اسباببازی؛ رتبه چهارم سبد فرهنگی خانوادهها_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
به گزارش خبررسان از تنسیم، حامد علامتی، حامد علامتی در آیین رونمایی از بازی «همه کاره» به مناسبت هفته کودک در سالن شهید احمدرضا احمدی کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری برگزار شد با گفتن اینکه اسباببازی برآمده از کتاب است، او گفت: به همین مناسبت در روز«کتاب، دنیای شگفتانگیز کودکان» رونمایی از بازی «همهکاره» صورت میگیرد.
اسباببازی در رتبه سوم و چهارم سبد فرهنگی خانوادهها است
علامتی با اشاره به این که امروز اسباببازی بخشی از سبد فرهنگی هر خانواده است، فرمود: اگر به گفتن حوزه فرهنگی، آموزشی و تربیتی بخواهیم به خانوادهها خدمت کنیم باید سبد فرهنگی آنها را تنظیم کنیم. اسباببازی در برخی آمارها رتبه سوم و در برخی رتبه چهارم را در سبد فرهنگی خانوادهها داراست.
مدیرعامل کانون با گفتن اینکه کتاب، سینما و تفریحهای عمومی در برتریهای بالاتر از اسباببازی در سبد خانواده می باشند، افزود: اینکه کتاب در رتبه بالا قرار دارد خوب است و باید به آن تنوع ببخشیم. این چنین باید تلاش کنیم رتبه سرگرمی و اسباببازی را در سبد فرهنگی خانواده بالا ببریم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با پافشاری به این که حوزه اسباببازی باید به سمت بازیها و سرگرمیهایی با رویکرد علمی و فناورانه برود، او گفت: این کار باید با پشتیبانی ادارهکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای و کانون علوم و فناوریهای نوین ایران انجام شود.
مدیرعامل کانون با اشاره به بازی «همهکاره»، این بازی را پیوندی بین آموزش، بازی و خلاقیت دانست و خواستار اثرسنجی بازیهای تشکیل شده در کانون پرورش فکری در چند سال تازه از سوی ادارهکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای کانون شد.
الزام برسی بازیهای تشکیل شده در کانون
او خاطرنشان کرد: ادارههای کل بازرگانی، پژوهش و سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای کانون باید همه بازیهای تشکیل شده در چند سال تازه در کانون را برسی کنند تا اشکار شود کدام بازیها نیاز به تحکیم و کدامها نیاز به تکمیل و اصلاح دارد.
علامتی با اشاره به این که کانون مهد تصویرگران، نقاشان و عکاسان است، تصریح کرد: همه چیز بازیهای کانون از جنس، بستهبندی و محتوا باید درجه یک و عاری از عیب باشد.
مدیرعامل کانون برجسته کردن تولیدات کودک و نوجوان در رسانه را الزامی ذکر کرد و افزود: زمان کار تکبعدی همه شده است. ادارههای کل پژوهش، سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای، بازرگانی و روابط عمومی کانون باید برای اراعه با لیاقت محصولات تلاش کنند. ما ۱۷میلیون دانشآموز داریم و بازی «همهکاره» (+۷) است و فروش زیر ۱۰میلیون این بازی قابل قبول نیست.
او با اشاره به الزام طراحی یک عملیات رسانهای برای معارفه محصولات کانون اضافه کرد: ملزوم است که خانوادهها، چهرهها و فضای مجازی را پای کار بیاوریم تا بازی و سرگرمیهای کانون از جمله بازی «همه کاره» را معارفه کنند. خوشبختانه رسانه ملی پای کار است و همکاری خوبی با ما دارد. ما جستوجو سود نیستیم. سود ما این است که محصول به دست بچهها برسد. تولیدات کانون باید در رسانه و فضای مجازی خود را نشان دهد.
در آخر این آیین از بازی «همهکاره» با وجود حامد علامتی مدیرعامل کانون، محمدرضا کریمیصارمی معاون تشکیل کانون، لیلا بابایی مدیرکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای، ایمان شریفی طراح این بازی، مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون، عباس محمددینی مدیرکل نظارت بر انتشارت کانون و روحالله عباسینژاد مدیر دفتر حراست کانون رونمایی شد.
بازی «همهکاره» با طراحی ایمان شریفی به تحکیم حافظه، افزایش دقت، گسترش دایره لغات و یادگیری مفاهیمی همانند اشکال هندسی، تقارن و ساعت پشتیبانی میکند و برای رده سنی بالای هفت سال مناسب است. هفته ملی کودک با شعار «کودکان، حال خوش زندگی» از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۴ در سراسر سرزمین برگزار میشود.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع