اوبر متهم به محروم کردن افراد دارای معلولیت از خدمات خود شد_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
وزارت دادگستری ایالات متحده در پروندهای فدرال علیه اوبر، این شرکت سرویس اشتراک سفر را متهم کرده که بهطور سیستماتیک نسبت به مسافران دارای معلولیت تبعیض قائل میشود.
به گزارش قسمت حقوقی رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، در شکایت اراعه شده در دادگاه شمالی کالیفرنیا، این نهاد قانونی مدعی شده است که رانندگان اوبر به دفعات خدمات خود را به افراد دارای معلولیت، به اختصاصی افرادی که از حیوان راهنما منفعت گیری میکنند یا سوار بر ویلچرهای تاشو می باشند، رد کردهاند. علاوه بر این، وزارت دادگستری آورده است که اوبر و برخی رانندگان آن به طور غیرقانونی هزینههای نظافت برای حیوانات راهنما و هزینههای لغو سفر را به این مسافران تحمیل کردهاند. در این شکایت این چنین ادعا شده برخی رانندگان رفتارهای تحقیرآمیز داشته و خواستهای معقول همانند نشستن مسافران با مشکلات حرکتی در صندلی جلوی ماشین را رد کردهاند.
یکی از مثالهای برجسته در پرونده شامل کودکی ۷ ساله از برانکس نیویورک میشود که بعد از شرکت در جشن تولد برادرش، راننده اوبر بعد از دیدن ویلچر او، از بردن او به منزل امتناع کرده است. مورد دیگر به Jason Ludwig، سرباز جنگ خلیجی که از یک سگ راهنما منفعت گیری میکرد، مربوط است؛ وی حرف های شده است که رانندهاش از بردن وی به فرودگاه Norfolk در ویرجینیا خودداری کرده و این علتاز دست رفتن پرواز او شد. او و همسرش بعد از آن ناچار شدند ۱۶ ساعت رانندگی کنند تا به خانه بازگردند. این چنین Jeff Clark از Mount Laurel در نیوجرسی مورد فرد دیگر است که حرف های میشود چهار راننده در فیلادلفیا سفر او را در یک بازه ۱۷ دقیقهای لغو کردند، بعد از آنکه به رانندگان خبرداد که کور است و از سگ راهنما منفعت گیری میکند.
شکایت وزارت دادگستری خواست کرده است که دادگاه دستور موقت برای جلوگیری از نقض آینده قانون آمریکایی معلولین (ADA) صادر کند و اوبر را ملزم به اصلاح سیاستها و رویههای خود سازد. این چنین این نهاد خواستار خسارات مالی و جریمههای مدنی برای اوبر شده است. در جواب، اوبر ضمن رد همه اتهامات، بر ضمانت خود نسبت به بهبود دسترسی و توانایی مسافران دارای معلولیت پافشاری کرده و حرف های است که سیاستی با تحمل صفر در روبه رو رانندگانی دارد که خدمات را به طور قطعی رد کردهاند.
این پرونده دست کم ۱۷ مورد خاص از تبعیض علیه افراد دارای معلولیت را برجسته کرده و مشخص می کند که چطور سیاستها و رفتارهای رانندگان میتواند مانع دسترسی عادلانه این افراد به خدمات اشتراک سواری شود. در حالی که اوبر پیش از این نیز با وزارت دادگستری درمورد تبعیضات مرتبط با هزینههای انتظار برای سوار شدن (waiting time fees) به توافق رسیده می بود، این شکایت تازه بار دیگر سوالهایی را درمورد نحوه مراعات حقوق مسافران دارای معلولیت و پاسخگویی شرکتهای فناوری حملونقل خصوصی نقل کرده است.
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]