معارفه سوزوکی سیاز راسا موتور/ سدان ژاپنی بازار وارداتیها را فتح میکند؟
[ad_1]
به نقل از خبررسان، سوزوکی سیاز یکی از محصولات شرکت چندملیتی سوزوکی است که اصالت ژاپنی دارد. محصولات سوزوکی پرفروشترین خودروهای بازار پرتقاضای هند است؛ اما سیاز، محصول اقتصادی این شرکت چندان هم خودروهای پرطرفداری در آن بازار محسوب نمیبشود.
این اولین همکاری سوزوکی با شرکتهای ایرانی نیست و در قبل، شرکت ایران ماشین کراساوور گرند ویتارای این شرکت را مونتاژ میکرد.
شرکت راسا موتور خاورمیانه اکنون ماموریت واردات سیاز را برعهده گرفته و با دقت به فروش تازه آن، تعدادی از این خودروها طی هفتههای آتی تحویل متقاضیان سامانه یکپارچه میبشود.
مشخصات فنی
سوزوکی سیاز به یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی تجهیزشده که میتواند حداکثر ۱۰۵ اسببخار قوت و ۱۳۸ نیوتنمتر گشتاور تشکیل کند. این پیشرانه از طریق گیربکس چهار سرعته اتوماتیک AT قوت تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند.
این سدان جمع و جور ژاپنی با وزن نزدیک به یک تنی که دارد قادر است در زمان ۱۴ ثانیه از شدت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
مصرف سوخت ترکیبی ماشین نیز با دقت به اظهار شرکت تشکیل کننده، ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در صورتی که با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین بیکیفیت داخلی، مصرف سوخت ترکیبی هم چنان ۶ لیتر باشد، رقم قابل قبولی خواهد می بود.
طراحی ظاهری
سوزوکی سیاز در دسته سدانهای کامپکت یا جمع و جور شهری جای میگیرد که ۴۴۹۰ میلیمتر طول، ۱۷۳۰ میلیمتر عرض و ۱۴۷۵ میلیمتر ارتفاع دارد.
در قسمت جلو با دقت چراغهای نهچندان بزرگ در کنار مهشکن و جلوپنجره کوچک و کرومکاری اطراف آن، این سدان ژاپنی را بیشتر از پیش به آریزو ۵ مدیران ماشین همانند میکند.
قسمت جانبی ماشین به جز کروم کاری تکه پایینی پنجرهها و دستگیره دربها و این چنین رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی، طراحی زیاد سادهای دارد.
تکه پشتی ماشین از مطرح شلوغتری نسبت به دیگر قسمتها منفعت گیری میکند. چراغهای پشتی نیز ابعاد شبیهی با چراغهای جلوی ماشین دارد؛ کرومکاری بین آنها و اطراف چراغهای شبنما ظاهر این قسمت را مقداری شلوغتر مشخص می کند.

طراحی داخلی
با ورود به داخل کابین این سدان ژاپنی، با طراحی زیاد ساده و قدیمی رو به رو میشویم که به جرعت میتوان او گفت از نظر طراحی، توان رقابت با محصولات چینی را ندارد. غربیلک فرمان زیاد ساده با کلیدهای کنترلی نهچندان تازه و نمایشگر ۷ اینچی وسط داشبورد، یادآور طراحی کابین ماشین بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ است.

جنس رودریها غالباً از پلاستیک خشک طراحی شده و به طور کلی داخل کابین سوزوکی سیاز، زیاد ساده و قدیمی به نظر میرسد.
آپشنها و امکانات رفاهی
سوزوکی سیاز نسبت به برخی دیگر از خودروهای غیرچینی داخل شده به سرزمین از امکانات بیشتری منفعت میبرد. این سدان ژاپنی دارای کروزکنترل، کنترل پایداری، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، سنسور نور و سختی باد تایرها، کنترل حرکت در سربالایی، آینه الکتروکرومیک و ورود و استارت بدون کلید است.
اما همانند دیگر خودروهای وارداتی از داشتن امکاناتی همچون ترمزهای دیسکی عقب، تنظیم صندلی برقی، سنسور نور و کیسههای جانبی و پردهای محروم است.
قیمت و زمان اراعه سوزوکی سیاز
اولین سری از سوزوکی سیاز هفته قبل از طریق سامانه یکپارچه به فروش رسید که بر پایه آن، قیمت همه شده این ماشین یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شد. با دقت به تعیین زمان تحویل ۹۰ روزه، انتظار میرود که برخی از خودروهای وارداتی این شرکت حداکثر تا آخر سال جاری در خیابانهای سرزمین مشاهده بشود.
برای مطالعه زیاد تر صفحه اخبار ماشین خبررسان را جستوجو کنید.
[ad_2]
منبع