آیا خرید‌ سایپا اطلس دلنشین است ؟ / خوب وبد این ماشین را ‌بدانید_خبررسان

آیا خرید‌ سایپا اطلس جذاب است ؟ / خوب وبد این خودرو را ‌بدانید

[ad_1]
به گزارش خبررسان



به گزارش تجارت نیوز،

 سایپا اطلس، تازه ترین محصول شرکت سایپا، به گفتن یکی از خودروهای مورد انتظار در بازار ایران معارفه شده است. ماشین اطلس به‌گفتن فیس‌لیفتی از مدل کوییک شناخته می‌شود، با طراحی مدرن و به‌روز، تلاش دارد تا نیازهای متنوع مشتریان را برآورده سازد. سایپا اطلس نه تنها از نظر ظاهری، بلکه در قسمت‌های فنی و امکانات نیز بهبودهایی را توانایی کرده و با منفعت گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، به جستوجو اراعه توانایی‌ای منحصر به فرد برای کاربران است.

از طراحی ظاهری دلنشین و کابین دلنشین گرفته تا امکانات رفاهی و ایمنی زیاد تر، سایپا اطلس نشان‌دهنده کوششهای این شرکت در راستای ارتقاء کیفیت و پاسخگویی به سلیقه‌های گوناگون مشتریان است. در این معارفه، به بازدید ویژگی‌ها، مشخصات فنی و مزایای این ماشین خواهیم پرداخت تا شما را با یکی از گزینه‌های تازه و دلنشین بازار ماشین آشنا کنیم.

معارفه و بازدید ماشین اطلس

ویژگی‌های تازه سایپا اطلس برای نخستین بار در بیست و سومین نمایشگاه ماشین مشهد به عموم نمایش داده شد. این ماشین به گفتن فیس‌لیفت کوییک شناخته می‌شود و نمایانگر خط طراحی تازه شرکت سایپا است. طراحی آن شباهت بسیاری به مدل‌های شاهین و آریا دارد و به وضوح از طراحی‌های قبلی کوییک و ساینا فاصله گرفته است.

مشخصات فنی ماشین اطلس

در همه تیپ‌های سایپا اطلس، پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ با نام M۱۵-GSI منفعت گیری شده است. این موتور به‌طور خاص نسبت به مدل M۱۵ معمولی بهبودهایی داشته که شامل هدرز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها می‌شود. این ویژگی‌ها جهت افزایش گشتاور در دورهای پایین‌تر می‌گردند. پیشرانه M۱۵-GSI قادر به تشکیل حداکثر قوت ۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر است. قوت تولیدی این موتور از طریق جعبه دنده CVT یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تیپ‌بندی و مشخصات فنی سایپا اطلس

سایپا اطلس در دو تیپ مهم ۱ و ۲ و به‌طور دقیق‌تر در چهار تیپ S، L، G و E اراعه می‌شود. تیپ‌های S و G به گفتن مثالهای ۵ دنده دستی شناخته خواهد شد که تیپ S به گفتن مدل پایه و تیپ G به گفتن نمونه فول آپشن دستی معارفه شده است. این چنین، تیپ‌های L و E به جعبه دنده اتوماتیک CVT با ۶ دنده مصنوعی تجهیزمی باشند؛ به‌طوری که تیپ L مدل پایه و تیپ E مدل فول آپشن اتوماتیک محسوب می‌شود.

ممنوعیت واردات تلفن همراه در سال های آینده صحت دارد؟
ادامه مطلب

در همه تیپ‌ها، پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ با نام M۱۵-GSI منفعت گیری شده است. این موتور نسبت به مدل M۱۵ معمولی، هدرز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها را دارد که به افزایش گشتاور در دورهای پایین پشتیبانی می‌کند. این پیشرانه قادر به تشکیل حداکثر قوت ۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر است. قوت تولیدی این موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این چنین، مصرف سوخت ترکیبی این ماشین نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و باک ۴۱ لیتری را دارد.

مشخصات سایپا اطلس: بازدید تیپ‌های گوناگون

مشخصات اطلس S

پیشرانه در همه تیپ‌های سایپا اطلس یکسان بوده و مدل S به جعبه دنده ۵ سرعته دستی تجهیزاست. تفاوت مهم این نسخه در امکانات آن است. اطلس S در واقع نسخه بروزرسانی شده کوییک به حساب می‌آید و دارای امکانات زیر است:

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

·         فرمان هیدرولیک

·         رینگ ۱۴ اینچی فولادی

·         ترمز ABS و EBD

·         سامانه کنترل پایداری الکتریکی

·         سامانه کنترل اغاز حرکت در سربالایی

·         کیسه هوای راننده و سرنشین

·         سیستم تهویه الکتریکی دستی

·         سنسور پارک عقب

·         چراغ‌های همراهی تا درب منزل

·         کامپیوتر سفر

·         چراغ‌های روشنایی روز

·         رادیو پخش با AUX، USB و بلوتوث

·         سنسور پایش سختی باد تایرها (TPMS)

·         سنسور نور

مشخصات اطلس G

مدل G به گفتن نمونه فول آپشن اطلس دنده‌ای معارفه شده است. این تیپ از لحاظ مشخصات فنی و سیستم انتقال قوت شبیه نسخه S است، اما امکانات بیشتری را اراعه می‌دهد. ویژگی‌های شاخص این تیپ شامل موارد زیر است:

·         صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی‌مدیا

·         دوربین عقب

·         کنترل صدا از روی فرمان

کاظم غریب آبادی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق_خبررسان
ادامه مطلب

·         روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها

·         آینه‌های تاشو برقی

·         آنتن سقفی کوسه‌ای

·         تریم داخلی دو رنگ

·         سانروف برقی

·         سقف رنگی

مشخصات اطلس L

نسخه L به گفتن نمونه پایه از سایپا اطلس اتوماتیک شناخته می‌شود. در این نسخه، جعبه دنده CVT قوت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و از پیشرانه M۱۵-GSI منفعت گیری می‌کند. امکانات این تیپ شامل موارد زیر است:

·         فرمان کمکی برقی

·         رینگ ۱۴ اینچی فولادی

·         ترمز ABS و EBD

·         سامانه کنترل پایداری الکتریکی

·         سامانه کنترل اغاز حرکت در سربالایی

·         کیسه هوای راننده و سرنشین

·         سیستم تهویه الکتریکی دستی

·         سنسور پارک عقب

·         چراغ‌های همراهی تا درب منزل

·         کامپیوتر سفر

·         چراغ‌های روشنایی روز

مدیران۲

·         سنسور پایش سختی باد تایرها (TPMS)

·         سنسور نور

·         صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی‌مدیا

·         دوربین عقب

·         آنتن سقفی کوسه‌ای

·         آینه‌های تاشو برقی

·         تریم داخلی دو رنگ

·         کروز کنترل و محدود کننده شدت

·         سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

مشخصات اطلس E

نسخه E به گفتن فول‌ترین مدل سایپا اطلس شناخته می‌شود. این تیپ نیز از پیشرانه M۱۵-GSI و جعبه دنده CVT برخوردار است، اما امکانات بیشتری نسبت به مدل L دارد. ویژگی‌های بارز این تیپ شامل موارد زیر است:

·         سانروف

·         سقف با رنگ متفاوت

·         صندلی برقی دو حالته راننده

·         گرمکن صندلی راننده

·         شیشه دودی عقب

·         سنسور باران

·         دو توییتر

·         رادار نقطه کور

طراحی ظاهری سایپا اطلس

سایپا اطلس به‌طور کامل در قسمت دماغه و تکه پشتی نسبت به کوییک تغییراتی را توانایی کرده است. با این حال، اگر از نمای جانبی ماشین عبور کنیم، تا این مدت هم به استایل کلی کوییک یا تیبا برخورد می‌کنیم که با حسی از مدرنیته همراه شده است.

چرخه دلالی ایران را دچار بحران قیمت ریالی کرده است_خبررسان
ادامه مطلب

طراحی نمای جلو

در نمای جلو، سایپا اطلس با الگوبرداری از مثالهای بین‌المللی و منفعت گیری از خطوط و زوایای تیز، به‌اختصاصی در طراحی جلوپنجره و چراغ‌ها، تلاش دارد چهره‌ای جوان‌پسند و مدرن اراعه دهد. مطابق ادعای سایپا، طراحی این تکه از “پوزه کوسه” الهام گرفته شده است. با این حال، این ادعا به‌راحتی می‌تواند به گفتن یک شعار تبلیغاتی قلمداد شود، چرا که با یک جستجو ساده در اینترنت می‌توان شباهت‌های انکارناپذیری بین اطلس و مدل‌هایی همانند فورد Ka پلاس مشاهده کرد. به‌اختصاصی در تکه سپر و مجموعه چراغ‌ها و ورودی‌های هوا، این شباهت‌ها به وضوح نمایان است.

طراحی بدنه اطلس

اگرچه الگوبرداری‌ها و شباهت‌ها در طراحی ماشین نوشته جدیدی نیست، انتخاب هوشمندانه و منطقی یک محصول برای الگوبرداری می‌تواند تأثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری آن داشته باشد. در رابطه سایپا اطلس، به نظر می‌رسد که این انتخاب به‌صورت سطحی و بدون مراعات اصول زیبایی‌شناسی انجام شده است؛ به‌طوری که طراحی نمای جلو با کلیت بدنه هماهنگی ندارد. بخشی از این مشکل می‌تواند ناشی از ساختار و معماری قدیمی اطلس باشد.

علاقه طراحان به منفعت گیری از خطوط و زوایای تیز در فرم چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر، یادآور طراحی ساینا است. این عدم هماهنگی بین این عناصر و فرم‌های نرم بدنه، به‌اختصاصی در نمای جانبی، امکان پذیر آزاردهنده باشد. با وجود این که در طراحی کوییک تا حدودی این نقص‌ها رفع شده می بود، عدم بهبود در بروزرسانی تازه اطلس به‌گفتن یک پسرفت در نظر گرفته می‌شود که نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.

طراحی نمای جانبی سایپا اطلس

در نمای جانبی سایپا اطلس، هم چنان با خط سقفی منحنی و فرم آشنای گرین‌هاوس «Green House» کوییک و تیبا روبه رو هستیم. این طراحی قدیمی و از مد افتاده به‌اختصاصی وقتی که ارتفاع سقف و نیمه بالایی بدنه بلندتر از حد معمول باشد، تناسبات نامتعارفی تشکیل می‌کند.

از ویژگی‌های تازه و متفاوت اطلس نسبت به کوییک می‌توان به آینه‌های جانبی اشاره کرد. این آینه‌ها ابعادی مناسب‌تر دارند، اما هم چنان ظاهری زمخت و ناموزون در قیاس با دیگر عناصر بدنه به نمایش می‌گذارند. این چنین، اضافه شدن المان تزئینی همانند به آبشش در گلگیرهای جلو، هرچند ساده طراحی شده، به تازگی نمای جانبی پشتیبانی می‌کند.

مسئله فرد دیگر که در طراحی سایپا اطلس مشهود است، فرم خشک و بی‌حس رکاب زیر درب‌ها است. این عنصر یکی از تأثیرگذارترین اجزا در طراحی نمای جانبی به حساب می اید و تیم طراحی می‌توانست با بازنگری مجدد و منفعت گیری از خطوط پویا یا اضافه کردن المان‌های بصری شبیه آنچه در محصولات سیتروئن دیده‌ایم، نمای جانبی اطلس را دلنشین‌تر و هماهنگ‌تر کند. این چنین، ابعاد و سایز رینگ‌ها تا این مدت هم کوچک بوده و با کلیت نمای جانبی سازگاری ندارد.

بازار سرزمین نباید متاثر از فضاسازی‌های کاذب سیاسی شود_خبررسان
ادامه مطلب

طراحی نمای عقب سایپا اطلس

با گذر از نمای جانبی، به تکه عقب سایپا اطلس می‌رسیم. این قسمت تحت تأثیر طراحی محصولات رنو، به‌اختصاصی نسل دوم کپچر، قرار دارد. همه جزئیات و عناصر طراحی شده در این تکه به‌شدت ما را به یاد کپچر می‌اندازند.

چراغ‌های عقب طراحی تازه و به‌روز دارند و بر خلاف چراغ‌های جلو که از زوایای تیز در گوشه‌ها منفعت‌برده‌اند، دارای فرمی نرم‌تر و هماهنگ‌تر با ساختار کلی بدنه می باشند. این چنین، منفعت گیری از دیفیوزرهای اسپرت در زیر سپر، چهره این نما را به‌طور قابل توجهی اسپرت‌تر کرده است.

طراحی کابین سایپا اطلس

کابین سایپا اطلس به طور کامل تغییراتی را توانایی کرده است. اگرچه در نمای بیرونی، طراحی این ماشین تحت تأثیر الگوبرداری‌های متعدد قرار گرفته، اما فضای داخلی به‌طور خاص از نسل دوم داچیا لوگان (رنو سیمبل در ایران) الهام گرفته است. با این حال، نسبت به نمای بیرونی، شباهت‌ها در کابین افت یافته و طراحی داخلی به مراتب دلپذیرتر و زیباتر از کابین کوییک به نظر می‌رسد.

منفعت گیری از نمایشگر مرکزی بزرگ و لمسی، کلاستر تازه با نشانگرهایی که شباهت‌هایی به نسل اول ام‌ام X۲۲ و محصولات ب‌ام‌و دارند، و دریچه‌های دوار سیستم تهویه، از جمله ویژگی‌های مثبت کابین اطلس می باشند. این چنین، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری نظیر سانروف و سیستم تهویه اتوماتیک، فضای داخلی دلنشین‌تری را برای این ماشین به ارمغان آورده‌اند.

نقاط ضعف طراحی

با این وجود، در کابین سایپا اطلس ایرادات کوچکی وجود دارد که قابل دقت‌اند.

رنگ و متریال :اولین مسئله، رنگ کرم منفعت گیری شده در تریم داخلی است که در ترکیب با تکه‌های مشکی داشبورد و فرمان، جذابیت چندانی ندارد. با دقت به کیفیت نه چندان بالا متریال به کار رفته، به گمان زیادً در طویل زمان جذابیت بصری خود را از دست خواهد داد.

طراحی رودری‌ها: مورد بعدی که در کابین آزاردهنده است، طراحی رودری‌ها، به اختصاصی رودری‌های جلو، می‌باشد. این قسمت بصری شلوغ و فاقد زیبایی است و به لحاظ عملکردی نیز به علت زاویه شگفت دستگیره‌های عمودی، باز و بسته کردن درها را دشوار می‌سازد. علاوه بر این، غربیلک D شکل فرمان، با وجود ساده و خوش‌فرم بودن، به‌طور کامل با داشبورد و مجموعه سر دنده هماهنگی ندارد.

شوک ماتزاری به پرسپولیس/ رقم نجومی دستمزد آشکار شد_خبررسان
ادامه مطلب

فضای داخلی: از نظر فضای داخلی، با دقت به مشترک بودن پلتفرم اطلس و کوییک و فاصله محوری یکسان آن‌ها، می‌توان انتظار فضای مناسبی را در این کلاس برای سایپا اطلس داشت.

آیا ماشین اطلس قیمت خرید دارد؟

سایپا اطلس با طراحی مدرن و مشخصات فنی مناسب، به‌اختصاصی در قسمت پیشرانه و مصرف سوخت، گزینه‌ای دلنشین برای خریداران ایرانی به شمار می‌آید. این ماشین نشان‌دهنده پیشرفت‌های تازه سایپا در صنعت خودروسازی است.

سایپا اطلس با تنوع تیپ‌ها، از S به گفتن مدل پایه و ارزان‌ترین تا E به گفتن فول‌ترین و گران‌ترین تیپ، گزینه‌های مناسبی را برای خریداران فراهم می‌آورد. فروش این ماشین اغاز شده است و تبلیغات آن در سطح شهر در حال انجام است.

در کل، طراحی ظاهری سایپا اطلس نشان‌دهنده تلاش برای تشکیل یک خودروی مدرن است، اما عدم هماهنگی و زیبایی‌شناسی در برخی جزئیات آن قابل دقت است. این نوشته می‌تواند بر جذابیت و پذیرفتن این ماشین در بازار تأثیر بگذارد.

سایپا اطلس با طراحی نمای جانبی و عقبی خود، تلاشی برای به‌روز کردن ظاهر خود در قیاس با مدل‌های قبلی دارد. هرچند برخی عناصر طراحی تا این مدت نیاز به بهبود دارند، اما در کل، این ماشین نشان‌دهنده پیشرفت‌هایی در طراحی و زیبایی‌شناسی است.در کل، کابین سایپا اطلس با طراحی تازه و امکانات به‌روز، بهبودهایی نسبت به مدل‌های قبلی داشته است، اما هم چنان نیاز به دقت بیشتری به جزئیات و هماهنگی عناصر داخلی دارد تا توانایی کاربری بهتری را برای سرنشینان فراهم کند. در نهایت، اگر به جستوجو خودروی داخلی با طراحی مدرن، امکانات رفاهی و امنیت مناسب هستید، سایپا اطلس می‌تواند قیمت خرید داشته باشد.  اگر توانایی رانندگی یا منفعت گیری از ماشین سایپا اطلس را دارید، ازمایش ها و نظرات خودرا با ما به اشتراک بگذارید. چه ویژگی‌هایی از این ماشین برای شما دلنشین بوده است و آیا مسئله‌ای وجود دارد که بخواهید به سایرین پیشنهاد کنید؟

 





منبع :


اقتصادآنلاین





دسته بندی مطالب
اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

اخبار فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی

[ad_2]

منبع