چهره ای از ایران و ایرانی که صهیون ترسیم گر آن است_خبررسان

چهره‌ای از ایران و ایرانی که صهیون ترسیم‌گر آن است

[ad_1]
به گزارش خبررسان

به گزارش گروه فرهنگی خبررسان از تنسیم، این روزها به گمان زیاد نام سریال «حشاشین» را شنیده‌اید؛ سریالی که با نگاهی تحریف‌شده به تاریخ می‌پردازد و چهره‌ای دروغین از حسن صباح را به نمایش می‌گذارد.

چهره‌ای از ایران و ایرانی که صهیون ترسیم‌گر آن است. به‌جستوجو پخش این سریال، منتقدان تعداد بسیاری تلاش در روشنگری حوالی آن داشتند و این چنین ساترا نیز انتشار کردن آن را در پلتفرم‌های مجاز ممنوع کرد. در تازه ترین تکه برنامه «فرامتن» که از شبکه افق پخش می‌شود، به سریال حشاشین پرداخته شد. در این نشست علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده، مدیر رسانه، پژوهشگر و منتقد و محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا وجود داشتند و با سیدساسان رئیسیان، مجری برنامه به او گفت و گو و او گفت وگو درمورد این سریال و حاشیه‌های آن پرداختند.

در ابتدا مجری برنامه تعریف و تمجیدهایی که شبکه‌های عربی از این سریال کرده بودند را نقل کرد و در ادامه عبدالعلی‌زاده گفت: به لحاظ ساختاری، حشاشین سریال خوش‌ساختی است و مخاطب را جذب می‌کند. یقیناً مسئله مهم این است که سریال را به‌ظاهر مصری‌ها ساخته‌اند اما روایت آن برگرفته از نگاه پر کینه صهیون است. این هم مسئله تازه‌ای نیست. قدمت کینه عملی صهیون که پیشتر آنها را جهود می‌خواندیم نسبت به فرهنگ و تمدن ایرانی، بالغ بر ۱۶۰۰ سال است.

او همین طور گفت: حشاشین بهانه خوبی است که ما به اهمیت این مقطع تاریخی بپردازیم. یعنی دوران حکومت سلجوقیان و اسماعیلیه. علت ارزشش این است که فتنه جهود در حوزه تاریخ از این دوران شدت می‌گیرد. در این مقطع، حکومت سلجوقی اولین حکومت بعد از اسلام است که کاملا بر ساختار و دیوانسالاری ایرانی محکم می‌شود. از این مرحله به سپس، زبان فارسی مجدد جان می‌گیرد و خیزش یک فرهنگ تمدنی را رقم می‌زند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر برگزیدگان خود را شناخت_خبررسان
ادامه مطلب
آخرین مطالب

او گفت: در جنگ صلیبی اول، نخستین نداها و فتنه‌های یهود شکل می‌گیرد. یک کشیش را تشویق می‌کنند سپاه صلیبیون را راه اندازی بدهد و علیه سلجوقیان داخل جنگ شود که تبدیل ناکامی سپاه سلجوقیان می‌شود. در جنگ صلیبی دوم همین، کینه از اسماعیلیون فتنه با به کارزار کشیدن کلیسا اتفاق می‌افتد. یعنی یهودیان زمان اشکار می‌کنند با نفوذ، کلیسا را علیه سلجوقیان بشورانند. فتنه یهود در جنگ‌ها کاملا آشکار است. هرجا هم که صهیونیست‌ها توانستند به حکومتی نزدیک شوند، یک نسل‌کشی اتفاق می‌افتد. حال باید دید کینه‌‌شان نسبت  به اسماعیلیون چیست؟ اسماعیلیون در طول جنگ‌های صلیبی در ناکامی صلیبیون نقش اساسی دارند.

عبدالعلی‌زاده در جواب به این سوال که چه مقدار این کاراکتر یا تفکر برای‌شان مهم است که روی آن مانور خواهند داد هم گفت: اهمیت خیزش اسماعیلی در این است که اصلا او مدعی است و به سلجوقیان نظر می‌دهد که خلفای عباسی در ضعف کامل می باشند، ما در این شرایط می‌توانیم یک حکومت ایرانی‌اسلامی برقرار کنیم و به همین منظور تلاش می‌کند. اسرائیلی‌ها یک روشی دارند. یعنی برای چیزهایی که از آن ضربه خورده‌اند، برای آیندگان خود یک چراغ و نمادی می‌گذارند تا مواظب باشند دیگر این چنین موقعیتی شکل نگیرد. براین مبنا  کلمه حشاشین به روایت لاتین، اساسین می‌شود که امروزه ترجمه آن قاتلین ایدئولوژیک می‌شود.از طرفی حکومت سلجوقیان  در آن زمان به این عظمت می‌رسد که همانند ساسانیان از سرحدات چین تا مدیترانه را در بر می‌گیرد. اکنون امروز چه اتفاقی می‌افتد؟ ما به لحاظ منطقه‌ای درست در جایگاه دوران ساسانی و به‌مراتب بهتر قرار داریم. این تشابه علتمی‌شود که دشمن عملیات فرهنگی‌شان را تحکیم کنند.

همزمان با جشنواره فیلم کودک، افسانه سپهر، موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «ساگای ژاپن» شد_خبررسان
ادامه مطلب

وی این چنین در جواب به سوال فرد دیگر مبنی بر این‌که چرا این چنین سریالی در سرزمین اسلامی اما با ریشه‌های صهیون ساخته شده است هم گفت: به‌طور منطقی مصری‌ها باید حمایتکننده جریان اسماعیلی باشند. چون به لحاظ تمدنی اسماعیلیان داعیان یا مبلغان جریان فاطمیون می باشند. انتظار ما هم پیش از دیدن سریال همین می بود اما درواقع دشمن  انگار از مسیر مصری‌ها روایت صهیونی کرده‌اند. ازجمله این‌که شما در ابتدای سریال می‌بینید که حسن صباح خودش را کاملا در اختیار شیطان قرار می‌دهد. چون می‌خواهد در طول داستان اثبات کند که همه کرامات حسن‌صباح یعنی دانایی، آگاهی، چهره‌خوانی و آینده‌بینی او امری شیطانی است و در طول داستان هم افسانه‌هایی تاریخی را روایت می‌کند که کاملا غلط است.

در ادامه، او گفت و گو به‌سوی تکلیف تنظیم‌گری ساترا درخصوص پخش و انتشار کردن سریال حشاشین رفت و از افراسیابی سوال شد چطور است سریالی که تا این حد انحرافات تاریخی دارد، در چند سکوی نمایش‌خانگی ورود کرده؟ او جواب داد: ما مدام اظهار کردیم که اگر سکوهای نمایش‌خانگی می‌خواهند اثری را به نمایش بگذارند، حتما باید برای اخذ مجوز عمل کنند. در آیین‌نامه‌های محتوایی همه موارد توضیح داده شده است و سکوها هنگامی از ساترا مجوز می‌گیرند اظهار می‌کنند که ما آیین‌نامه محتوایی ساترا را خوانده‌ایم و آن را قبول داریم. انتظار می‌رود آیین‌نامه محتوایی مراعات شود، اما متاسفانه درمورد برخی سریال‌های خارجی این اتفاق نمی‌افتد. در رابطه این سریال اتفاقی که افتاد این می بود که نشانه‌گذاری‌هایی در سریال شده می بود که درحقیقت حسن صباح و فرقه اسماعیلیه را با امروز ایران شباهت‌سازی می‌کرد. اگر آن نشانه‌گذاری‌ها نبوده است، چه‌بسا ما ورود اشکار نمی‌کردیم.

شبکه نسیم «با ترانه» به دنیای موسیقی بازگشت_خبررسان
ادامه مطلب

وی در جواب به سوال فرد دیگر مبنی بر این‌که چرا این سریال سپس از پخش ۳۰ تکه از سکوها حذف شد هم فرمود: هر اثری که می‌خواهد در شبکه نمایش‌خانگی انتشار شود باید مجوز بگیرد. درواقع سپس از مصوبه‌ای که سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و تقسیم کار شفافی بین نهادهای حاکمیتی اتفاق افتاد، سریال‌ها ابتدا مجوز تشکیل و سپس مجوز انتشار کردن می‌گیرند. منتها در رابطه سریال‌های خارجی این حرکت هم چنان وجود دارد که بعضا پلتفرم‌ها با وجود این‌که پذیرفته‌اند آیین‌نامه محتوایی ما را مراعات کنند، مراعات نمی‌کنند. درواقع مصداق سریال حشاشین این نوشته را به‌خوبی نشان داد. بااین‌حال ما مدام این تقاضا را داریم که حتما سکوها آیین‌نامه محتوایی را مراعات کنند.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

او گفت و گو در رابطه کارکرد ساترا داغ‌تر شد و عبدالعلی‌زاده او گفت: من دراین‌باره مثالی می‌زنم. در زمان موشک‌باران شهرهای ایران نمی‌توانستیم همه موشک‌ها را پدافند کنیم، چون ابزارش را نداشتیم، اما کاری که کردیم این می بود که قبل از موشک‌باران برای نگه داری جان مردم پناهگاه ساختیم. وجه تشابه آنها چیست؟ ما یک جنگ فرهنگی داریم. فضای غیرقانونی همه چیز برای مخاطب حاضر است. پلتفرم‌های مجوزدار حکم آن پناهگاه را دارد که هرکسی می‌خواهد از این آفت در امان باشد، آثار نمایشی را از پلتفرم‌های رسمی جستوجو کند. اکنون اگر بخواهند مردم به پناهگاهی بروند که مین‌گذاری شده، همه از بین می‌روال.بعد گویی بیرون بمانند امن‌تر است. موقعیت پلتفرم‌ها این‌گونه است. فضایی است که باید امن باشد  چنانچه یک کودک ۱۰ ساله با خیال راحت آثار رده‌بندی سنی خود را تماشا کند اما این طور نیست یعنی پلتفرم‌ها منطقه مین‌گذاری شده می باشند.افراسیابی گفت: ما یک سامانه نظارت مردمی داریم. به این علت نظارت بر سریال‌های داخلی قوی است یعنی مجوز تشکیل و انتشار کردن گرفته می‌شود. در رابطه سریال‌های خارجی معتقدیم باید مجوز انتشار کردن بگیرند. اتفاقا فکر می‌کنم امروزه حاکمیت دقیقی اتفاق می‌افتد.  بیایید حالت خودمان را با سال‌های قبل قیاس کنید. سال قبل درمورد یک سریال بدون مجوز سخن بگویید می‌کردیم اما امروز سریال بدون مجوز نداریم. درمورد سریال حشاشین این صدمه شناسی انجام می‌شود.

پخش «حسینیه معلی» از فردا اغاز می‌شود_خبررسان
ادامه مطلب

عبدالعلی‌زاده فرمود: خطری همانند سریال حشاشین در پلتفرم داخلی فقط تشابه سازی با جمهوری اسلامی نیست. دستاوردهای فرهنگی ما را از ریشه می‌زنند. یعنی خطر زیاد بزرگ‌تر از این چیزهاست. اگر سیستم هوشمند باشد که هست، باید از این تهدیدها به‌گفتن زمان منفعت گیری کرد. یعنی ببینیم کی و کجا و در کدام جلسه نظارت پسینی را به گفتن پوست خربزه زیر پای سیستم انداخته است. به این علت او باید شناسایی شود. مسئله سپس این‌که امروز چه کار کنیم تا وقفه ۳۰قسمتی نیفتد. هنگامی هم که حکم می‌دهیم، پلتفرم‌ها باید تابع باشند و تمکین کنند. از ساترا توقع می‌رود هنگامی متخصصان گزارشی را اظهار می‌کنند، بلافاصله عمل شود. یقیناً ساترا تنها نهاد نیست. این یک جنگ فرهنگی و اتفاق فرانهادی است. یعنی ساترا قوه اجرایی‌اش فعال و دارای شناخت باشد. دیگران هم این محیط را امن و امن‌تر کنند.

افراسیابی افزود: در این عرصه شبهه‌ای نقل شد که می‌خواستم جواب بدهم. اگر ساترا او گفت حشاشین حذف شود، آیا دسترسی به این سریال فراهم نیست؟ اولا ما حرکت همه پلتفرم‌ها را رصد می‌کنیم. امروز نه پلتفرم‌های ناشر محور و نه کاربر محور و فروشگاه‌های مجازی این سریال را انتشار نمی‌کنند. در رابطه این سریال آیا تنها علت حذف این است که مردم نبینند. مسأله ما اینجا تحریف تاریخ و روایت نادرست از چهره واقعی ایران و ایرانی‌ها است، به این علت هنگامی ساترا این را ممنوع می‌کند، از عزت نفس ملی ایران دفاع می‌کند. یعنی ایران و ایرانی نباید راضی به این مسأله باشد. حتی نباید یک تکه از این سریال پخش می‌شد اما ما نیاز به تنظیم‌گری اجتماعی داریم که من معاونش هستم. ما نیاز به جهاد تبیین داریم. نیاز داریم اثری که حذف می‌شود، مردم بدانند علت آن چیست.

فروش در نمایشگاه کتاب مرز 650 میلیون تومان را رد کرد_خبررسان
ادامه مطلب

عبدالعلی‌زاده در قسمت فرد دیگر از این برنامه فرمود: من به همان مسأله پناهگاه برمی‌گردم که چه فردی باید مواظب آن باشد؟ این پناهگاه نگهبان می‌خواهد تا اجازه ندهد فردی در آن مین‌گذاری کند. ساترا آن نگهبان است. حال اگر آن نگهبان سلاح یا نیروی کافی نداشته باشد، آن پناهگاه هر آن امکان پذیر مین گذاری شود. مسئله من این است که بازوی اجرایی ساترا کیست و چرا به‌موقع و به اندازه  داخل نمی‌شود؟

افراسیابی گفت: ما یک شورای صدور مجوز داریم. بالاخره نقاط ضعف را هم شناسایی کردیم و آیین‌نامه‌ای صادر شده است. ما رصد داریم و رصد ما فعال است اما حجم سریال‌های خارجی به شکلی است که اگر پلتفرم‌ها آیین‌نامه محتوایی را مراعات کنند، جایی است که هم ما رصد داریم و هم مردم پشتیبانی کنند و گزارش بدهند تا ما بتوانیم برخورد کنیم.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

اخبار فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی

[ad_2]

منبع