مطرح‌ ریلی رشت – آستارا بالاخره کلید می‌خورد؟

طرح‌ ریلی رشت - آستارا بالاخره کلید می‌خورد؟






معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی وعده داده است که تا یک ماه و نیم دیگر پروژه ریلی رشت به آستارا اغاز می‌بشود و به حرف های او، تکمیل آن می‌تواند نقش عمده‌ای را در کریدور شمال جنوب داشته باشد.



به نقل از خبررسان، شهریار افندی‌زاده در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به پروژه‌های کلان وزارت راه و شهرسازی او گفت: در وزارت راه و شهرسازی دو پروژه کلان وجود دارد یکی نهضت ملی مسکن با مقصد ساختن چهار میلیون مسکن ظرف چهار سال و نوشته دوم پروژه ایران‌راه یا به‌تعبیری پروژه‌ای که بتواند تقاطع کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب را متصل کند که ایران می‌تواند نقش عمده‌ای در این پروژه ایفا کند و در منطقه شکوفا بشود و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی را برای کشورهای منطقه و همسایه تشکیل کند.

نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده چطور خوانده می‌شود؟_خبررسان
ادامه مطلب

اهمیت مطرح ایران راه برای کشورهای منطقه و جهان

وی با گفتن این که وزیر راه و شهرسازی اردیبهشت امسال در اجلاس سه‌جانبه ایران، هندوستان و روسیه پروژه ایران راه را نقل کرد، او گفت: این پروژه می‌تواند ظرفیت زیاد بسیاری را برای کشورهای منطقه و کشورهای مهم جهان ایفا کند. ایران با ۱۵ سرزمین به‌صورت آبی یا خشکی متصل است؛ این چنین کشورهایی تحت گفتن کشورهای آسیای مرکزی داریم که در خشکی محصور می باشند. با این پروژه همه کشورهای آسیای مرکزی به‌راحتی می‌توانند به آب‌های آزاد متصل شوند. در کریدور شمال جنوب او گفت و گو روسیه به سمت ایران و هندوستان و بالاخص کشورهای آسیای مرکزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان، نقل است. از طرف دیگر محور شرق به غرب، چین به سمت اروپا می‌تواند نقش عمده‌ای را برای ظرفیت مهمی که در ایران وجود دارد ایفا کند.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: برای این مقصد، سه کار عمده قرار شد انجام بشود؛ یکی پروژه‌های زیرساختی است، مسئولیت این کار با وزارت راه و شهرسازی است که پروژه‌های زیرساختی را برای این مسیر فراهم کند. در کریدور شمال جنوب پروژه‌های مهمی نقل است و آن او گفت و گو محورهایی است که می‌تواند از شرق یا غرب دریای خزر باشد و این چنین پروژه‌هایی که می‌تواند در شرق ایران بین چابهار، زاهدان و سرخس و مشهد باشد.

انریکه مورا در مراسم تحلیف پزشکیان + ویدئو_خبررسان
ادامه مطلب

افندی‌زاده با مطرح این سوال که امروزه چرا در دنیا به کریدورهای ترانزیتی یا راهگذر ترانزیتی دقت می‌کنند؟ او گفت: راهگذرها پایه‌ای می باشند برای کریدورهای لجستیک، کریدورهای لجستیک به مراکزی می‌گویند که می‌تواند توزیع کالا را انجام بدهد، کریدورهای لجستیکی می‌توانند درنهایت تبدیل شوند به راهگذرهای تجاری و سپس می‌بشود کریدورهای اقتصادی و سپس گسترش‌ای. برای همین همه کشورهای دنیا که جستوجو بسته‌های اقتصادی می باشند، تلاش می‌کنند در نوشته حمل‌ونقل به او گفت و گو راهگذرها یا کریدورها بپردازند. راهگذرها در دنیا می‌تواند کشورها را به هم متصل می‌کند، منافع مشترک تشکیل می‌کند و در روان‌سازی و مسائل گوناگون نقش دارد.

وی با گفتن این که ایران در دنیا بین کریدور شمال جنوب و شرق غرب یک تقاطع تشکیل کرده، افزود: ما پروژه‌های زیاد عمده‌ای را در ایران داریم که اگر با نگاه ترانزیتی به آن‌ها نگاه کنیم، برتری‌های سرزمین خواهد شد. ما مُدهای گوناگون حمل‌ونقل داریم. به علت موقعیتمان و داشتن بنادر در شمال یا جنوب، از حمل‌ونقل دریایی برخورداریم؛ بیشتر از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه را داریم که نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ هزار کیلومتر راه‌های مهم می باشند؛ در قسمت خشکی هم او گفت و گو حمل‌ونقل ریلی نقل است. یقیناً در قسمت حمل‌ونقل ریلی اتصال مدام عمل می‌کند، یعنی قطار می‌تواند از مسیر ریلی بین کشورهای گوناگون حرکت کند، بازرسی‌ها به حداقل می‌رسد و شدت می‌تواند به حداکثر خودش برسد، به این علت به همین علت است که در ایران برتری روی پروژه‌های ریلی گذاشته شده است.

دعوا تند مجری تلویزیون به صنف طلافروشان
ادامه مطلب

پروژه رشت – آستارا از یک‌ماه و نیم دیگر اغاز می‌بشود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه رشت به آستارا و عملیات اجرایی آن او گفت: طراحی‌های این پروژه دارد همه می‌بشود و از دولت روسیه برای این کار وامی گرفته شده و با دقت به موافقتنامه بین دو سرزمین، امیدواریم از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، یعنی نزدیک به یک ماه‌ونیم دیگر این پروژه اغاز بشود. این پروژه ۱۶۲ کیلومتر است و نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد پل است و ما با تکمیل شدن این حلقه مستقیماً به جمهوری آذربایجان وصل می‌شویم، از جمهوری آذربایجان به روسیه و از روسیه به شمال اروپا؛ یعنی از شمال اروپا از طریق ریل به بندرعباس می‌آییم. این یعنی یک شبکه متصل شده که می‌تواند نقش عمده‌ای را در کریدور شمال جنوب ایفا کند.

بازی سپاهان – الاتحاد دوباره در سایت AFC به حالت کنسل درآمد – تجارت‌نیوز
ادامه مطلب

افندی‌زاده با گفتن این که پروژه رشت آستارا مطابق برنامه پیش می‌رود، او گفت: سپس از این که موافقتنامه در اردیبهشت ماه امضا شد، نزدیک به ۸ ماه طراحی آن طول کشید و ما مطابق برنامه‌ای که داریم، تا آخر سال میلادی ۲۰۲۳ توافق اجرایی بین شرکتی که ایران معارفه کرده و شرکتی که روسیه معارفه کرده، صورت می‌گیرد و طراحی‌ها از سال سپس اغاز می‌بشود. یقیناً در این پروژه علاوه‌بر شبکه ریلی، تجهیزات و ناوگان هم در موافقتنامه وجود دارد. دولت روسیه هم به این پروژه زیاد علاقمند است، چون مسیری که انتخاب شده به‌سود دو سرزمین است.

وی با اشاره به پروژه چابهار – زاهدان و یونسی- مشهد فرمود: چابهار بندری است که به دریای آزاد متصل است و می‌تواند با طی مسیر زیاد کوتاهی، به کشورهای آسیای مرکزی حتی افغانستان و کشورهای دیگر متصل بشود. این پروژه هم یکی از پروژه‌های کلان وزارت راه و شهرسازی است. از خود چابهار تا زاهدان نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر است که ۱۵۰ کیلومتر آن کاملاً افتتاح شده و ۴۵۰ کیلومتر دیگر ظرف یک سال و نیم تا دو سال آماده می‌بشود. این چنین مسیر زاهدان به سمت یونسی که راه‌آهن بافق به‌سمت مشهد را قطع می‌کند، نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر است که در خراسان جنوبی ریاست محترم جمهور کلنگ آن را زدند و آن هم جز پروژه‌های کلان وزارت راه و شهرسازی است، این مسیر زیاد پشتیبانی می‌کند که کشورهای آسیای مرکزی که کشورهای در حال رشد از نظر اقتصادی می باشند به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان وصل شوند.

زیاد تر عسل های محلی تقلبی است_خبررسان
ادامه مطلب

برای اطلاعات زیاد تر دو گزارش کریدور شمال-جنوب یک کریدور کاغذی است و تشکیل کریدورهای تازه بعد از کم‌کاری‌های ایران را بخوانید. 





منبع :


مهر








منبع