نباید ناچار به خرید بیمه تکمیلی برای بازنشستگان باشیم_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اصرار بر الزام بازنگری در روشهای مدیریتی حوزه سلامت به علت محدودیتهای منبع های و افزایش تقاضای خدمات درمانی، بر لزوم منفعتبرداری حداکثری از ظرفیتهای حاضر برای خدمترسانی به بیمهشدگان اصرار کرد.
به گزارش تجارت نیوز، شهرام غفاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه خدمات درمانی تامین اجتماعی البرز (بیمارستان فوق تخصصی البرز) که با وجود مدیر کل درمان مستقیم سازمان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان، اعضای هیات مدیره موسسه خدمات درمانی میلاد سلامت البرز و جمعی از پزشکان و پرسنل بیمارستان برگزار شد، حالت جاری نظام سلامت سرزمین را «نامطلوب» توصیف کرد و او گفت: شرایط اقتصادی بر حرکت جامعه تاثییر گذاشته و توان مالی مردم برای مراجعه به مراکز خصوصی افت یافته است. در نتیجه، تقاضا برای خدمات رایگان در مراکز تامین اجتماعی به طور چشمگیری افزایش یافته و این کار ماموریت سنگینتری بر دوش ما نهاده است.
وی با اشاره به چالشهای سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ما با ۸۰ بیمارستان و بیشتر از ۱۱ هزار تخت فعال، بزرگترین شبکه درمانی سرزمین را داریم، اما در مقاطعی ناچار به خرید بیمه تکمیلی برای بازنشستگان شدهایم؛ این در حالی است که سازمانی با این ظرفیت، نباید به این چنین کاری روی آورد. غفاری این حالت را به «خرید نان از همسایه در حالی که نانوایی خودمان فعال است» تشبیه کرد و افزود: باید روشهای مدیریتی را با دقت به جغرافیا و منبع های جاری بازتعریف کنیم؛ چرا که رفتارهای قبل دیگر پاسخگوی تقاضای امروز نیست.
معاون درمان تامین اجتماعی نرخ اشغال تختهای بیمارستانها را نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد خبرداد و او گفت: این در حالی است که یک سوم بیماران بستری، نیازی به تخت ندارند و میتوانند در قسمت سرپایی درمان شوند. با بازتعریف فرآیندها، میتوانیم بدون هزینه اضافی، تا ۲۵ درصد ظرفیت بیشتری تشکیل کنیم.
وی نظر داد: ظرفیتهای Day Care را گسترش دهیم و برای بازنشستگان، خدمات را در مراکز خودمان بدون پرداخت از جیب اراعه دهیم تا از هدررفت منبع های در بیمههای تکمیلی جلوگیری شود.
غفاری با انتقاد صریح از تشکیل هزینه مضاعف و خارج از قانون بر بیماران، بر تکریم و افت هزینه بیماران در نظام سلامت اصرار کرد و او گفت: خوشبختانه پزشکان و کادر درمانی سازمان به علت ماهیت اجتماعی و جامعه تحت پوشش این سازمان که عموما از اقشار زحمتکش و کارگران گرامی می باشند، نگرش خدمت رسانی حداکثری را دارند و با اصرار مدیر عامل سازمان با عمل های خارج از قواعد و مقررات که به زیان بیماران باشد مدارا نمیکنیم؛ اگر پزشکی رفتاری خارج از مقررات داشته باشد یا به نحوی جهت تشکیل هزینه مازاد بر بیماران بشود، حتی اگر بهترین متخصص باشد، باید برود.
وی ضمن تقدیر از پزشکان و کادر درمانی سازمان تامین اجتماعی او گفت: کادر درمان مدام در شرایط سخت پشتیبانی گر و دست گیر بیماران بوده اند، نمونه آن را در ایام همه گیری کرونا ناظر بودیم.
او از مدیران تازه خواست نوشته خدمت رسانی و افت هزینه بیماران را به گفتن خط قرمز جدی بگیرند. او افزود: در بیمارستان البرز که نرخ اشغال بالایی دارد، اما تقاضای خارج از ظرفیت نیز وجود دارد، باید با جذب پزشکان همهزمان یا پارهزمان متعهد، خدمات را گسترش دهیم.
وی با اشاره به بدهی ۸ ماهه سازمان تامین اجتماعی به قسمت خصوصی و مشکلات وابسته هشدار داد: همه تلاش سازمان بر این است که بتواند با دریافت بخشی از طلب های سازمان از دولت این بدهی ها را ابراز رسانی نماید . شرایط بحرانی است و بدون بازتعریف، تحول واقعی رخ نمیدهد.
غفاری خطاب به هیات مدیره بیمارستان البرز او گفت: از ظرفیت هیات مدیره برای چابکسازی منفعت گیری کنید؛ مذاکرات باید بر پایه نیاز مردم باشد، نه دعواهای شخصی. اگر دعوت به خدمت بر سر نیاز مردم باشد، مشاجرهای شکل نمیگیرد؛ اما اگر خودمحوری باشد، دعوا همهنشدنی است.
غفاری بر تعهدکادر درمان برای تحقق اهداف سازمان اصرار کرد و او گفت: بیمارستان البرز نه تنها به بیمهشدگان این استان، بلکه به جمعیت قابل توجهی از تهران و استانهای همجوار خدمترسانی میکند.
او در آخر با سپاس از زحمات حسین بابکان – مدیرعامل قبل – و تبریک به مهدی ناقوسی آرزوی توفیق بر خدمت رسانی به بیماران را پافشاری کرد.
ناقوسی نیز در این مراسم از پشتیبانیهای معاون درمان سازمان تامین اجتماعی سپاس کرد و خواستار دقت اختصاصی به نیازهای زیرساختی بیمارستان، از جمله تجهیزات جراحی و تاسیسات، شد.
او گفت: با اصلاح نظام پرداخت و اجرای مطرحهای انگیزشی، میتوانیم خدمات را بهبود دهیم.
ناقوسی این چنین بر لزوم کار تیمی و نقش کلیدی پرسنل، از نگهبان تا پزشکان، در افت استرس بیماران و ترقی کیفیت خدمات اصرار کرد.
بیمارستان البرز، پیشانی درمان سازمان
طاهرخانی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه اختصاصی بیمارستان البرز به گفتن نماد درمان سازمان در منطقه، او گفت: این بیمارستان با پذیرفتن یک میلیون و ۲۷۰ هزار بیمار در سال ۱۴۰۳، معادل ۵ تا ۶ بیمارستان دانشگاهی، نقش بیبدیلی در خدمترسانی دارد.
وی بر الزام هماهنگی و همافزایی بین بیمارستانهای ملکی سازمان و اجرای نظام ارجاع برای افت مراجعات غیرضروری اصرار کرد.
طاهرخانی از هیات مدیره بیمارستان البرز خواست با چابکسازی و منفعت گیری از اختیارات حاضر، زیرساختهای بیمارستان را تحکیم کنند تا پاسخگوی حجم بالای تقاضا باشد.
نگاه جامع به درمان، کلید پیروزی
علی جهانی، نماینده معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانها نیز در این مراسم با تقدیر از نجابت و کارآمدی دکتر بابکان، نگاه جامع و گسترشمحور دکتر غفاری را ستود.
وی او گفت: درمان، اقتصاد و سلامت در هم تنیدهاند و برنامهریزی حرفهای میتواند اثربخشی خدمات را افزایش دهد.
جهانی با اشاره به جایگاه البرز به گفتن یکی از ۵ استان برتر در تعداد مستمریبگیران، بر الزام ترقی استانداردهای بیمارستان در حوزههای کیفی و مقداری اصرار کرد.
او گفت: بیمارستان البرز میتواند الگویی برای دیگر مراکز درمانی سازمان باشد و با اجرای مطرحهای تحولی، به نگین درمان تامین اجتماعی تبدیل شود.
در آخر قلی شادبخش، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر استان البرز و رئیس هیات مدیره موسسه خدمات درمانی میلاد سلامت البرز نیز تمرکز بر نیازهای بیمهشدگان اصرار کرد وخواستار اجرای نظام ارجاع، تحکیم زیرساختها، و منفعت گیری از مطرحهای انگیزشی برای افزایش رضایت پرسنل و بیماران شد.
منبع: ایلنا
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع