برقی کردن خودروها یک انتخاب نیست، یک الزام است
[ad_1]
دومین همایش انجمن صنفی شرکتهای خدمات بعد از فروش ماشین، تحت گفتن “همایش خدمات بعد از فروش خودروهای برقی” در محل شرکت “بهمن موتور” برگزار شد.
بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در دومین همایش خدمات بعد از فروش خودروهای برقی با اصرار بر این که برقی کردن ماشین یک انقلاب در صنعت ماشین و خدمات بعد از فروش آن محسوب میبشود، افزود: جهان آینده همانند الان نخواهد می بود و باید سیاست برقی کردن ماشین در دستور کار قرار گیرد.
وی با گفتن این که در گسترش منفعت گیری از این خودروها اتکای مطلق به مشوقهای دولتی در کشورهای غربی جواب نداده است، تصریح کرد: در سرزمین چین که مقدار مشوقهای اراعه شده در تشکیل ماشین برقی نسبت به کشورهای غربی کمتر بوده و این سرزمین دیرتر از غربیها دست به گسترش تشکیل و منفعت گیری از خودروهای برقی زده اما هم اکنون شرایط بهتری دارد.
مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به این که سرزمین آمریکا به علت توفیق نیافتن در گسترش زیرساختهای مورد نیاز برای منفعت گیری از خودروهای برقی، بطور اشکار بر زیان های برقی سازی خودروها اصرار دارد، اظهارداشت: یقیناً امکان پذیر این سیاست تاثییر بگذارد اما قطعا حرکت به سمت خودروهای برقی اجتناب ناپذیر خواهد می بود.
علیمرادلو در این همایش گفتن داشت: برسیها مشخص می کند یک تاکسی سالانه ۱۰ هزار دلار یارانه سوخت میگیرد و اگر این رقم را در مقیاس چند میلیون ماشین در نظر بگیریم رقم زیاد بالایی است که میتواند در گسترش زیرساختها و پروژههای عمرانی صرف بشود. اما به جای اندوخته گذاری در حوزه عمران در حال سوزاندن اندوختههای سرزمین هستیم.
مدیرعامل گروه بهمن گفتن داشت: گروه خودروسازی بهمن اخیراً یک موتورسیکلت برقی تشکیل کرده که صفر تا صد کار در این شرکت انجام شده و در دهه فجر نیز خدمت مقام معظم رهبری اراعه شده است.
او افزود: برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی انتخاب نیست بلکه یک الزام است؛ ضرورتی که با آلوده کردن محیط زیست تشکیل شده است و اشکار نیست تا چه وقتی می خواهیم بنزین با رقمی کمتر از ۱۰ سنت را بسوزانیم غافل از این که همه چیز را نابود می کنیم.
علیمرادلو در ادامه گفتن داشت: حتی شرکتهای خودروسازی سرزمین همانند همه دنیا باید بتوانند خود زیرساختهای مورد نیاز از جمله ایستگاههای شارژ را تشکیل کنند و حتی برای تامین برق مورد نیاز نیروگاه بسازند، در واقع با برقی کردن ماشین فعالیت اقتصادی از بین نمیرود بلکه تحول شکل مییابد.
وی با انتقاد از این که وزارت صمت قانونی در حوزه خودروهای برقی ندارد؛ خاطرنشان کرد: قوانین حاضر اجازه واردات قطعات مورد نیاز برای تشکیل را نمیدهد و در واقع قانون بر محور CKD تنظیم شده است. از این رو باید متولیان، سیاست گذاری مدونی در این حوزه تنظیم کنند.
تدوین یک استاندارد اشکار برای خودروهای برقی یک الزام است
در ادامه بهزاد پناهی دبیر همایش خدمات بعد از فروش خودروهای برقی نیز با اصرار بر این که این همایش اغاز یک توانایی تازه در حوزه خودروهای برقی خواهد می بود، گفتن داشت: با وجود آنکه خودروهای برقی از رگ گردن به ما نزدیک تر است اما همه ما در نوشته خودروهای برقی تازه کار هستیم و تا این مدت همزبانی در حوزه خودروی برقی وجود ندارد.
وی با اشاره به این که در وزارت صمت نیز عزمی جدی برای ورود این خودروها به بازار و ناوگان حمل و نقل سرزمین صورت گرفته است، تصریح کرد: ورود خودروهای برقی به بازار و ناوگانهای حمل و نقلی سرزمین اجتناب ناپذیر است و باید از خدمات بعد از فروش این خودروها غافل نمانیم.
پناهی درخصوص همکاری انجمن خدمات بعد از فروش ماشین با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) او گفت: طی برخی مطالعات علمی و پژوهشی، بازدید و تحقیقات ملزوم در خصوص خودروهای برقی و الزامات خدمات بعد از فروش آن صورت گرفته و مقرر است نتیجه آن به گفتن پیشنویس آییننامه خدمات بعد از فروش خودروهای برقی، به وزارت صمت نظر بشود.
رئیس انجمن صنفی خدمات بعد از فروش ماشین، در رابطه نبوده است استاندارد و قوانین اشکار در رابطه با منفعت گیری از خودروهای برقی او گفت: تا این مدت در خصوص خودروهای برقی هیچ استانداردی تهیه و تدوین نشده است و دولت باید در خصوص این خودروها و الزامات آن که از نیازهای جامعه است، هر چه سریعتر ورود کند تا ناظر یک استاندارد تدوین شده در خصوص خودروهای برقی باشیم.
وی به جای خالی سیستم ماشین متصل (connected car) در صنعت خودروسازی سرزمین اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم خودروهای متصل یکی از با اهمیت ترین قسمتهای خدمات بعد از فروش است که با برقراری ربط با اراعه کننده و مالک ماشین همه نواقص و معایب ماشین را هشدار داده و از تشکیل صدمات زیاد تر به ماشین جلوگیری میکند که متاسفانه جایخالی این سیستم در صنعت خودروسازی سرزمین بهشدت حس میبشود.
گفتنی است؛ در حالی همایش خدمات بعد از فروش خودروهای برقی صبح امروز در مرکز همایش های شرکت بهمن موتور برگزار شد که طی بازدید و برسی ۱۲ مقاله ارسالی، در نهایت ۶ مقاله از سوی هیات علمی انجمن خدمات بعد از فروش برای اراعه به این همایش راه یافت.
گروه بهمن، طی یک سال تازه در اراعه خودروهای برقی و هیبریدی، در کنار دیگر محصولات خود ورود کرده و برنامههای متنوعی برای این خودروها اراعه داده است.
[ad_2]
منبع