وام الزامی به ۱۴۴ هزار بازنشسته پرداخت شد_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
مدیرکل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پرداخت وام الزامی به ۱۴۴ هزار بازنشسته در ۱۴۰۴، او گفت: بازنشستگان میتوانند برای خبر از شرایط و جزئیات «مطرحهای رفاهی» به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.
به گزارش تجارت نیوز، حمیدرضا شیخی، مدیرکل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، با اذعان به این که تأثیر قضیه تورم بر کیفیت زندگی بازنشستگان که زیاد تر در سن سالمندی قرار دارند، مضاعف بوده، اظهار کرد: بهبود حالت معیشت و رفاه بازنشستگان یک خواسته الزامی است که میبایست مورد دقت قرار گیرد. لذا خدمات رفاهی بازنشستگان در چهار محور مهم طراحی و در حال اراعه است که شامل تسهیلات مالی (وامهای الزامی و…)، خدمات تخفیفی و تقسیطی، خدمات بیمهای، خدمات اجتماعی و وامهای الزامی با مقصد افت دغدغههای مالی میشود.
شیخی، در تشریح کارکرد و برنامههای این اداره کل، به سابقه طویل اجرای مطرح وامهای الزامی از سال ۱۳۷۷ اشاره کرد و او گفت: این وامها با مقصد فراهم بخشی از نیازهای الزامی بازنشستگان به طور قرضالحسنه و با شرایط بازپرداخت آسان طراحی شده تا کمترین سختی مالی را برای بازنشستگان گرامی تشکیل کند.
وی آمارها را نشانگر تداوم حمایتاز جامعه بازنشستگان دانست و افزود: در سال ۱۴۰۴ تا بحال، ۱۴۴ هزار نفر وام الزامی دریافت کردهاند و مابقی واجدین شرایط نیز در پنج مرحله آتی از این تسهیلات منفعتمند خواهند شد. این چنین، در سال جاری وام ازدواج فرزندان به ۳۱هزارنفر و وام حمایتاز آخرنامههای دانشجویی (حمپاد) به ۹۴۰ نفر پرداخت شده است.
شیخی در قسمت فرد دیگر از سخنانش به خدمات خرید اعتباری و اقساطی اشاره کرد و او گفت: یکی از محبوبترین عمل های صندوق، اراعه خدمات خرید اعتباری و اقساطی است که به بازنشستگان امکان میدهد، کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیفهای اختصاصی و شرایط پرداخت آسان تهیه کنند. توانایی سالهای قبل نیز نشان داده که این خدمات با استقبال بالا و رضایت قابلدقت بازنشستگان روبه رو بوده است.
وی تنوعبخشی به خدمات رفاهی را ابزاری مکمل برای بهبود معیشت بازنشستگان، افزایش قوت انتخاب و دسترسی آسان جامعه بزرگ بازنشستگان به کالاهای باکیفیت و الزامی دانست و در ادامه گفت: بسته اول خدمات رفاهی در قسمتهای کالاهای الزامی، لوازم خانگی، خدمات عمومی و گردشگری از ابتدای سال جاری در حال اراعه است و بازنشستگان میتوانند برای خبر از شرایط و جزئیات، به قسمت «مطرحهای رفاهی» در سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.
شیخی با اشاره به شرایط تعیین صلاحیت مجریان مطرحهای رفاهی اظهار کرد: در انتخاب مجریان زیاد سختگیر هستیم تا خدمات باکیفیت و بدون نقص به بازنشستگان اراعه شود. مجریان باید نشان شناختهشده و ایرانی داشته باشند، خدماتشان سراسری یا چنداستانی باشد و کالاهای اراعهشده اصالت و کیفیت بالا داشته باشند. این چنین، فراهم اعتبار مطرحها بدون واسطههای مالی انجام میشود و فرآیند اراعه خدمات ترجیحاً مبتنی بر سیستمهای پلتفرمی و اینترنتی است تا دخالت نیروی انسانی افت یابد و کارایی افزایش اشکار کند.
وی در قسمت فرد دیگر از سخنان خود، از حرکت صندوق به سمت «اراعه خدمات در بستر پلتفرم متمرکز» خبر داد و افزود: این رویکرد نه تنها علتتوسعه و فراگیری خدمات جاری میشود، بلکه امکان اراعه تسهیلاتی برای دریافت خدمات آموزشی و مهارتی را فراهم میکند که به توانمندسازی و بهبود طویل مدت کیفیت زندگی بازنشستگان پشتیبانی خواهد کرد.
مدیرکل خدمات رفاهی بازنشستگان از اراعه بسته دوم خدمات رفاهی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: عمده خدمات بسته دوم به حوزه های آموزشی، توانایی آموزی، ورزشی تعلق داشته و در قالب تفاهم نامه های همکاری با مراکز دانشگاهی و این چنین مراکز اراعه دهنده خدمات فرهنگی و اجتماعی خواهد می بود که به زودی ناظر برگزاری آیین انعقاد تفاهم ها و رونمایی از خدمات متنوع بسته دوم خواهیم می بود.
شیخی در آخر ضمن پافشاری بر نگه داری منافع بازنشستگان و نظارت بر حسن اجرای تعهدات شرکتهای طرف قرارداد، او گفت: همه این عمل های بخشی از برنامههای مستمر اداره کل خدمات رفاهی برای بهبود رفاه، ترقی کیفیت زندگی و حمایتهمهجانبه از بازنشستگان است.
به حرف های وی، گزارشهای آماری دقیق از مقدار منفعتمندی بازنشستگان از مطرحها بهصورت مداوم بهروزرسانی میشود تا تصمیمگیریهای آینده بر پایه دادههای واقعی و نیازهای بازنشستگان انجام گیرد.
منبع: تسنیم
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع