طریق فروشگاههای مجاز که آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی شما، قابل مشاهده است، مقدور است.
اگر از اعتبار خود منفعت گیری نکنیم، چه اتفاقی میافتد؟
منفعت گیری از این اعتبار کاملاً اختیاری است. باتوجه به این که اجرای مطرح در بازه وقتی یک ماهه است، اعتبارات مصرف نشده خانوارها در آخر دوره از بین میرود.
اگر پذیرنده کم فروشی یا گرانفروشی کند، به کدام مرجع بایستی شکایت کرد؟ اگر پذیرنده از اراعه جنس با کیفیت خودداری کند یا خریداران را ملزم به منفعت گیری از برند خاصی کند، چه باید کرد؟
شهروندان جهت پیگیری این چنین مواردی با سامانه تلفنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرشماره (۱۲۴) تماس بگیرند و موارد مورد نظر را منعکس کنند.
آیا در این مطرح کالای خاصی اراعه میشود؟
در این مطرح فقطً ۱۱ قلم کالای اساسی قابل خرید است که غیر از نوع کالا، هیچ محدودیتی در نشان تجاری کالاها وجود ندارد و افراد کالاها با نشان تجاری گوناگون را میتوانند خریداری کنند.
سرپرست خانوار چه فردی است؟
شخصی که مبلغ یارانه نقدی خانوار به حساب وی واریز میشود.
چه اصنافی تحت پوشش می باشند؟
عمدهفروشیها، خواربارفروشیها، سوپر مارکتها، فروشگاههای مواد غذایی، فروشگاههای محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونیهای مصرف و فروشگاههای زنجیرهای.
آیا امکان خرید از فروشگاههای زنجیرهای وجود دارد؟
بله، فروشگاههای افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، رفاه، هایپر فامیلی، وال مارکت، محسن، مینومارت و ترقی در سراسر سرزمین تحت پوشش مطرح کالابرگ الکترونیکی می باشند. ضمناً آدرس فروشگاههای مجاز و طرف قرارداد مطرح، از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی شما، قابل مشاهده است.
آیا در زمان خرید بایستی کالا با نشان تجاری خاصی را انتخاب کرد؟
خیر؛ افراد میتوانند از سه گروه کالایی اظهار شده (پروتئین، حبوبات و لبنیات)، نشان تجاری دلخواه خود را خریداری کنند.
آیا میتوان کل اعتبار را صرف خرید یک یا چند قلم کالای اساسی کرد؟
بله، این امکان فراهم است که مردم بر پایه مقدار نیاز خانوار خود، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف مقدار اعتبار خریداری کنند.
آیا در یک خرید باید از کل اعتبارم منفعت گیری کنم یا امکان منفعت گیری از اعتبار در چند مرتبه خرید وجود دارد؟
لزومی به خرید کل اعتبار در یکبار خرید وجود ندارد و افراد در بازه وقتی تعیین شده میتوانند طی چند مرحله خرید کالاها را انجام بدهند.
شهروندان به منظور دریافت جواب سوالات خود از چه طریقی میتوانند راهنمایی ملزوم را دریافت کنند؟
به منظور جواب به سوالات شهروندان میتوان از طریق شماره تلفن ۶۳۶۹ راهنمایی ملزوم را دریافت کرد. این چنین از طریق بازوی رسمی کالابرگ در بستر مطلب رسان بله، امکان دریافت مشاوره و راهنمایی وجود دارد.
منبع: ایسنا
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع