اپراتورهای تبلیغاتی متخلف جریمه خواهد شد

اپراتورهای تبلیغاتی متخلف جریمه می‌شوند

[ad_1]

به نقل از خبررسان، مجید حقی حوالی پیگیری سازمان تنظیم برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، او گفت: در او گفت و گو پیامک‌های زیاد، سامانه‌ای به نام ستاره ۸۰۰ مربع داریم که به طور کد و USSD ارسال می‌بشود و در اپلیکیشن اپراتورهای همراه هم همانند این نوشته است و کاربران می‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند.

او همین طور گفت: «تا بحال بخشی از مشترکان این کار را انجام داده‌اند، ما نیز به گفتن رگولاتور لیست آن‌ها را احصا کردیم و در اختیار دیگر اپراتورها قرار داده‌ایم (دیگر اپراتورهایی که کاربر نزد آن‌ها سیم‌کارت دارد) تا وقتی که فرد در یک اپراتور خواست مسدود سازی پیامک‌های تبلیغاتی را صادر کرد به طور خودکار ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در دیگر اپراتورهایی که او مشترک آن‌ها است نیز متوقف بشود.»

 معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  از مردم خواست که شماره خود را در جایی که الزام ندارد، اراعه ندهند. او این نوشته را دلیلی برای از بین بردن شدن بخشی از این مزاحمت‌ها دانست. او در ادامه اظهار کرد: «پیامک‌های خبر‌رسانی نیز بعضی اوقات جهت نارضایتی کاربران خواهد شد، اما برخی از این پیامک‌ها برای کاربران الزامی است و خود کاربران خواست دادند که این پیامک ها ارسال بشود، اما بعضی اوقات برخی از کسب و کارها از این فضا سوء منفعت گیری می‌کنند و دریافت شماره از مشتریان خود را مبتنی بر این مفهوم می گذارند که خود مشترکان خواست کننده دریافت پیامک خبر‌رسانی می باشند.» 

قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم امروز 2 تیر 1403_خبررسان
ادامه مطلب
آخرین مطالب

او در ادامه خاطرنشان کرد: «علاوه بر اپراتورها با تولیدکنندگان محتوا نیز به گفتن بازیگران این قسمت جلساتی داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا جای ممکن همه بازیگران همکاری ملزوم را با ما داشته باشند، از طرف دیگر، برخی از تخلفات CPها را که مجوز آنها توسط وزارت ارشاد داده شده را به این وزارتخانه معارفه کرده‌ایم تا پیگیری و برخورد کنند و سامانه ستاره ۸۰۰ مربع را به طور یکپارچه برای اپراتورها تکلیف کرده‌ایم تا مبنای عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باشد.»

تصادف اتوبوس زائران اربعین 51 کشته و زخمی برجای گذاشت_خبررسان
ادامه مطلب

نگاهی به برخوردهای قبلی وزارت ارتباطات

از نیمه دوم دهه ۹۰ می بود که منفعت گیری از پیامک جای خود را در سیستم بازاریابی اشکار کرد؛ اتفاقی که نارضایتی عمومی را به‌جستوجو داشت. در دولت دوازدهم، وزارت ارتباطات تلاش کرد تا در اقداماتی، جلوی ارسال این حجم از پیامک‌ها گرفته بشود.

از اواخر سال ۱۳۹۶ و در راستای سامان‌دهی پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه #۸۰۰* برای مسدود سازی و لغو پیامک تبلیغاتی اپراتورها در دسترس قرار گرفت. مشترکین با شماره‌گیری این کد می‌توانستند از شر مطلب‌های مزاحم خلاص شوند.

یک سال سپس و در آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ «حسین فلاح جوشقانی»، رئیس زمان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خبرداد که در سامانه ستاره هشتصد بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار گرفته‌اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود؛ اما به‌نظر می‌رسد این سامانه اکنون کارایی خود را از دست داده است.

قیمت گندم 2 هزار تومان افت یافت / در نرخ خرید تضمیمنی تجدیدنظر می‌بشود؟
ادامه مطلب

از سال ۱۴۰۱ درج «لغو ۱۱» در انتهای پیامک‌های تبلیغاتی اجباری شد؛ کاری که به‌نظر می‌رسید به مشترکین تلفن همراه پشتیبانی کرده و اعتراض‌ها را افت می‌دهد؛ اما اکنون اعتراض جدیدی به‌وجود آمده است: سیل پیامک‌های تبلیغاتی و عدم کارکرد لغو ۱۱!

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

حقی پیشتر در این باره حرف های می بود که مشترکانی که بدون رضایت برایشان پیامک‌های زیاد ارسال می‌بشود نیز می‌توانند به سامانه «ثبت و پاسخگویی به شکایات رگولاتوری» مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری وعده داده است که این سازمان شکایات را بازدید و حداکثر ظرف زمان ۲۴ ساعت نتیجه را اظهار می‌کند. در صورت تکرار تخلف، موارد به کمیته تخلفات رگولاتوری ارجاع و بر پایه مقررات با متخلفان برخورد می‌بشود.

کدام جاده‌های سرزمین بخاطر سیل و باران بسته می باشند؟_خبررسان
ادامه مطلب

در نهایت اما قطع شدن این پیامک‌ها که قسمت‌ دریافت پیامک ما را احاطه کردند را احتمالا بتوان یکی از حقوق هر مشتری دانست. مطالبه این حق تلاشی در جانبه از سمت سازمان مربوط و واحدهای اقتصادی است.





منبع :


دیجیاتو





[ad_2]

منبع