نقش مدیر محصول در پیروزی استارتاپ ها / رسیدن به رویاها مقدور است؟_خبررسان

940a4837d6f26eb0c5d45dac90d63e1a

[ad_1]
به گزارش خبررسان

به گزارش خبررسان، صبح امروز اتفاقات مدیر محصول در پیروزی کسب و کارها، به میزبانی پروداکت رود در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد. در این اتفاقات با محوریت اصرار بر نقش مدیر محصول در ساختمان یک کسب و کار سخنرانی‌هایی عیب شد و در پنلی با همین نوشته، اعضای آن به گفتگو پرداختند.

ابتدا محمد گرویی معاون استراتژی و اندوخته‌گذاری کارخانه نوآوری هم آوا، درمورد چالش‌ها و دلایلی سخن راند که جهت ناکامی استارتاپ‌ ها خواهد شد. برگزاری این چنین رویدادهایی زیاد تر برای گسترش ربط است. از خلل این چنین رویدادهایی بعضا تجربیاتی به اشتراک گذاشته می‌شود که امکان پذیر تاثییر بسیاری بر جوانان این حوزه بگذارد و مسیر  افرادی که تصمیم اغاز یک کسب و کار را دارند، را منقلب سازد.

امروزه آموزش و گسترش اطلاعات در حوزه استارتاپ، از اهمیت بالایی برخوردار است. فرایندی که جهت تحریک و به تکاپو افتادن اکوسیستم استارتاپی ایران می‌شود. تحرک این اکوسیستم به پویایی صنعت و اقتصاد هر کشوری می‌انجامد. تلاش در این حوزه می‌تواند به پیروزی‌هایی در ابعاد جهانی منجر گردد. خیالپردازی نقش مهمی در تولد یک استارتاپ دارد. اما رشد آن نیازمند دقت اختصاصی‌ای است. این که چطور یک استارتاپ ناکامی نخورد موضوعی زیاد مهم است.

بیست علت ناکامی خوردن استارتاپ‌ ها:

GettyImages-1290480010_477951_eitkzj

یک، چرخش بد موقع:

چرخش یا Pivot به معنی تحول مسیر استراتژی مهم یک استارتاپ برای تطبیق با شرایط تازه بازار یا نیازهای مشتریان است. اگر این چرخش در زمان نامناسب یا بدون برنامه ریزی دقیق انجام شود، می‌تواند تبدیل سردرگمی مشتریان، از دست دادن اندوخته‌گذاران و در نهایت ناکامی استارتاپ شود.

تشخیص زمان درست چرخش یک نیاز است. لحظات تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز زیاد محدودند. هر تصمیم می‌تواند همانند یک قمار عمل کند. احتمالا به نتیجه برسد و احتمالا شکستی باشد که شما را زمین بزند. چیزی که تفاوت را با قمار تشکیل می‌کند. شناخت و توانایی‌ای است که مدیر محصول می‌تواند از بازار و موقعیت مشتریان خود داشته باشد. چرخش نادرست نوعی خودکشی است.

عیب AFC به استقلال و پرسپولیس از بین بردن شد+ویدئو_خبررسان
ادامه مطلب

دو، فرسودگی کسب و کار:

کار زیاد و استرس مداوم می‌تواند تبدیل فرسودگی کارآفرینان و کارکنان استارتاپ شود. این کار می‌تواند تبدیل افت منفعت‌وری، تصمیم‌گیری‌های ضعیف و در نهایت ترک کار توسط کارکنان کلیدی شود.

راهکار اما چالاکی و چابکی یک کسب و کار است. این که یک استارتاپ بتواند منعطف باشد و مدام در حال سازگار کردن خود با محیط باشد می‌تواند نجات‌قسمت آن از رکود باشد. کم‌تحرکی با ماهیت استارتاپ در تضاد است.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

سه، منفعت گیری نکردن از شبکه سازی:

تشکیل روابط با افراد دیگر در اکوسیستم استارتاپی می‌تواند برای یافتن زمان‌های تازه، جذب اندوخته‌گذار و دریافت مشاوره مورد قیمت زیاد سودمند باشد. عدم منفعت گیری از شبکه‌سازی می‌تواند یک استارتاپ را از منبع های و پشتیبانی‌های کلیدی محروم کند.

همانطور که حرف های شد ارتباطات و شبکه‌سازی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. انتقال توانایی تنها یکی از جوانب این نوشته است. استارتاپ‌ های گوناگون می‌توانند حتی در عین حال که رقیب یکدیگر شمرده خواهد شد با هم همکاری داشته و همزیستی کنند. نباید با ذهنیت سنتی به دیگر اشخاص و گروه‌ها یا استارتاپ‌ ها نگاه کنیم.

می‌توان با داشتن شبکه‌های گوناگون و نگه داری کردن آن‌ها امکانات وسیعی برای آینده استارتاپ خود داشته باشید.

چهار، چالش‌های حقوقی و ضعف حقوقی کسب و کارهای نوپا:

استارتاپ‌ ها با چالش‌های حقوقی بسیاری از جمله قراردادها، مالکیت معنوی و مقررات مربوط به کار روبه رو می باشند. عدم آگاهی از این قوانین یا عدم داشتن مشاوره حقوقی مناسب می‌تواند تبدیل مشکلات جدی و حتی ناکامی شود.

داشتن بنیه و پایه حقوقی زیاد مهم است. تعداد بسیاری از استارتاپ‌ ها در گذر زمان دچار مشکلاتهایی شدند که اصلا برای آن‌ها آماده نبودند. این دست از چالش‌ها همیشه پیش می‌آید. بهترین راه این است که در کنار تعریف کردن مسئولیت‌های حقوقی یک استارتاپ همیشه مشاورینی در این حوزه داشته باشید تا بتوانید از این چالش‌ها به سلامت عبور کنید.

پنج، نبوده است تامین مالی:

تعداد بسیاری از استارتاپ‌ ها با افتنقدینگی روبه رو می باشند که می‌تواند تبدیل تأخیر در پرداخت به کارکنان، عدم توانایی در اندوخته‌گذاری در بازاریابی و در نهایت ورشکستگی شود. استارتاپ‌ ها در زیاد تر موارد احیتاج به تزریق اندوخته و اراعه به اندوخته‌گذار را در خود حس می‌کند.

تنش‌های نظامی و سیاسی عامل مهم رشد ۹ درصدی تورم در دولت چهاردهم_خبررسان
ادامه مطلب

پروسه کسب این توانایی و تخصص نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این که چطور می‌توان دست بر نقطه‌ای گذاشت و ایده‌ای را معارفه کرد که نظر اندوخته‌گذاران را جلب کند. هرچند اندوخته‌گذاری نیز او گفت و گو تخصصی خود را می‌طلبد. وجود اندوخته‌گذاران و استارتاپ‌ ها در اکوسیستم در کنار یکدیگر رشد را رقم خواهد زد.

شش، عدم وجود تیم در کنار هم، کسب و کار نامتمرکز:

یک تیم قوی و متحد برای پیروزی هر استارتاپی الزامی است. اگر اعضای تیم در کنار هم کنار هم نباشند، روال ایده تا اجرا دچار چالش‌هایی می‌شود. تعداد بسیاری از ایده‌ها حاصل گفتگوها و برخوردهایی‌ست که بین افراد شکل می‌گیرد. حال راه اندازی این فضا آن هم با فاصله‌ای مادی می‌تواند با مشکلاتی مواجه باشد.

هفت، از دست رفتن اشتیاق کسب و کارها:

راه‌اندازی یک استارتاپ می‌تواند چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا باشد. اگر کارآفرینان اشتیاق خود را از دست بدهند، دور از انتظار است که بتوانند انگیزه ملزوم برای تسلط بر مانع ها و رسیدن به اهداف خود را داشته باشند.

هشت، Pivot یا چرخش نکردن یک استارتاپ:

بازارها دائماً در حال تحول می باشند و استارتاپ ها برای زنده ماندن باید با این تغییرات سازگار شوند. اگر یک استارتاپ از چرخش و تطبیق با شرایط تازه خودداری کند، امکان پذیر توسط رقبای خود که انعطاف پذیرتر می باشند، از دور خارج شود.

شناخت بازار به این قضیه پشتیبانی می‌کند که بتوان تصمیمات حیاتی را در لحظات مناسب اتخاذ کرد. چرخیدن از یک مسیر برای زیاد تر استارتاپ‌ ها پیش می‌آید. انتخاب درست در ادامه حیات یک استارتاپ تاثیرگذار و الزامی است. 

نه، ناهماهنگی تیم و عدم اعتدال اعضا در تیم:

تیم های استارتاپی باید از افراد با توانایی ها و ازمایش ها گوناگون راه اندازی شده باشند. اگر بین اعضای تیم اعتدال وجود نداشته باشد یا نتوانند به طور موثر با یکدیگر همکاری کنند، می تواند تبدیل درگیری و ناکارآمدی شود.

تیم یک استارتاپ باید یک‌دست باشد. آن‌ها باید قابل به همکاری و هم‌فکری باشند. نباید وزنه‌ای در یک تیم سنگینی کند. هماهنگی و تناسب از اصول انتخاب اعضا است. 

ده، نداشتن تمرکز در یک استارتاپ:

یک استارتاپ موفق باید بر روی یک مشکل یا نیاز خاص در بازار تمرکز کند. اگر یک استارتاپ تلاش کند کارهای را انجام دهد، امکان پذیر منبع های خود را بیشتر از حد گسترش دهد و در نهایت در هیچ عرصه ای به طور کامل موفق نشود.

برآوردی از تشکیل ناخالص داخلی ماهانه؛ رشد ۰.۱ درصدی با نفت در خرداد_خبررسان
ادامه مطلب

داشتن تمرکز و مقصد‌گیری مناسب در پیروزی یک استارتاپ زیاد مهم است. اینجاست که می‌توان عیار استارتاپ‌ ها را سنجید.

یازده، اراعه محصول در زمان نادرست:

زمان بندی نقش کلیدی در پیروزی هر محصول جدیدی دارد. اگر یک استارتاپ محصول خود را زیاد سریع یا زیاد دیر به بازار اراعه کند، امکان پذیر با ناکامی روبه رو شود. باز هم اصرار بر شناخت بازار است. هرچه این شناخت عمق بیشتری داشته باشد، تصمیمات شما غنای بیشتری را برخوردار خواهند شد.

دوزاده، بازاریابی ضعیف:

حتی اگر یک استارتاپ محصول یا خدمتی عالی داشته باشد، باز هم برای پیروزی به بازاریابی موثر نیاز دارد. اگر یک استارتاپ نتواند به طور موثر به مشتریان بالقوه خود برسد و آنها را قانع کند که به محصول یا خدمات آنها نیاز دارند، دور از انتظار است که موفق شود.

سیزده، نادیده گرفتن بازار مقصد:

مهم است که قبل از راه اندازی هر کسب و کاری، بازار مقصد خود را به طور کامل فهمیدن کنید. اگر یک استارتاپ نیازها و خواسته های مشتریان خود را نادیده بگیرد، دور از انتظار است که بتواند محصول یا خدماتی را اراعه دهد که تقاضای آن وجود داشته باشد.

چهارده، نداشتن مدل عملی کسب و کار:

یک مدل عملی کسب و کار به وضوح اشکار می کند که یک استارتاپ چطور درآمد کسب خواهد کرد. اگر یک استارتاپ مدل عملی قابل قبولی نداشته باشد، جذب اندوخته گذار و قانع کردن مشتریان به پرداخت هزینه برای محصول یا خدمات آن دشوار خواهد می بود.

پانزده، محصول ضعیف:

با اهمیت ترین عامل در پیروزی هر استارتاپی، داشتن محصول یا خدمتی است که به نیازها و خواسته های مشتریان جواب دهد. اگر یک استارتاپ محصولی با کیفیت پایین یا محصولی که تقاضای آن وجود ندارد اراعه دهد، دور از انتظار است که موفق شود.

شانزده، دانش ناکافی در رابطه قیمت‌گذاری:

قیمت گذاری صحیح یک محصول یا خدمات می تواند چالش برانگیز باشد. اگر یک استارتاپ قیمت گذاری خود را زیاد بالا تعیین کند، امکان پذیر مشتریان را از دست بدهد. اگر قیمت گذاری زیاد پایین باشد، امکان پذیر استارتاپ نتواند سود کافی برای کسب و کار خود کسب کند.

گمان تحول دهک برخی خانوارها در این ماه_خبررسان
ادامه مطلب

هفده، رقابت پذیر نبودن:

تعداد بسیاری از استارتاپ ها با رقابت شدیدی از نظر دیگر شرکت‌ها در بازار خود روبه رو می باشند. اگر یک استارتاپ نتواند خود را از رقیب ها نزدیک کند، امکان پذیر مشتریان را از دست بدهد و در نهایت ناکامی بخورد.

هجده، نداشتن تیم درست:

افراد مناسب می توانند تفاوت بزرگی در پیروزی یک استارتاپ تشکیل کنند. اگر یک استارتاپ تیمی با توانایی ها و ازمایش ها مناسب نداشته باشد، دور از انتظار است که بتواند به اهداف خود برسد.

نونزده، همه شدن بودجه:

تعداد بسیاری از استارتاپ ها با افتنقدینگی روبه رو می باشند که می‌تواند تبدیل تأخیر در پرداخت به کارکنان، عدم توانایی در اندوخته‌گذاری در بازاریابی و در نهایت ورشکستگی شود.

بیست، عدم شناخت بازار:

فهمیدن عمیق از بازار مقصد برای پیروزی هر استارتاپی الزامی است. اگر یک استارتاپ ترجیحات، نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را فهمیدن نکند، دور از انتظار است که بتواند محصول یا خدماتی را اراعه دهد که تقاضای آن وجود داشته باشد.

علاوه بر این ۲۰ علت، عوامل فرد دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند تبدیل ناکامی استارتاپ شود، همانند بلایای طبیعی، تغییرات ناگهانی در اقتصاد و یا قوانین تازه دولتی.

پیروزی یک استارتاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله داشتن ایده خوب، تیمی قوی، اجرای موثر و کمیاب. با این حال، با آگاهی از خطرات و چالش‌های رایج، کارآفرینان می‌توانند شانس خود را برای پیروزی افزایش دهند. 

مهدی-مرادیان

در ادامه مهدی مرادیان، مدیرعامل جیبی‌مو، در رابطه چالش‌های مربوط به عوامل و منبع های انسانی پرداخت. 

نقش مدیر محصول در پیروزی استارتاپ ها

در ادامه شراره عزت‌نژاد، بنیاندگذار پروداکت رود روی صحنه آمد و خلاصه‌ای از کارکرد و داستان شکل‌گیری مجموعه مذکور را برای حضار اراعه داد. رویدادی که به میزبانی پروداکت رود برگزار می‌شد اصرار بر نقش مدیر محصول در ساختمان استارتاپ‌ ها داشت. 

قبل نقش مدیر محصول در پیروزی یک استارتاپ، مزیت برگزاری این چنین رویدادهایی شبکه‌سازی و همان گونه که ذکر شد شبکه‌سازی است. از خلل آشنایی‌ها و شکل‌گیری این دست از روابط افراد می‌توانند به توانایی‌های یکدیگر دسترسی داشته باشند و آن‌ها را در اختیار یکدیگر بگذارند.

الزام برگزاری این رویدادها به هم نزدیک کردن اجزا و اعضا و افراد حاضر در اکوسیستم استارتاپی ایران است. تخریب شکل جزیره‌گونه با اهمیت ترین ماموریت‌ای است که همه بدان آگاه می باشند. انزوای افراد و گروه‌ها عامل مخربی در اکوسیستم شناخته می‌شود. در سال‌های قبل، با تلاش و تحرک فعالان این حوزه، جنبش در اکوسیستم تشکیل شده و این تلاش مضاعف، نوید آینده‌ای روشن در اقتصاد ایران خواهد داد. 

رقم عیدی کارکنان تا این مدت اشکار نیست
ادامه مطلب

رسیدن به رویاها مقدور است؟

در ادامه اعضای پنل روی صحنه آمدند و ازمایش ها خود را در رابطه اهمیت نقش مدیر محصول به حضار انتقال دادند.

محمد صالح هجینی بیزنس منیجر علی بابا، آرش برجی خانی شریک تجاری پیشتاز طب و صادق داوودوندی CPO سایت شب روی صحنه آمدند و به گفتگو پرداختند. اصرار این افراد بر نکاتی می بود که اشاره به آن‌ها در این گزارش مقدور نخواهد می بود. هر کدام از این افراد حاوی تجریبات ارزشمندی بودند که می‌تواند مسیر هر استارتاپی را منقلب کند. 

در بین صبحت اما مسئله‌ای دلنشین دقت گفتن شد. مسئله‌ای که برای فهمیدن آن نیاز به تخصص ندارید. هر استارتاپ می‌تواند پیروزی خود را در ابعاد جهانی ترسیم کند. این ذهن شما است که تخیل و رویاپردازی راجع به این چنین چیزی را ممکن نمی‌داند. در حالی که فردی شما برای رویاپردازی محدود نمی‌کند. رویاهای شما می‌تواند تبدیل به حقیقت شود. در این راه با مانع ها متعدد و پرشماری روبه رو خواهید شما و گمان ناکامی شما زیاد بالاست اما صد درصد نیست. رسیدن به رویاها مقدور است. مهم است که شما یاد بگیرید. از ازمایش ها افراد منفعت گیری کنید و بازار و مخاطب خود را بهتر و بهتر بشناسید. از ناکامی خوردن نترسید و دست از تلاش کردن برندارید. 

photo_2024-04-27_17-18-43 (3)

در این بین نیز از کتابی با گفتن «دستنامه مدیر محصول هوش مصنوعی» به ترجمه شراره عزت‌نژاد و دکتر ایمان رئیسی وانانی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، انتشار شد. 

photo_2024-04-25_20-53-59 (2) (1)

اختتامیه این اتفاقات با سخنرانی امیر رهبری و اظهار برنامه‌های آینده ادامه یافت در نهایت با جشن تولد یک‌سالگی پروداکت رود، این اتفاقات به کار خود آخر داد.

photo_2024-04-25_20-53-46 (1)

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ خبررسان بخوانید.









دسته بندی مطالب
اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

اخبار فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی

[ad_2]

منبع