دست خالی دولت در مهار کلاهبرداری های اینترنتی/تبلیغات یا عوام فریبی؟_خبررسان

دست خالی دولت در مهار کلاهبرداری های اینترنتی/تبلیغات یا عوام فریبی؟

[ad_1]
به گزارش خبررسان







یک نماینده مجلس فرمود: متاسفانه زیاد تر تبلیغات ما شکلی عوام فریبانه به خود گرفته‌اند و تا حوزه تبلیغات در ایران چارچوب مشخصی نداشته باشد، نمی‌توانیم جلوی کلاهبرداری‌های گسترده در فضای تبلیغاتی را بگیریم.



 

به گزارش خبررسان، دنیای تبلیغات یکی از حوزه‌های دلنشین و پویایی است که به منظور ترویج محصولات و خدمات، تشکیل آگاهی در جامعه و ربط بین برندها و مخاطبان انجام می‌شود. تبلیغات امروزی با منفعت‌گیری از راه حلها و ابزارهای مدرن از جمله شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات گوگل و دیگر پلتفرم‌های آنلاین، به یک صنعت پیچیده و خلاق تبدیل شده است. منفعت گیری از استراتژی‌های نوآورانه و تغیرات فناوری در این حوزه، تبلیغات را به یک دنیای پررنگ، پرهیجان و پراهمیت تبدیل کرده است. با این وجود بازار تبلیغات نیز می‌تواند بستری برای فریب مردم باشد. نقاط ضعف در صنعت تبلیغات سرزمین اخیرا تبدیل افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی و نارضایتی هرچه زیاد تر مردم شده است.

ساعت کاری ادارات سیستان و بلوچستان افت یافت_خبررسان
ادامه مطلب

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

در خصوص همین نوشته به مصاحبه با حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پرداختیم.

جلالی در رابطه با نقش تبلیغات در فریب مردم او گفت: تبلیغات به معنی تحول رویکرد مردم و تصمیم گیری و انتخاب به جای آنها است. در واقع تبلیغات کابلی را به ذهن انسان وصل کرده و هر انچه که بخواهد به ذهن فرد القا می‌کند. به این علت اگر این مدل تبلیغات در جهت سودآوری و درآمدزایی قرار گرفت، انتخاب هایی در همین جهت خواهد داشت. در عرصه تبلیغات به این دقت می‌شود که در چه بخشی سود آن تامین می‌شود، با کدام عکس می‌تواند مردم را جذب کند یا با کدام چهره مشهور اصلاحا می‌تواند محصول مورد نظر را به مردم قالب کند.

لحظه ریزش و فروریختن ساختمان 6 طبقه در اهواز + ویدئو_خبررسان
ادامه مطلب

وی در خصوص تمرکز تبلیغات بر درآمدزایی فرمود: در ابتدا می‌بایست روش تبلیغات اصلاح شود، به این معنی که راه حلهای تبلیغات نباید فقط مبتنی بر درآمدزایی باشد. به گفتن مثال یکی از راه حلهای تبلیغات، حرکت ایجابی است نه حرکت سلبی. به این معنی که یک شرکت با تبلیغات خود می‌بایست از اصول و کیفیت کار خود تعریف کرده و علتضربه زدن به برند دیگر نشود. به علاوه در نوشته تبلیغات، نظر تخصصی بر راه حلهای عامیانه تسلط می‌کند و باید این اصل را در عرصه تبلیغات جستوجو کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جواب به سوالی در رابطه نقش کمیسیون فرهنگی در تشکیل چارچوب‌های ملزوم در عرصه تبلیغات در ایران گفت: متاسفانه زیاد تر تبلیغات ما شکلی عوام فریبانه به خود گرفته‌اند و تا حوزه تبلیغات در ایران چارچوب مشخصی نداشته باشد، نمی‌توانیم جلوی کلاهبرداری‌های گسترده در فضای تبلیغاتی را بگیریم. راهکار این است که ما سطح فرهنگ و روحیه شناختی مردم در این عرصه را ارتقا دهیم. اگر بتوانیم در حوزه تبلیغات، سپس شناختی را تحکیم کنیم، انتخاب مردم صحیح خواهد می بود، اما متاسفانه اذهان مردم بسته است. متاسفانه کمیسیون فرهنگی در خصوص شکل صحیح تبلیغات، چارچوبی را تعیین نکرده است و این مورد یکی از خلاهای قانونی در عرصه تبلیغات است. امیدوار هستیم کمیسیون فرهنگی در دوره بعدی به این نوشته نگاه اختصاصی‌ای داشته باشد.

سه سایت برتر قیمت ورق آهن در ایران کدامند؟
ادامه مطلب





منبع :


تیتر مختصر






دسته بندی مطالب
اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

اخبار فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی

[ad_2]

منبع