چین از هوش مصنوعی برای نظارت بر شبکه ریلی منفعت گیری میکند_خبررسان

به گزارش خبررسان
مدیریت بزرگترین سیستم راه آهن پرسرعت جهان با منفعت گیری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام میشود. این سیستم میتواند ایرادات و اختلالات را پیش بینی کرده و قبل از ابراز مشکلات برای رفع کردن آن هشدار دهد.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه ریلی پرسرعت در چین ۴۵ هزار کیلومتر بوده و بزرگترین شبکه ریلی در جهان محسوب میشود که اکنون کنترل آن توسط یک سیستم هوش مصنوعی در پکن انجام میگیرد. به حرف های محققان این هوش مصنوعی از دقت بالایی نزدیک به ۸۹ برخوردار است و میتواند به پردازش تعداد بسیاری داده در لحظه بپردازد. مهندس ارشد در مرکز بازرسی زیرساخت در چین این سیستم را زیاد کارآمد دانسته و معتقد است امکان خبر از موقعیتهای غیر عادی توسط این سیستم تنها به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
سیستم هوش مصنوعی ناظر روی راه آهن چین به طور دقیق میتواند ایرادات را شناسایی و پیشبینی کرده و قبل از ابراز مشکلات هشدار دهد. این چنین تعمیر و نگهداری خطوط ریلی پرسرعت با پشتیبانی این سیستم به موقع انجام میشود.
به حرف های پژوهشگران این سیستم علتشده است نگهداری خطوط ریلی نسبت به قبل شرایط بهتری را سپری کند. در حالی است که شبکه راه آهن در ایالات متحده چالشهای بسیاری را پیش رو دارد تعمیر و نگهداری نامناسب خطرات ایمنی مکرری را به وجود اورده است. به گفتن مثال طی ۵۰ سال قبل بیشتر از ۲۸۰۰ مورد خروج از ریل در سال در این خطوط گزارش شده است.
علاوه بر این کشورهایی نظیر آلمان و سوئیس نیز منفعت گیری از هوش مصنوعی را برای مدیریت راه آهن مورد بازدید قرار دادند. این دو سرزمین نیز تلاش دارند تا برای بهبود شبکه ریلی خود است هوش مصنوعی منفعت گیری کنند. یقیناً شبکه ریلی در این دو سرزمین نسبت به چین از گستردگی کمتری برخوردار است.
مهندسان ریلی در چین دادههای خام را برای آموزش سیستم هوش مصنوعی به طور دائم از اسبق حرکات قطارها ارتعاشات ریل اسبق هواشناسی و مقادیر شکل موج به دست می آورند.
دسته بندی مطالب
اقتصاد
منبع