اطلاعاتی از فرایندهای مالی سرزمین به «اف ای تی اف» داده نمیشود_خبررسان
                 [ad_1]
به گزارش خبررسان
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی با گفتن این که شفافیت مالیِ پیشنهاد «افای تی اف»، کشورها را ملزم میکند که در زیرساخت ها، قوانین و مقررات و فرآیندهایشان، اقداماتی انجام بدهند که داخل سرزمین خودشان شفافیت مالی داشته باشند، اصرار کرد: قرار نیست اطلاعاتی از فرایندهای مالی سرزمین، به این نهاد داده شود.
به گزارش تجارت نیوز، هادی خانی با وجود در برنامه گفتگوی اختصاصی خبری یکشنبه شب رسانه ملی، درمورد آخرین حالت پرونده کشورمان در «افای تی اف» و مذاکرات با این نهاد افزود: ما با موجودی به اسم «افای تی اف» در این پرونده طرف نیستیم و قرار نیست کار مالی، تجاری و تعامل های پولی و مالی با «افای تی اف» داشته باشیم.
او همین طور گفت: آن چیزی که ما به اسم پرونده سرزمین با افای تی اف امروز میشناسیم در واقع مدیریت یک معماری چند سطحی و یک شبکه پیچیدهای از کشورها، نهادهای منطقهای و نهادهای بین المللی و حتی سازمانهای تخصصی است که تماما پیشنهادهای افای تی اف را در مجموعه خودشان قانون کردند و در حال اجرای آن می باشند و در به روز سازی این پیشنهادها و قواعد هم وجود فعالی دارند و قطعا منافع خودشان را در این به روزسازیها جستوجو میکنند.
خانی افزود: ما متاسفانه به عللی نتوانستیم در این حوزه تریبون رسمی داشته باشیم و عضوی از گروههای منطقهای اش نشده بودیم و الان هم نیستیم و نقش موثری در این بازی نداشتیم شما امروز اگر روی نوشته افای تی اف تمرکز کنید بیشتر از ۳۰ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد افای تی اف را تایید کرده حتی برخی از قطعنامههایی که امروز ما دلواپس آن هستیم در قالب مکانیسم ماشه، مجدد ساری و جاری بشود و تحریمهای سازمان ملل را علیه برخی از اتباع سرزمین ما مجدد بخواهد برگرداند.
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی او گفت: در همین قطعنامهها هم به اهمیت و نقش افای تی اف اشاره شده حتی زیاد از سازمانهای منطقهای و بین المللی همانند صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، بانک آسیایی همانند کمیته نظارتی بازار، سازمان همکاری اقتصادی، سازمان امنیت همکاری اروپا و زیاد از اینها امروز با افای تی اف تفاهمنامه همکاری دارند و خودشان را ملزم به اجرای قواعد و پیشنهادهای افای تی اف میکنند بعد ما با یک مجموعه پیشنهادها، رفتارها و فرآیندهایی روبه رو هستیم که قوت زیاد فراتری حتی از سازمان ملل متحد اشکار کرده بخاطر این که او گفت و گو اجرایی و عملیاتی دارد و یک چالش دائمی یقیناً برای همه کشورهای دنیا است یعنی الان زیاد از کشورها هم در روبه رو با چالشی همانند افای تی اف با مشکلاتی روبه رو می باشند و دارند مدیریت میکنند ساختار سازی کردند.
خانی افزود: اکنون نزدیک به ۲۸ سرزمین شبیه ما با افای تی اف برنامه عمل از بین بردن اشکالات دارند یقیناً ما در لیست سیاه قرار گرفتیم، چون این برنامه کاری که با افای تی اف امضا کرده بودیم که اشکالات مان را از بین بردن کنیم در زمان خودش به سرانجام نرسید و تبدیل این شد که افای تی اف از همه کشورها فراخوان بدهد و از همه کشورها بخواهد که محدودیتهایی را علیه ایرانی و اتباع ایرانی تعریف کنند تا این عمل های بیاید انجام شود و این صدمهها و اشکالات از بین بردن شود.
دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و فراهم مالی تروریسم در ادامه گفت: این نهاد بیشتر از ۳۵ سال عمر دارد در طول این ۳۵ سال مستمرا پیشنهادها و قواعد آن به روز میشود و وجود فعال کشورهای گوناگون را هم در این نوشته ناظر هستیم که به هر علت ما در سرزمین نتوانستیم آن طور که باید و احتمالا در این زمان وقتی قبل این چالش را با یک اجماع داخلی مدیریت کنیم که یقیناً من اشکال مهم را به این برمی گردانم که احتمالا نوشته افای تی اف در سرزمین ما از یک نوشته فنی و حقوقی منحرف شد به زوایای فرد دیگر در حالی که احتمالا شبیه زیاد از کشورها ما باید ساختارسازی و تیم سازی میکردیم او گفت و گوهای دقیق فنی و حقوقی و کارشناسی روی پیشنهادهای افای تی اف راه میانداختیم و زمانها و تهدیدها را شناسایی میکردیم زمانها را منفعت گیری میکردیم و برای تهدیدها هم تدبیر میداشتیم شبیه همه کشورهایی که امروز با افای تی اف این جریان و این بازی را دارند.
خانی اضافه کرد: عملا بازی ما با افای تی اف از سال ۱۳۸۴ اغاز شد که یک گزارش افای تی اف در خصوص نواقص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به سرزمین داد و این رفت و آمدها با افای تی اف اغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۹۶ یک موافقنامه بین ما و افای تی اف امضا شد که یکسری صدمهها و اشکالاتی که عمدتا اصلاحات قوانین و مقرراتی است، چون الان اکشن پلانی که ما با افای تی اف داریم در واقع میشود او گفت که قسمت قابل توجهی از این او گفت و گو اصلاحات قوانین و مقررات داخلی مان است، چون ما قسمت بسیاری از پیشنهاد افای تی اف را در سرزمین، قانون کردیم شبیه همه کشورها یکسری از این پیشنهادها در سرزمین نیاز به یکسری اصلاحات مقرراتی داشت که اینها در آن مقطع سرزمین پذیرفت و یک تایم وقتی یکساله برای آن تعریف شد که تا ۱۸ ماه تمدید شد و سپس هم یکی دو سال زمان داده شد و چون نتوانستیم در آن مقطع وقتی این اشکالات را رفع کنیم حرکت افای تی اف با ما تحول کرد.
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی او گفت: چون هنگامی ما برنامه عمل داریم شبیه این ۲۷ کشوری که الان با افای تی اف برنامه عمل دارند برای از بین بردن صدمه هایشان، افای تی اف از سرزمین میخواهد که اقداماتی را انجام بدهد و این صدمهها از بین بردن شود، اما هنگامی این عمل های انجام نمیشود بازی به این فرم تعریف میشود که افای تی اف دیگر از سرزمین مقصد نمیخواهد از دیگر کشورها میخواهد که اقداماتی را علیه سرزمین مقصد انجام بدهند که این عمل های موسوم است به عمل های تقابلی.
او گفت: عمل های تقابلی که علیه سرزمین ما تعریف شده، چون اینها سطوح گوناگون دارد یعنی این طور نیست که همه کشورهای لیست سیاه در یک سطح باشند الان ما هم سرزمین ایران و میانمار و کره شمالی در لیست سیاه افای تی اف می باشند میانمار عمل های تقابلی زیاد ضعیف تری دارد فقط در حد شناسایی مشتری تعریف شده، برای ما اعمال محدودیتها و نظارتهای شدید تعریف شده که هر تابعیت ایرانی و هر شخص حقیقی و حقوقی ایرانی در هر گوشه دنیا با هر موسسات پولی و مالی در دیگر کشورها بخواهد سرویس یا خدمتی را دریافت کند باید سوال و جوابهایی را جواب بدهد باید منشا پولش را اشکار کند باید هویت سنجی دقیق شود باید اشکار کند که آن پولی را میخواهد جابجا کند برای چه هدفی دارد جابجا میکند و این نظارت شدید قطعا محدودیتهایی را برای ما تشکیل کرده و از ما سنگینتر کره شمالی است الان در لیست سیاه افای تی اف که به طور کامل هیچ نوع خدمت و سرویسی را بر پایه عمل های تقابلی افای تی اف در هیچ کشوری به اتباع کرهای نمیدهند الان ما سرویس میگیریم خدمت میگیریم بانک هایمان در دیگر کشورها فعال می باشند صرافی هایمان کار میکنند، اما با نظارت و محدودیت این کار انجام میشود.
خانی در ادامه گفت: ما الان از ۴۰ بند برنامه کاری که با افای تی اف داریم ۵ تا را به طور کامل تایید گرفتیم ۱۲ تا را تا حد بسیاری پوشش داده که ما فکر را بر این میگذاریم که ۱۷ بند از بندهای برنامه عمل ما الان پوشش داده شده، و دیگر بندهای برنامه عمل متاسفانه تا این مدت به سرانجام نرسیده و علت هم احتمالا بخاطر نبوده است انسجام ملی داخل سرزمین می بود که باید یک جاهایی دستگاههایی باید یک تکالیفی را بعهده بگیرند و میپذیرفتند و این تاخیر متاسفانه فهمید شد، اما روی نوشته سی اف تی و پالرمو که احتمالا زیاد هم روی آن او گفت و گو شد که ما ۴۱ بند برنامه عمل داشتیم چرا ۳۹ بند انجام نمیشود و این دو بند را اینقدر روی آن تمرکز کردیم؟ من چندین دفعه عرض کردم گفتم از سال ۱۳۹۸ که عمل های تقابلی علیه سرزمین تعریف شد و عملا ایران از لیست خاکستری به لیست سیاه منتقل شد، افای تی اف در بیانیه هایش مستمرا اشاره کرده که اگر ایران دو تا کنوانسیون پالرمو و سی اف تی را تصویب کند و ملحق شود در خصوص تعلیق عمل های تقابلی تصمیم گیری میشود و این زیاد مهم است، یعنی، چون به هر حال شما می دانید ما برنامه عمل مان کار زمان بری است ما اگر بخواهیم با این اسم که برنامه عمل را کامل با افای تی اف پاس کنیم، چون اصلاح قوانین و مقررات هم دارد کار زمان بری است آن چیز یکه الان برای حاکمیت و دولت و برای ما زیاد مهم است که هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف کنیم او گفت و گو تعلیق عمل های تقابلی است و زمان گرفتن از افای تی اف برای این که بندهای برنامه عمل مان را کامل کنیم با این فرمان فعلا آخرین وضعیتی که داریم را پیگیری میکنیم.
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی درمورد «سی اف تی» او گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک او گفت و گو کاملا کارشناسی و جلسات کاملا بی طرف فنی و حقوقی، موضوعات کنوانسیون پالرمو و ربط آن با پیشنهادهای افای تی اف او گفت و گو شد و سپس از کلی جلسات کارشناسی و فنی کنوانسیون پالرمو، خوشبختانه با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام و تودیع این کنوانسیون توسط وزارت خارجه به سازمان ملل به سرانجام رسید و الان هم عضو کنوانسیون هستیم و کنوانسیون سی اف تی را هم شبیه پالرمو جلسات کارشناسی و فنی آن با قوت در جریان می بود که برخورد کردیم به این تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به سرزمین و یک وقفهای در این بازدیدها تشکیل شد.
خانی افزود: ان شاالله مجمع تشخیص به زودی بازدید این کنوانسیون و تکمیل جلسات کارشناسی را برای تعیین تکلیف نهایی اغاز خواهد کرد و امیدوار هستم که اگر به این جمع بندی مجمع برسد که کنوانسیون سی اف تی را هم با اعمال احتمالا شروطی که امکان پذیر شبیه زیاد از کشورها که روی این کنوانسیون شرط داشتند امکان پذیر ما هم داشته باشیم.
او همین طور گفت: افای تی اف ۴ سند اشکار دارد، که از آن ۴ تا سند هم خارج نیست و کار خارج از آن ۴ سند هم انجام نمیدهد، یعنی ما با آزمون و امتحانی طرف هستیم که سوالات آن را میدانیم یکی سند پیشنهاد هایش است که پیشنهادها را حرف های که ما تقریبا بالای ۹۵ درصد این پیشنهادها را در قانون خودمان الان آوردیم گذاشتیم یعنی پذیرفتیم قانون کردیم و حتی این قانون را با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام هم قانون شده، یعنی غیر از این که تایید شورای عالی مبارزه با پولشویی و تایید دولت را داشته، تصویب مجمع تشخیص را هم داشته و این قانون تقریبا توسط همه ارکان حاکمیت تایید شده که قسمت عمدهای از آن پیشنهادهای افای تی اف است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در رابطه سی اف تی، روی این نوشته در پیشنهاد ۳۶ افای تی اف به صراحت حرف های که کشورها باید ۴ تا کنوانسیون را بپذیرند که ما تا الان سه تا از آن را پذیرفتیم که سومی پالرمو می بود و چهارمی هم سی اف تی است.
خانی اضافه کرد: اگر سی اف تی را بپذیریم و تصویب کنیم بلافاصله داخل مذاکره با افای تی اف خواهیم شد که عمل های تقابلی تعلیق شود و حرکت افای تی اف با ما شبیه ۲۷ سرزمین فرد دیگر که برنامه عمل دارند یک حرکت عادی بشود، زمان بگیریم که دیگر بندهای برنامه عمل را برویم اجرا کنیم و ان شاالله بتوانیم با اجرای کامل برنامه عمل روابط مان را با افای تی اف عادی کنیم.
وی اصرار کرد: این یک انحراف است که فکر کنیم ما میخواهیم روابط مان را با افای تی اف عادی کنیم ما میخواهیم روابط مان را با همه کشورهای دنیا و نهادهای منطقهای و بین المللی عادی کنیم.
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی او گفت: همین جا احتمالا یکی از او گفت و گوهای انحرافی دیگر که متاسفانه در سرزمین روی افای تی اف تشکیل شد در چند سال قبل و یک ذهنیت سازی غلط حتی در تصمیم گیریهای ما تشکیل کرد، ما هیچ جایی در هیچ سندی از پیشنهادهای افای تی اف قرار نیست به افای تی اف اطلاعاتی بدهیم، هیچ کشوری در دنیا حتی کشورهایی که در گسترش اقتصادی می باشند همانند هند و روسیه و چین و دیگر کشورها که اینها دلواپس رقبای اقتصادی خودشان می باشند اگر قرار می بود اطلاعاتی به افای تی اف در حوزه فعالیتهای اقتصادی خودشان بدهند که الان با افای تی اف همکاری نمیکردند.
خانی اصرار کرد: شفافیت مالی پیشنهاد افای تی اف مقرر می دارد که خود کشورها در زیرساختها و در قوانین و مقررات خود اقداماتی انجام بدهند که داخل سرزمین خود شفافیت مالی داشته باشند.
دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و فراهم مالی تروریسم افزود: کشورها شبیه ما اول پیشنهادهای افای تی اف را قانون میکنند اول، دو ثابت میکنند که قانون را اجرا میکنند و افای تی اف در برسیهای حضوری خودش که برای مثال چین تا حال پنج بار برسی حضوری شده است، ما تا حال یک بار برسی حضوری نشده است که در برسیهای حضوری یک هیئتی از گروه منطقهای نه از افای تی اف و یا سرزمین ایکس یا ایگرگی که ما نگرانیم، از گروه منطقهای خودمان که ما الان عضو اوراسیا و عضو ناظر اوراسیا هستیم و اگر عضو اوراسیا هستیم و ارزیاب ما خود عضو گروه منطقهای اوراسیا خواهد می بود که برسی میکند که اطلاعاتی که مرکز مالی جمهوری اسلامی ایران داشته می بود که من قانون را اجرا میکنم که رفتم دیدم سامانه دارند واقعا، این سامانه وجود داشت، هنگامی میبیند که ما اطلاعات سامانه را به او میدهیم هیچ زمان نمیدهیم.
خانی با اصرار بر این که هیچ جای افای تی اف اجازه ندارد از ما اطلاعات بگیرد، او گفت: با یک نهادی مواجهیم که روز به روز قدرتش در حال افزایش است و نمیتوانیم به حال خودش رها کنیم و باید مدیریت کنیم، مدیریت کردن حذف صورت قضیه نیست، این نادرست مهلک است که، چون دلواپس هستیم بیست نگیریم به صفر قانع شویم.
او همین طور گفت: افای تی اف فقط برای ما چالش نیست برای همه دنیا چالش است، همه کنوانسیونهایی که دلواپس هستیم کشورهای دیگر هم نگرانند که حق شرط گذاشتند و همه انها گفتند یک نهاد بین المللی است و گزارش هاش در اندوخته گذاران خارجی تاثییر دارد.
خانی افزود: فقط یک جای افای تی اف در پیشنهاد چهلش است که کشورها را ملزم میکند در مبارزه با شبکههای پولشویی و شبکههای مالی تروریسم با همدیگر همکاری کنند، در مبارزه با قانون پولشویی خودمان قانونی پیش بینی کردیم که با دستورالعمل شورای امنیت ملی ابلاغ کردیم و دادیم و این قانون را به افای تی اف دادیم و افای تی اف این قانون ما را پذیرفته و قرار نیست اطلاعات دهیم و باید مدیریت کنیم این چالش را.
مجری در ادامه سوال کرد:در تعریف تروریسم با دنیا چالش داریم، زیاد از گروههای مقاومتی که ما با آنها همکاری میکنیم از نظر آنها حتی نیروهای مسلح رسمی ما سپاه پاسداران یک گروه تروریستی محسوب میشود و گروه مسلح رسمی ماست، زیاد از گروههای مقاومت که ما با آنها همکاری میکنیم از نظر آنها تروریستی می باشند و این چالش تشکیل میکند و تعریفی که از این کلمه و واژه داریم با آنها متفاوت است و این چالش تشکیل میکند؟
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جواب او گفت: ما از نزدیک به هشت تا کنوانسیون پیوست س اف تی بر پایه اعلامی وزارت خارجه به هفت کنوانسیون ملحق شدیم و پذیرفتیم و تعاریف تروریستی و عمل های تروریستی است، این تعاریف به صراحت در ماده یک مبارزه با قانون تامین مالی تروریسم در قانون گذاشتیم و پذیرفتیم که این عمل های، عمل های تروریستی است و این یک تعاریف تروریست مشکلی با افای تی اف نداریم. افای تی اف در پیشنهادهای خودش به صراحت میگوید من فقط با تحریمها یا عمل های علیه تروریستهایی از کشورها سوال میکنم که در لیستهای تروریستهای شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ۱۲۶۷ بیاید و بنشیند، نه قطعنامه ۱۳۷۳ که این قطعنامه شورای امنیت به کشورها اجازه میدهد که هر کی، هرکی را میخواهد به گفتن تروریست اظهار کند، ما هر شخص، نهاد، کشوری را این حق داریم که به گفتن یک نهاد تروریستی ما اظهار کنیم، همان طور که آمریکا برای برخی از نهادهای ما این کار را کرده است و آن جایی با افای تی اف مربوط میشود که بشوند تروریست بین المللی در لیست قطعنامه ۱۲۶۷ شورای سازمان ملل متحد که تا الان روی داعش و مشتقات داعش است که نه بحثی از سپاه ما یا حزب الله نقل است.
خانی در ادامه گفت: اگر روزی نتوانیم تعامل های بین المللی را پیگیری کنیم و سازمان ملل اجماع جهانی تشکیل کرد، ۱۲۶۷ اجماع جهانی میخواهد که این جور نیست که برای مثال سپاه پاسداران که مطابق ۱۲۶۷ تروریست بین المللی است و اگر فکر کنیم یک روزی این اتفاق بیفتد و آن هم احتمالا کوتاهی ما باشد که باید پیگیری کنیم که نکردیم آن موقع عضو گروههای منطقهای افای تی اف بشویم یا نشویم، کنوانسیونها را بپذیریم یا نپذیریم، روابط مان با افای تی اف عادی کنیم یا نکنیم، معنی و مفهومی اشکار نمیکند، از چیزی میترسیم و نگرانیم که اولا اتفاق نیفتاده است و دوما ده سال است که میگوییم اتفاق بیفتد یا نیفتد، سوما قرار نیست به این راحتی اتفاق بیفتد و چهارم تیر آخرش این است که همین جاییم که الان هستیم، نباید، چون نگرانیم میدان را خالی کنیم و قضیه را پاک کنم، این قضیه مهمی که در دنیا روز به روز قوت بیشتری اشکار میکند و همه تعامل های پولی و مالی ما را متاثر کرده و هر تابیعت ایرانی که الان از سرزمین خارج شود و در هر کشوری میرود بگویند این پرخطرست و کنترل و نظارتش کنید.
وی با گفتن این که باید چالشها و تهدیدها را مدیریت کنیم و مشابه با شرایط تصمیم بگیریم اضافه کرد: احتمالا زیاد از این کنوانسیونهایی که ما تا اکنون به آن محلق شدیم احتمالا بدتر از سی اف تی هم داشته و مباحثی داشته که تا اکنون مدیریت کردیم و جلو بردیم و هیچ کدام بدون تهدید نیست و همه زمان دارد، اگر به بهانه تهدید زمانها کنار بگذاریم، آنها برای ما تهدید خواهد شد.
خانی درمورد عمل های مبارزه با پولشویی او گفت: مرکز اطلاعات مالی قانونی دارد به اسم مبارزه با پولشویی و یک قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که این قوانین باید در سرزمین اجرا کنیم. جنس قانون ما یک قانون پیشگیرانه است، قانون مبارزه با پولشویی با اشخاص کار ندارد، به پولهای کثیف و بدون منشا کار دارد و یک توانایی ثابت شده بین المللی است، به جای این که تمرکز کنید شخص فاسد را شناسایی کنید، تمرکز کنید پولهایی که این شخص را فاسد کرده است، شناسایی و آنها را توقیف و ضبط کنید.
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی او گفت: اجرای قانون مبارزه با پولشویی در سه سال قبل اغاز شد و مرکز ذیل شورای مبارزه با پولشویی و این شورا به گفتن نهاد بالادستی بر مرکز نظارت دارد و در سپس داخلی اجرای قسمتهای بسیاری از این قانون را پیگیری کردیم و با اهمیت ترین آن این می بود که صدمههای پولشویی و تامین مالی تروریسم سرزمین را در حوزههای پولی و مالی احصا کردیم و یک سال زمان برد و هشتاد دستگاه دچار بودند و بیشتر از شش هزار نفر ساعت کار کارشناسی دقیق انجام و اشکار شد ما در حوزههای پولی و مالی سرزمین کجاها و کدام تعامل های کاری توانایی دارند ابراز یک فساد را، هر فسادی اتفاق بیفتد خط پول کثیف میشود و پول کثیف مسیر پولشویی را طی میکند.
خانی افزود: قانون میگوید به جای این که جستوجو فاسد بگردید از آن سر فرآیند اغاز کن و جلوی مبارزه با پولشویی اجازه نده این پول کثیفش را منفعت گیری کند، خود به خود انگیزه فساد افت اشکار میکند. فردی که رشوه میگیرد نتواند رشوه اش در بازار خرج کند و ملک یا ماشین بخرد یا فعالیت اقتصادی بکند، خود به خود انگیزه ارتشا افت اشکار میکند.
دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و فراهم مالی تروریسم اضافه کرد: ما این صدمهها را احصا کردیم و بالغ بر هزار و پانصد و هفتاد صدمه احصا شد و یک برنامه عمل به دستگاهها بدهیم. این برنامه عمل به چهل دستگاه ابلاغ شده است و اگر این برنامه را حاکمیت و دستگاههای نظارتی پای کار همراه شوند و دستگاه قضایی به پشتیبانی ما بکند در دستگاههای اجرایی عملیاتی و اجرا کنیم قسمت بسیاری از تعامل های کاری پرخطری که توانایی دارند برای ابراز فساد، برای جرائم منشا پولی همانند فرارهای مالیاتی و قاچاق، قسمت عمده از ریشه کنده میشود و اتفاقی نمیافتد که بخواهند دستگاههای نظارتی، امنیتی و قضایی همراه شوند و این خرابکاریها از بین بردن و رجوع کنند.
خانی افزود: این برنامه ابلاغ شده و دستگاهها مکلف می باشند که اجرا کنند و ما نظارت میکنیم که اجرا کنند، یقیناً مرکز در حوزههای پرخطر ورود کرده و اقداماتی را در دستور کار دارد.
منبع: ایرنا
دسته بندی مطالب
اقتصاد 
[ad_2]
منبع