فناوری اطلاعات کلید جهش اقتصادی است_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
رئیس اتاق بازرگانی ایران با گفتن این که ایران میتواند شریک فناوری کشورهای منطقه باشد، او گفت: فناوری اطلاعات، کلید جهش اقتصادی است.
به گزارش تجارت نیوز، همایش صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز سهشنبه ۱۴ مرداد ماه با وجود فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
صمد حسنزاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست با گفتن این که اقتصاد سرزمین با فشارهای بیرونی و محدودیتهای ناشی از تحریم روبروست، او گفت: تکیه بر منبع های خام و صادرات سنتی، پاسخگوی اقتصاد سرزمین نیست. به این علت، صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات ضرورتی راهبردی برای عبور از تنگناهای اقتصادی و ورود به اقتصاد دانشبنیان است.
وی، در ادامه گفت: برخورداری ایران از نیروهای جوان و بااستعداد، باانگیزه و خلاق، متخصصان برجسته در عرصه فناوری اطلاعات و شرکتهای دانشبنیان و نوآفرین با ظرفیتهای صادراتی، و این چنین هزینه تشکیل پایینتر نسبت به کشورهای منطقه، مزایا و زمانهای قابل توجهی برای وجود ایران در بازارهای جهانی است. به این علت معتقدیم که اگر در عرصه صادرات محصولات و خدمات حوزههای گوناگون از جمله حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به درستی برنامهریزی کنیم، میتوانیم به درآمدهای پایدار ارزی دست یابیم.
به حرف های رئیس اتاق بازرگانی ایران، حقیقت این است که با دقت به نیاز کشورهای منطقه به خدمات نرمافزاری و هوش مصنوعی، ما میتوانیم شریک فناوری این کشورها باشیم. در همین عرصه، کمیسیون تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز پژوهشهای اتاق ایران و این چنین تشکلهایی همانند فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرمافزار ایران، سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات ایران و دیگر انجمنها و تشکلهای فعال در این عرصه، ظرفیتهای اتاق ایران در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشند.
حسنزاده با گفتن این که با منفعتمندی از این ظرفیتها، تلاش میکنیم تا پنجرهای تازه پیش روی فعالان اقتصادی حوزه ICT گشوده شود، افزود: امیدواریم با انسجامی که در تشکلهای قسمت خصوصی به وجود آمده است، بتوانیم برای هماهنگی زیاد تر بین برنامههای دولت و عمل های قسمت خصوصی، قدمهای موثری برداریم.
وی خاطرنشان کرد: یقین داریم چالشهای مسیر صادرات ICT، با اراده ملی، برنامهریزی دقیق و همکاری قسمت دولتی و خصوصی، قابل مدیریت است و در این راستا نیازمند تدوین بستههای حمایتی هوشمند برای صادرات دیجیتال، وجود فعالتر در نمایشگاههای بینالمللی و تحکیم دیپلماسی فناوری کشورمان هستیم.
منبع: ایلنا
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع