۳۴ میلیون گیمر ایرانی روزانه بیشتر از ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند

۳۴ میلیون گیمر ایرانی روزانه بیش از ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند

[ad_1]







معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور او گفت: در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به مقدار ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه که این مقدار ظرفیتی شگفت انگیز برای خلق قیمت افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است.



به نقل از خبررسان، بازی‌های کنسول‌های ویدیویی خانگی زیاد دلنشین و قوی می باشند و بازی کردن در این فضا نیز نیازمند دقت، شدت‌ عمل و توانایی بالاست؛ در بین برخی افراد جامعه، به «بازی» به چشم اتلاف زمان نگاه می‌بشود و گیمرها بعضا افرادی «بدون‌دغدغه» یا «بی‌کار» برداشت خواهد شد؛ ‌ اما امروز می‌بینیم که «گیمر» یا بازیکنانی در سرزمین وجود دارند که با بازی کردن به درآمد خوبی رسیده‌اند و در واقع کار تخصصی می‌کنند.

تحلیل بازار فولاد جهان امروز شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳_خبررسان
ادامه مطلب

بنابر بازدید‌های انجام شده طبقات کودکان، نوجوانان و جوانان مدام جزء بیشترین گروه‌های مخاطب بازی بوده‌اند، اما در این بین سالمندانی هم وجود دارند که به‌صورت مرتب بازی می‌کنند و مطابق استانداردهای تعریف‌شده در ایران و جهان، بازیکن یا گیمر شناخته خواهد شد.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

 بنا بر حرف های مسئولان در سال‌های قبل ژانرهای پرمخاطب بازی در ایران، ورزشی، استراتژی، معمایی و تیراندازی و رانندگی است و برخلاف انتظار بازی‌های اکشن، جنگی و مبارزه‌ای در گروه اول علاقه مندی‌ها نیست. در این رابطه چندی پیش محمد امین حاجی هاشمی- مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای- اظهار کرد: پایش‌ها مشخص می کند که هر سال مخاطبان این بازی‌ها افزایش اشکار می‌کند، به طوریکه ۳۴ میلیون نفر در سرزمین از بازی‌های رایانه‌ای، موبایلی و کنسولی منفعت گیری می‌کنند که قسمت موبایلی آن بیشتر از ۹۰ درصد است.

۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ صادر شد
ادامه مطلب

او گفت: درواقع بیشتر از ۹۰ درصد از این ۳۴ میلیون نفر بازی موبایلی و نزدیک به ۲۰ درصد بازی کنسولی و ۲۰ درصد رایانه‌ای و برخی در هر سه قسمت بازی می‌کنند.

او درمورد میانگین سنی بازیکنان او گفت: بر پایه پیمایشی که هر دو سال انجام می‌بشود اشکار شده که میانگین سنی بازیکنان درحال افزایش است و سنین ۱۶، ۱۹، ۲۱ و الان به عدد ۲۳ سال رسیده است. در واقع گیمرهایی که کودک و نوجوان بودند بزرگ خواهد شد و هم جوانان و بین‌سالان هم از این امکان استقبال و منفعت گیری می‌کنند و به این معناست که بازی رایانه‌ای و موبایلی دارد جای خود را در سبد مصرفی فرهنگی خانواده باز می کند و در کنار برنامه‌های دیگر، مردم در تلفنهای موبایل خود بازی‌های گوناگونی را دارند و عموما از آن مصرف می‌کنند.

گره‌های اقتصادی سرزمین قابل حل است!_خبررسان
ادامه مطلب

موضوعی که روح الله دهقانی فیروزآبادی- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری- هم در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای را یکی از زمان‌های بزرگ خلق قیمت افزوده و اشتغال دانست‌ و او گفت امروز رقابت شرکت‌ها بر سر این است که محتواها تا چه مقدار دقت و زمان از مخاطب جلب کنند.

به حرف های وی در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به مقدار ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه که این مقدار ظرفیتی شگفت انگیز برای خلق قیمت افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است؛ به این علت به این حوزه باید به گفتن یک بازار جدی نگاه کرد و هنگامی درمورد بازاری به این حجم و بزرگی سخن بگویید می‌ بشود، قطعا باید حجم قابل توجهی از اندوخته‌گذاری را در این حوزه ناظر باشیم.

در قانون بودجه برای کالابرگ منابعی پیش‌بینی نشده است / دولت 95 درصد از مطالبات گندمکاران را برای اولین بار تسویه کرد + ویدئو_خبررسان
ادامه مطلب

آخرین آمار در پیمایش‌ها مشخص می کند ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن می باشند و میانگین سنی ۲۳ سال است و از این عدد ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای وجود دارد که هفته ای بیشتر از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند و این مشخص می کند بازی قسمت مهمی در زندگی افراد است که باید با نگاه زمان به این ماجرا نگاه و از آن منفعت گیری کرد.





منبع :


ایسنا





[ad_2]

منبع