فعال شدن سامانه فوریتهای اداری استان تهران_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
سامانه فواد ۱۲۸ با وجود رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین در استان تهران اغاز به کار کرد و به این ترتیب تهران بعد از قزوین و زنجان به این سامانه پیوست.
به گزارش تجارت نیوز، سامانه فواد ۱۲۸ (فوریتهای اداری) عصر دوشنبه ۳۱ شهریور با وجود علاءالدین رفیعزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی سرزمین و این چنین محمدصادق معتمدیان استاندار تهران در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران بازرسی ادارات کل دستگاههای اجرایی استان تهران رونمایی شد.
از فردا اول مهرماه شهروندان استان تهران میتوانند با تماس با شماره ۱۲۸ مشکلات خود در خصوص کاستیهای رسیدگی به خواستهای ارباب رجوع در مراجعه به دستگاههای اجرایی را در بین بگذارند.
سامانه فواد ۱۲۸ از نیمه اردیبهشت امسال در استان قزوین، در مرداد ماه در استان البرز و از اول مهر ماه در استان تهران فعال شده و کم کم تا آخر سال به دیگر استانها تسری داده خواهد شد.
گفتنی است رکورد رسیدگی و پیگیری به هر تماس از سوی شهروندان در استان قزوین، کمتر از ۳ ساعت می بود.
صادق معتمدیان استاندار تهران هم در ابتدای این مراسم او گفت: رسیدگی به شکایات مردم در مراجعه به دستگاههای اداری سالها مطالبه مردم می بود که با راه اندازی این سامانه در حال اجرایی شدن است.
او گفت: تهران با استان های دیگر مقداری تفاوت دارد. علاوه بر استقرار جمعیت ساکن در تهران ناظر وجود شهروندان از سراسر سرزمین و جمعیت سیال و شناوری هستیم که احتمالا در برخی روزها به ۴ میلیون نفر در تهران می رسد؛ یا در مسیر تهران کرج روزانه ۲۵۰ هزار تردد ماشین از سوی ترددشمارها ثبت میشود که آنهم به علت تمرکز شدید اراعه خدمات در تهران است.
معتمدیان با گفتن این که آمادگی ملزوم را برای اجرای این مطرح در استان تهران داریم او گفت: این که سیستمی طراحی کردیم که در حداقل زمان مدیران دستگاه ها را پاسخگو کنیم کار ارزشمندی است؛ برخی از مشکلات برای عدم نظارت در سیستم های اداری است که نارضایتی تشکیل می کند به طوری که می توان او گفت سیستم هایی که امروز داریم بی فایده است.
وی اصرار کرد: اراعه خدمات بی منت ماموریت ماست. یکی از مطالبات جدی ما در استان تهران همکاری همه مدیران در اجرای مطرح است. همه ما حقوق دریافت می کنیم و موطف به پاسخگویی به مردم هستیم همه افرادی که در دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی می باشند باید پاسخگو باشند.
معتمدیان با یادآوری این که این مطرح مردم پایه است و مردم خدمات را برسی می کنند.کار درست این است که مردم ما را برسی کنند، افزود: این مطرح حتما موفق خواهد می بود و در افت نارضایتی از سیستم های اداری اثرگذار خواهد می بود.
استاندار تهران او گفت: مطرح تکریم ارباب رجوع را داشتیم که سالها است به فراموشی سپرده شده است. مدیری که پاسخگو نیست و قوت حل مسائل مردم را ندارد حتما باید برکنار شود و در دولت جایی ندارند. در نظام جمهوری اسلامی شأن مدیران خدمتگذاری و حل مشکلات مردم است.
وی با گفتن این که ما نتوانستیم نطام اداری را الکترونیکی کنیم او گفت: هرچه به سمت الکترونیکی شدن برویم عرصه تبعیض و فساد از بین خواهد رفت. مردم در شرایط سختی قرار دارند و روا نیست که بخواهیم کنار مردم نباشیم و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کنیم.
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع