معارفه کیا سونت وارداتی/ اولین کراساوور اراعهشده کوشا ماشین چه مشخصاتی دارد؟
[ad_1]
به نقل از خبررسان، شرکت کوشا ماشین به گفتن واردکننده محصولات کیا، سرانجام فروش اولین محصول وارداتی خود با نام کیا سونت (Sonet) را در سامانه یکپارچه اغاز کرد. سونت از لحاظ ابعادی در رده پایینتری نسبت به کیا سلتوس قرار میگیرد و در نتیجه، قیمت پایینتری نیز نسبت به آن خواهد داشت.
این ماشین تنها روی خط تشکیل کیا واقع در سرزمین هند قرار گرفته و در سرزمین فرد دیگر تشکیل نمیبشود که همین امر، قیمت همه شده محصول را نسبت به دیگر خودروهای کرهای افت میدهد.
مشخصات فنی
کیا سونت با پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی و حجم ۱.۵ لیتری میتواند حداکثر ۱۱۴ اسببخار قوت و ۱۴۷ نیوتنمتر گشتاور تشکیل کند. این پیشرانه تنفس طبیعی از طریق گیربکس CVT، قوت تشکیل شده را تنها به چرخهای جلو منتقل میکند.
شتاب صفر تا ۱۰۰ این کراساوور کرهای به طور رسمی اظهار نشده؛ اما با دقت به حداکثر قوت تولیدی نهچندان مطلوب و گیربکس کند CVT دور از انتظار به نظر میرسد که شتاب آن به زیر ۱۰ ثانیه برسد. این چنین مصرف سوخت ترکیبی سونت به ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد.
پیشرانههای تنفس طبیعی، علیرغم این که قوت پایینی تشکیل میکنند اما به علت این که حساسیت زیاد کمتری نسبت به بنزین دارند میتوانند از عمر سودمند بیشتری نسبت به پیشرانههای TGDI در داخل ایران داشته باشند.
طراحی ظاهری
همان گونه که اشاره شد، سونت از لحاظ ابعادی در رده پایینتری نسبت به کیا سلتوس قرار میگیرد و از طرفی، کوچکترین کراساوور این شرکت نیز محسوب میبشود.
این ماشین در قسمت جلو از گریل یا جلوپنجرهای نسبتاً بزرگ منفعت میبرد که شباهت تعداد بسیاری به جلوپنجرههای محصولات BMW دارد. چراغهای مهم نیز به نسبت دیگر اجزا، اندازه کوچکتری به خود گرفتهاند.
در تکه جانبی سونت، نوار کرومی دور پنجره و قسمت پایین دربها منفعت گیری شده که ترکیب آن با رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی، نمای جالبی را به وجود آورده است.
نمای پشتی ماشین دیفیوزر نسبتاً بزرگی به چشم میخورد که زیاد تر قسمت سپر را گرفته و دو خروجی اگزوز به گمان زیادً به طور فیک، طراحی شده است. این چنین چراغهای پشتی به طور یکپارچه به چشم میخورد که امروزه در زیاد تر محصولات چینی و غیر چینی منفعت گیری میبشود.

سونت دارای ۴۱۲۰ میلیمتر طول، ۱۷۹۰ میلیمتر عرض و ۱۶۲۵ میلیمتر ارتفاع دارد که چندان هم ابعاد کوچکی ندارد.
طراحی داخلی
احتمالا طراحی منفعت گیری شده در داخل کابین سونت، از نظر برخی افراد قابل قبول نباشد. چون کانالهای تهویه منفعت گیری شده روی داشبورد، اندازه نسبتاً بزرگی داشته و در چهار تکه آن جلب دقت میکنند. از نظر دیگر تنظیمات مربوط به سیستم تهویه، مطرح زیاد ساده و قدیمی دارند که چند سالیست منسوخ شده است.
یک نمایشگر ۸ اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته اما برخلاف انتظار، کلاستر یا پشت آمپر ماشین به طور آنالوگ (غیردیجیتال) به چشم میخورد.

کوشا ماشین به جهت این که محصول وارداتی، بالاتر از سقف قیمت تعیین شده قرار نگیرد (بالای ۲۰ هزار یورو)، ارزانترین مدل یا همان مدل پایه از کیا سونت را داخل سرزمین کرده است که همین عامل، علتمیبشود تریم صندلیها به طور پارچهای و تنظیمات آن به طور دستی انجام بشود.
آپشنها و امکانات رفاهی
همان گونه که اشاره شد، نسخهای از کیا سونت که موفق به ورود به داخل سرزمین شده، مدل پایه ماشین است و همین عامل، انتظارات را در قسمت آپشنها و امکانات رفاهی افت میدهد.
سونت دارای امکاناتی همچون کروزکنترل، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین دندهعقب، سانروف، سنسور سختی باد تایرها و ورود و استارت بدون کلید است.
مسئله شگفت ماجرا، منفعت گیری از ترمزهای عقب کاسهای برای سونت بوده که هرچند یک خودروی اقتصادی، اما در رده جهانی و به روز محسوب میبشود. به این علت کراساوور کرهای کوشا ماشین از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی، به هیچ گفتن قابل رقابت با محصولات چینی هم رده قیمتی نیست.
قیمت و زمان اراعه کیا سونت
فروش کیا سونت از روز قبل در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اغاز شده و به این علت، به گمان زیادً تا آخر سال، تعدادی از این ماشین تحویل خریداران آن بشود. از نظر دیگر، قیمت گمرکی این ماشین، یک میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان تعیین شده که با احتساب نزدیک به ۴۰ درصد (مالیات و سود شرکت و…) به گمان زیادً با نرخهای دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان الی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تحویل مشتریان بشود.
برای اطلاعات زیاد تر، صفحه نقد و بازدید ماشین خبررسان را مطالعه کنید.
[ad_2]
منبع