تابستانی با فروش بیشتر از نیم همت؛ مردم ایران در پساجنگ به سینما برگشتند_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبررسان از تنسیم، بر پایه اطلاعات حاضر در سمفا، آمار فروش نیم هزار میلیارد تومانی سینماها در تابستان ۱۴۰۴ نشان از رونق سینماها و وجود نشاط و زندگی در دوران پساجنگ سرزمین میدهد.
بر پایه این آمار، نزدیک به ۷ میلیون نفر به سینماهای سرزمین رفتند و ۲۰۳ هزار و ۶۹۱ سانس اکران داشتند. اگرچه این جمعیت در قیاس با جمعیت تقریباً ۹۰ میلیون نفری سرزمین عدد قابل توجهی نیست، اما با دقت به نبوده است سینما در تعداد بسیاری از شهرستانها و روستاها، قیمت بلیت از یک سو و ایام عزاداری، تعطیلات و شرایط پساجنگی از نظر دیگر، میتوان فروش تابستان امسال را یکی از فروشهای تاریخی سینمای سرزمین گفت.
فروشی که احتمالا در هر سرزمین فرد دیگر، بهخاطر فضای پساجنگی و نگرانیهای طبیعی مرتبط با آن، ممکن نبوده است. اما برگشت مردم به سینماها سپس از ایام جنگ مشخص می کند که حس امنیت و روح زندگی کماکان در مردم ایران وجود دارد و سینما هم چنان یکی از پناهگاههای فرهنگی و اجتماعی ملت است.
مسئله سپس آنکه فروش فیلمهای کمدی، با تعداد بیشتری نسبت به دیگر گونههای سینمایی، مؤید همین روحیه و حس نشاط با وجود برخی مشکلات است. یقیناً باید در نظر داشت که تنها فیلمهای کمدی صاحب این فروش بالا نیستند، بلکه فیلم اول و سوم جدول فروش، دو فیلم اجتماعی می باشند که در کنار فیلمهای کمدی، وزن مهم فروش را به سمت خود کشیدهاند. حتی جمع فروش همه فیلم های کمدی اکران شده در تابستان تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان کمتر از فروش دو فیلم اجتماعی «پیرپسر» با ۱۶۲ میلیارد و نیم و «زن و بچه» با ۸۸ میلیارد تومان، مجموعه ۲۵۰ میلیارد تومان است.
به این علت و در کل، میتوان فروش سینماها را کماکان امیدوارانه دانست. و مهمتر آنکه برگشت سینمای اجتماعی، بهگفتن یکی از اصیلترین و قدیمیترین گونههای سینمایی سرزمین، خبر از قوت و ظرفیت بالای این گونه مهم و فکری برای گیشه دارد—چیزی که میتوان در ماههای آینده نیز به آن امیدوار می بود.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع