پنهانکاری «متا» در قراردادهای خرید اینستاگرام و واتس‌اپ_خبررسان

پنهانکاری «متا» در قراردادهای خرید اینستاگرام و واتس‌اپ

[ad_1]
به گزارش خبررسان

به گزارش خبررسان، شرکت «متا پلتفرم» که اسبق بر این، «فیس‌بوک» نام داشت، اپلیکیشن اشتراک عکس «اینستاگرام» را در سال ۲۰۱۲ و برنامه مطلب‌رسان «واتس‌اپ» را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد. هر دو قرارداد در آن زمان توسط کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بازبینی شد و قرارداد «اینستاگرام» تحت یک بازبینی موشکافانه، بازبینی شد در حالی که خرید وفروش «واتس‌اپ»، یک بازبینی ۳۰ روزه داشت.

در سال‌های سپس، این رگولاتور به علت موافقت با انجام این معامله های، با انتقادهای قابل توجهی روبه رو شده است. در سال ۲۰۲۰، این آژانس ضد انحصارطلبی از شرکت «متا» شکایت کرد و مدعی شد این شرکت، بازار شبکه های اجتماعی شخصی را با خرید رقبای نوظهور، به انحصار خود درآورده است. شرکت «متا»  با این استدلال که میلیاردها دلار در این اپلیکیشن‌ها اندوخته گذاری کرده است و کمیسیون تجارت فدرال نباید از تائید قبلی خود در خصوص این ادغام‌ها پشیمان شود، تلاش می‌کند مانع بازدید این پرونده شکایت شود.

میانگین معوقات پرستاران به ۶ ماه رسیده_خبررسان
ادامه مطلب

با این حال، کمیسیون تجارت فدرال روز سه شنبه، در اظهارنامه‌ای، خبرداد این پرونده شامل اطلاعاتی است که شرکت «متا» در فایل‌های خود داشته و در زمان بازدید‌های اولیه، اراعه نکرده است.

این آژانس خبرداد به خواست شرکت «متا»، کمیسیون تجارت فدرال، فقط بازدید محدودی از معامله های انجام داد. این کمیسیون اکنون شواهد زیاد بیشتری از جمله اسنادی که متا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قبل از خرید «اینستاگرام» و «واتس‌اپ» اراعه نکرد، در اختیار دارد.

یکی از سخنگویان شرکت «متا» اظهار کرد: ‌کمیسیون تجارت فدرال، نتوانسته است برای حمایتاز ادعاهای خود، شواهدی اراعه دهد.

استارتاپ‌ها چه مقدار از اقتصاد سرزمین را در اختیار دارند؟ / ایران از کشورهای منطقه عقب افتاده است
ادامه مطلب

کریس اسگرو، سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای او گفت: در عوض شواهد مشخص می کند که شرکت «متا» با رقابت شدیدی روبرو است و اندوخته‌گذاری قابل دقت این شرکت در «اینستاگرام» و «واتس‌اپ» و تبدیل این اپلیکیشن‌ها به خدماتی که میلیون‌ها کاربر امروزی به طور رایگان از آن‌ها لذت می‌برند، به سود مصرف‌کنندگان بوده است. کمیسیون تجارت فدرال در چهار سال قبل هیچ کاری برای جمع آوری مدارک محکمه پسند انجام نداده است، در حالی که شرکت «متا»، میلیاردها دلار برای ساخت محصولات با کیفیت اندوخته‌گذاری کرده است.

محبوبیت «اینستاگرام»، در پیروزی مستمر شرکت «متا»، کلیدی بوده است. مطابق مدارک دادگاهی در این پرونده، «اینستاگرام» در شش ماه اول سال ۲۰۲۲، درآمد ۱۶.۵ میلیارد دلاری داشته است که تقریبا ۳۰ درصد از درآمد کلی شرکت «متا» می بود. این شرکت در گزارش درآمد سه ماهه خود، درآمد «اینستاگرام» را اشکار نمی‌کند.

منوچهر شاهسواری دبیر «فیلم فجر ۴۳» شد/ تفکیک قسمت ملی از بین‌الملل_خبررسان
ادامه مطلب

ادعای تازه علیه شرکت «متا»، اولین ادعا در خصوص این که این شرکت شبکه اجتماعی، اطلاعات تاثیرگذار بر روال بازبینی قراردادهای خرید اراعه نکرده است، نیست. رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اروپایی، در سال ۲۰۱۷، شرکت «متا» را به علت اراعه اطلاعات گمراه کننده درمورد قرارداد خرید «واتس‌اپ»، ۱۱۰ میلیون یورو (۱۲۲.۱ میلیون دلار) جریمه کردند.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

بر پایه گزارش بلومبرگ، کمیسیون تجارت فدرال اظهار کرده که شرکت «متا»، پلتفرم خود را برای کاربرانی که زیاد تر به برنامه‌هایشان وابسته می باشند، تنزل داده است و تبلیغات را در ابتدا در اینستاگرام و سپس در فیس‌بوک به مقدار قابل توجهی افزایش داده است. این چنین «اینستاگرام» را از منبع های ملزوم برای نوآوری و بهبود ویژگی‌ها محروم کرده است.



لغو پروازهای عمره؛ خبری از اعزام‌ها تا هفته دیگر نیست
ادامه مطلب



منبع :


ایسنا





دسته بندی مطالب
اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

اخبار فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی

[ad_2]

منبع