ماسک جنجالی ریزر جعلی از آب درآمد_خبررسان
[ad_1]
به گزارش خبررسان
ریزر به تبلیغات جعلی برای فروش ماسک گسترش یافتهی کلاس N95 خود متهم شد و باید جریمه پرداخت کند.
به گزارش خبررسان، ریزر ماسک صورت گسترش یافتهی Zephyr را با نورپردازی RGB در اوج همهگیری کرونا رونمایی کرد. ۶ ماه سپس، در اغاز سال ۲۰۲۲، نسخهی پرو با بهبود قابلیت صوتی معارفه شد. ریزر در آن زمان ادعا کرد که Zephyr بهاندازهی ماسک N95 مؤثر است؛ اما بعداً ادعای خود را بعد گرفت.
بعد از این که آشکار شد ریزر مجوزهای وابسته را دریافت نکرده است، همه ارجاعات به فیلترهای N95 از وبسایتها و دیگر تبلیغات بازاریابی حذف شد. اکنون ریزر باید بیشتر از ۱٫۱ میلیون دلار به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) بپردازد و بابت شکایتهای مربوط به تبلیغ ماسک Zephyr بهگفتن ماسکهای دارای رتبهی N95 بدون صدور گواهی قانونی، غرامت پرداخت کند.
مطابق حرف هایی کمیسیون فدرال تجارت، ریزر هیچ زمان ماسکهای Zephyr را برای آزمایش به سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا مؤسسهی ملی سلامت و ایمنی شغلی (NIOSH) ارسال نکرده است.
ریزر در فهرست شرکتهایی که ماسکهای N95 مورد قبول NIOSH را دارند، قرار نگرفته و FTC در پرونده او گفت ریزر تبلیغات دروغین خود را تنها بعد از خشم مصرفکنندگان متوقف کرده است.
ریزر باید درآمدی را که از فروش Zephyr بهدست آورده است، یعنی ۱,۰۷۱,۲۵۴٫۳۳ دلار، به FTC تحویل دهد؛ کمیسیون از آن برای بازپرداخت هزینهی مصرفکنندگان منفعت گیری خواهد کرد. ماسک Zephyr حداقل ۱۰۰ دلار برای مشتریان هزینه دارد. ریزر بهعلت ادعاهای پزشکی اثباتنشدهی خود ۱۰۰,۰۰۰ دلار جریمه خواهد شد.
کمیسیون علاوهبر این که به ریزر دستور بازپرداخت پول مشتریان را داده است، این شرکت را از هرگونه ادعایی مبنیبر فروش محصولاتی که گمان ابتلا به COVID-19 را افت خواهند داد، بدون مجوز مناسب از FDA، منع کرد.
منبع :
زومیت
دسته بندی مطالب
اقتصاد
[ad_2]
منبع