رادیویی که صدای زندگی اقتصادی مردم شد_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبررسان از تنسیم، سید محمدرضا صالحی، مدیر شبکه رادیویی اقتصاد یادداشتی را به مناسبت سالگرد تأسیس این شبکه رادیویی نوشته است.
در این متن که به طور اختصاصی در اختیار خبرنگار تسنیم قرار گرفته، او روایت خود از مسیر رشد و تحول رادیو اقتصاد را اراعه میدهد و توضیح میدهد چطور این شبکه توانسته اقتصاد را به زبان زندگی روزمره مردم بیاورد.
رادیو اقتصاد، تنها مرجع تخصصی شنیداری در حوزه اقتصاد سرزمین، طی سالهای فعالیت خود توانسته به نقطه تلاقی علاقهمندان، کارشناسان و فعالان اقتصادی تبدیل شود. این شبکه با تشکیل ربط مستمر و دوسویه با مردم و صاحبنظران اقتصادی، تلاش کرده است دغدغهها و مسائل اقتصادی را نه فقطً از نگاه آمار و شاخصها، بلکه در بستر زندگی واقعی مردم جستوجو کند.
اقتصاد، نزدیک به زندگی مردم
مقصد مهم رادیو اقتصاد، نزدیک کردن مفاهیم اقتصادی به زندگی روزمره مردم است. برنامههایی که با محوریت سرگرمی و آموزش اقتصادی طراحی شدهاند، تلاش میکنند مفاهیم پیچیده اقتصادی را به زبانی ساده و دلنشین به مخاطب منتقل کنند. در این رویکرد، سرگرمی وسیلهای است برای فهمیدن بهتر اقتصاد، نه مقصد برنامهها. برنامههایی همچون «آقای سپرده»، «گذر بازار»، «مسابقه بیست»، «عصرانه کاری» و «از شنبه» مثالهای موفق این مسیر می باشند.
آگاهی اقتصادی، نیاز روزمره مردم
توانایی نشان داده است بیشترین دقت مخاطبان به موضوعاتی جلب میشود که مستقیماً با زندگی اقتصادی آنها ربط دارد؛ از قیمت و بازار کالاهای اساسی گرفته تا مسائل مهمی همانند اشتغال، مسکن، مالیات، بورس و اندوختهگذاری. مردم میخواهند بدانند تصمیمات اقتصادی سرزمین چطور بر زندگی آنها تاثییر میگذارد و خودشان چه نقشی میتوانند ایفا کنند. برنامههایی همانند «هشت صبح»، «سرای اندوخته»، «روی خط اقتصاد»، «صفر تا صد» و «امکان تا اسکان» در همین مسیر طراحی شدهاند.
سادهسازی مفاهیم پیچیده اقتصادی
اقتصاد برای تعداد بسیاری علمی دشوار و غیرقابلفهمیدن است. ما در رادیو اقتصاد با منفعتگیری از زبان رسانهای، مثالهای ملموس، او مباحثه با کارشناسان توانمند و روایتسازی رادیویی تلاش میکنیم پیچیدهترین مفاهیم را به زبانی ساده، شنیدنی و کاربردی تبدیل کنیم. برنامههایی همچون «سکه صبح»، «بانک قانون»، «دو واحد اقتصاد» و «شب آفتابی» مثالهای موفق این تلاش می باشند، بهطوری که مخاطب بعد از شنیدن برنامه، حس کند چیزی آموخته و میتواند آن را در زندگی خود به کار ببرد.
تحلیل و آموزش؛ فراتر از خبررسانی
برنامههای رادیو اقتصاد فقطً خبررسانی نیستند. هر برنامه در کنار اراعه اخبار و دادههای اقتصادی، بُعد تحلیلی و آموزشی نیز دارد تا مخاطب بتواند اتفاقهای اقتصادی را فهمیدن و تحلیل کند. رادیو اقتصاد مأموریت دارد سواد اقتصادی جامعه را ارتقا دهد و در مسیر تصمیمسازی و مطالبهگری منطقی نقشآفرینی کند؛ برنامههایی همانند «رهیافت» و «مرورگر» مثالهایی از این مسیر می باشند.
چشمانداز آینده؛ نوآوری و شراکت نسل تازه
برای آینده، چند محور مهم در دستور کار رادیو اقتصاد قرار دارد: تحکیم وجود دیجیتال شبکه، تشکیل محتوای چندرسانهای، گسترش پادکستهای اقتصادی و طراحی برنامههایی با شراکت مخاطبان. مقصد این است که اقتصاد از استودیو به دل جامعه برسد و شنونده در جریان تشکیل محتوا شریک شود.
رادیو در عصر رسانههای دیجیتال
در دنیای امروز که شبکههای اجتماعی با شدت بالا مطلب میرسانند، رادیو هم چنان مزیت منحصر بهفرد خود را در مطمعن، عمق تحلیل و او گفتوگوی واقعی با مردم نگه داری کرده است. رادیو اقتصاد از ظرفیت رسانههای نوین برای تحکیم مطلب خود منفعت میگیرد، اما اصالتش در تحلیل دقیق و ربط صمیمانه با مخاطب هم چنان پایدار است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع