شوی چینی در فرش قرمز ایرانی/ علت تعدد برگزاری نمایشگاههای ماشین چیست؟
[ad_1]
خبررسان گزارش میدهد:
نمایشگاه ماشین و هر صنعت فرد دیگر، رویدادی است که خودروسازان و واردکنندگان هر سرزمین باید به طور مصرانه پیگیر آن باشند. اما امسال نمایشگاههای بسیاری در سراسر سرزمین برگزار شده که تفاوت چندانی با هم ندارند و زیاد تر شویی برای نمایش خودروهای چینی است.
به نقل از خبررسان، اولین نمایشگاه بینالمللی تخصصی صنعت ماشین تهران در سال ۱۳۷۸ و در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی برگزار شد. مقصد از برگزاری نمایشگاههای خودرویی را میتوان خبررسانی عمومی در حوزه دستاوردهای صنعت خودرویی سرزمین و این چنین بازاریابی، تحقیق و شناسایی بازار مقصد از سوی خودروسازان دانست.
در سالهایی که محدودیت واردات وجود نداشت و شرکتهای بینالمللی هم چنان در ایران فعال بودند، برگزاری نمایشگاههای متعدد خودرویی توجبهپذیر می بود؛ اما وقتی که خودروسازان داخلی، همکاری خاصی با شرکتهای بینالمللی ندارند و صنعت خودروی سرزمین به جولانگاهی برای محصولات چینی تبدیل شده، تعدد برگزاری نمایشگاههای متعدد خودرویی که بهطور میانگین هر ماه یک بار افتتاح میبشود، توجیه چندانی ندارد.
با این حال قرار است فردا هم نمایشگاهی تحت گفتن تحول صنعت ماشین در نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار بشود و برنامهریزی برای اتفاقات تخصصی صنعت ماشین هم طی بهمن ماه در نمایشگاه آفتاب از اکنون انجام شده است.
سابقه برگزاری نمایشگاه ماشین از ابتدای سال
نمایشگاه خودروی شیراز در خرداد ماه، مشهد در شهریور، تبریز در مهر ماه، نمایشگاه اصفهان و تهران در آبان از با اهمیت ترین نمایشگاههای برگزارشده امسال می باشند. این چنین از تاریخ ۹ تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، نمایشگاه شهر آفتاب تهران میزبان نمایشگاه تخصصی خودروست.
همه این نمایشگاههای خودرویی که تا بحال برگزار شده به جز در موارد جزئی، هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند و فقطً تکرار مجدد رویدادهای قبل خودرویی بودهاند. حال لزوم برگزاری این نمایشگاهها در شرایطی که هیچ محصول جدیدی در هیچ یک از شرکتهای خودروساز و واردکننده رونمایی نشده، اشکار نیست. این نمایشگاهها همانند بازار ماشین به فرش قرمزی برای شوی خودروهای چینی تبدیل شدهاند.
از نظر دیگر، خودروسازانی که با زیان انباشته، تحریمهای سنگین و دیگر مشکلات دست و پنجه نرم میکنند برای این که از قافله جا نمانند، ناچار به شرکت در همه این نمایشگاههای خودرویی می باشند که هزینه سرباری برای آنان بر جای میگذارد. به این علت برگزاری این چنین رویدادهایی تنها جیب بانیان این نمایشگاهها را پر میکند و سود فرد دیگر ندارد.
نمایشگاههای بدون برنامه و پشت سر هم عیب فرد دیگر نیز داد. برای مثال نمایشگاه خودروی مشهد که شهریور ماه برگزار شد، بدون داشتن ستاد اجرایی منسجم، تنها در حد چند ساعت پیش از بازدید عمومی، دربهای نمایشگاه را به روی خبرنگاران باز کرد تا بتوانند گزارشات خود را تهیه کنند. بدیهی است که با دو الی سه ساعت زمان زیاد تر، تنها میتوان از چند غرفه محدود بازدید کرد.
در این چنین وضعیتی، برگزاری نمایشگاه زیاد تر از یک الی دو بار در سال معنی خاصی نداشته و بهتر است جهت مدیریت و بازدهی بهتر، با فاصله وقتی بیشتر از چند ماه از یکدیگر برگزار شوند.
برای اطلاعات زیاد تر صفحه اخبار ماشین خبررسان را جستوجو کنید.
[ad_2]
منبع