داستان بج سینه ای که تاریخ تبلیغات را عوض کرد!

vYiukt0NC3ap1mf7n3L0tkAkNKnCPTB7eFBcbZok

سال ۱۸۹۳، درایالت شیکاگو آمریکا، بزرگ ترین نمایشگاه جهانی مواد غذایی زمان خودش برگزار شد. صدها برند از سراسر دنیا آمده بودند تا تازه ترین اختراعات دستگاه های مواد غذایی، خوراکی ها و محصولاتشان را به نمایش بگذارند.
اما در میان همه ی آن شور و هیاهو، غرفه ی کوچکی وجود داشت که هیچ کس به آن سر نمی زد؛ غرفه ی شرکت تازه کار هاینز (Heinz).

مدیر شرکت، هنری هاینز، مردی بود که از هیاهو خوشش نمی آمد. او باور داشت برای دیده شدن، لازم نیست فریاد بزنی، فقط باید کاری کنی که مردم خودشان دنبالت بیایند.

وقتی دید کسی وارد غرفه شان نمی شود، شب تا صبح فکر کرد چه باید بکند تا توجه مردم را جلب کند. تا اینکه از پنجره ی محل اقامتش به مغازه ای نگاه کرد که در ویترینش خیارشور می فروخت.
اینجا بود که جرقه ی بزرگ در ذهنش زده شد:
او تصمیم گرفت نشان سینه ای کوچک به شکل خیار سبز بسازد.

لوازم کوهنوردی و کمپینگ حرفه‌ای برای هر ماجراجویی: با دارمارت کمپ، به طبیعت خوش آمدید
ادامه مطلب

صبح روز بعد، هزاران بج فلزی سبز رنگ با نوشته ی طلایی “Heinz – 57 Varieties” آماده شد. هاینز به کارکنانش گفت:

“هر کس از غرفه ی ما بازدید کند، یکی از این بج ها را هدیه می گیرد.”

اول مردم فقط از روی کنجکاوی آمدند… اما خیلی زود اتفاقی افتاد که هیچ کس پیش بینی اش را نمی کرد.
بازدیدکنندگان با افتخار بج خیار را روی لباسشان نصب می کردند.
کسانی که بج داشتند، توجه جمع را جلب می کردند — و بقیه هم می خواستند یکی داشته باشند!

مزایای آموزش زبان انگلیسی
ادامه مطلب

در کمتر از چند ساعت، جلوی غرفه ی بی سروصدای هاینز صف طولانی شکل گرفت.
خبر به سرعت در نمایشگاه پیچید:
“غرفه ای هست که بج خیار مجانی می دهد!”

اما واقعیت این بود که مردم نه به خاطر مجانی بودن، بلکه به خاطر حس خاصی که آن نشان کوچک به آن ها می داد، جذب شده بودند. حسِ «عضو بودن در یک جمع خاص».

vYiukt0NC3ap1mf7n3L0tkAkNKnCPTB7eFBcbZok

تا پایان نمایشگاه، بیش از یک میلیون بج خیار هاینز توزیع شد.
فروش شرکت چند برابر شد و نشان خیار به نماد رسمی برند Heinz تبدیل گشت.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

جالب تر این که بیش از یک قرن بعد، هنوز هم این بج ساخته می شود و کلکسیونرهای دنیا آن را به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی تاریخ می شناسند.

فروشگاه همه رنگ؛ فروش و ارسال ساک دستی آماده 2 ساعته
ادامه مطلب

هنری هاینز فقط یک بج نساخت؛
او نشان داد وقتی یک برند بتواند احساس ایجاد کند، حتی یک تکه فلز کوچک می تواند نامش را برای همیشه در تاریخ ثبت کند.
شما نیز می توانید از انواع هدایای تبلیغاتی نشان سازان برای تبلیغات محیطی خود استفاده کنید تنها کافیست سری به وبسایت گروه تبلیغاتی نشان سازان بزنید تا بهترین هدایای تبلیغاتی یا بج سینه را به صورت اختصاصی داشته باشید.