«نبودنت»، روایت عشقی که انسان را از سقوط نجات می دهد

«نبودنت»، روایت عشقی که انسان را از سقوط نجات می‌دهد

[ad_1]

 به نقل از خبررسان از تنسیم، چهارمین روز محفل سینمایی آرمان، همزمان با چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، شامگاه سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در سالن بصیرت مجموعه سیزده آبان برگزار شد. این نشست سپس از نمایش فیلم «نبودنت » با وجود کارگردان تاثییر برگزار شد.

سجادی‌حسینی درمورد مضمون فیلم «نبودنت» او گفت: در این فیلم از عشق سخن بگویید کردم عشقی که انسان را از تباهی و سقوط و انحراف نجات می‌دهد. استراتژی فیلم درام نهان بوده است. همچون چند فیلم قبل‌ی من به قضیه مهاجرت می‌پردازد. این فیلم مشکلاتهای عاطفی و روحی که در تاثییر مهاجرت غیرقانونی در زندگی دیگران روایت می کند.  در این فیلم تلاش کردم مواظب باشم که از مسیر سینمای اجتماعی واقع گرا به ورطه سیاه‌نمایی سقوط نکنم. 

او همین طور گفت:  ایده اولیه این فیلم سال ۹۶ شکل گرفت. آن سالها می‌خواستم تولیدش کنم ولی حمایتمالی نداشتم. تا این که سال ۱۴۰۰ حمایتکننده اشکار کردم. اندوخته‌گذار این فیلم قسمت خصوصی است. اندوخته‌گذاری در سینمای اجتماعی که برگشت هزینه‌اش سخت است ریسک بسیاری دارد. این  فیلم یک تاثییر هنری است و جریان‌های حاکمیتی باید در اکران از فیلم های هنری حمایتکند تا فیلم بتواند در گیشه موفق باشد و مخاطب خود را اشکار کند.

حافظ؛ دفاع کننده هویت ادبی و ملی ایرانیان
ادامه مطلب

کاوه سجادی‌حسینی افزود: یک سال دچار گرفتن پروانه ساخت بودیم تا در نهایت با مساعدت روح الله حجازی ریاست شورای نظارت و ارزشیابی توانستیم مجوز بگیریم. در مسیر دریافت پروانه نمایش و شرکت در جشنواره هم با ممیزی‌های بسیاری مواجه شدیم که این جهت شده برخی تکه‌های فیلم قدری گنگ بشود. در این فیلم تلاش شده عکس درستی از یک خانواده طبقه متوسط اراعه بشود.

سجادی‌حسینی خاطر نشان کرد: در این فیلم به روابط انسانی پرداختیم روابطی که متاثر از مهاجرت غیرقانونی مشکلاتهایی را در خانواده به وجود می‌آورد. این فیلم توانایی‌های جدیدی برایم به ارمغان آورد که در کارهای دیگرم موثر واقع شدند. 

چرا نیاز به سریال های جدیدی درمورد امام رضا(ع) داریم؟_خبررسان
ادامه مطلب

کاوه سجادی‌حسینی در انتها افزود: روایت در این تاثییر از زاویه دانای کل است که با محوریت شخصیت زن داستان پیش می‌رود. ریتم تاثییر به طوری تنظیم شده که مخاطب را به فکر وادار کند. در فیلم‌نامه‌نویسی فاکتوری وجود دارد به نام رنگ‌آمیزی شخصیت که در این تاثییر تلاش کردم آن را مراعات کنم. شخصیت مهم فیلم زن است؛ ولی به این معنی نیست که با یک تاثییر فمینیستی روبه‌روایم.

گفتنی است؛ دومین دوره محفل اندیشه آرمان با محوریت فیلم‌های جشنواره فجر تا تاریخ ۲۲ بهمن در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی سیزده آبان برگزار می‌بشود.

انتهای مطلب/

[ad_2]

منبع

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.