جدال بر سر آنتن؛ کندی وزیر بهداشت پیشنهادی ترامپ به جستوجو ممنوعیت تبلیغات دارویی در تلویزیون_خبررسان

جدال بر سر آنتن؛ کندی وزیر بهداشت پیشنهادی ترامپ به دنبال ممنوعیت تبلیغات دارویی در تلویزیون

[ad_1]
به گزارش خبررسان

خبررسان: رابرت اف. کندی جونیور، وزیر پیشنهادی بهداشت ترامپ خواستار ممنوعیت نمایش تبلیغات دارویی در تلویزیون شده است.

به گزارش خبررسان به نقل از نیویورک تایمز، او این تبلیغات را به علت تشویق مصرف بی‌رویه دارو و تأثیر منفی بر سلامت جامعه مورد انتقاد قرار داده است. با این حال، تحقق این خواسته با مانع ها قانونی و اقتصادی بسیاری روبرو خواهد می بود.

کندی که به مواضع انتقادی خود در رابطه صنایع دارویی شهرت دارد، معتقد است که تبلیغات مستقیم به مصرف‌کننده

(DTC) برای داروها، به اختصاصی داروهای تجویزی، علتافزایش تقاضای غیرضروری و تجویز داروهای نامناسب توسط پزشکان می‌شود. او پافشاری می‌کند که این حالت می‌تواند تبدیل عوارض جانبی ناخواسته و هزینه‌های بالای درمانی برای بیماران شود.

ژاپنی ها برای درمان چاقی این دارو را تجویز می کنند
ادامه مطلب
آخرین مطالب

ممنوعیت تبلیغات دارویی در تلویزیون، تغییری بنیادین در نحوه بازاریابی داروها در آمریکا خواهد می بود. اکنون، ایالات متحده یکی از معدود کشورهایی است که اجازه پخش این چنین تبلیغاتی را در رسانه‌های جمعی می‌دهد.

این تبلیغات، منبع درآمد قابل توجهی برای شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های دیگر به شمار می‌روال.

آشنایی با روانشناسی رنگ سبز در زمینه‌های مختلف
ادامه مطلب

با این وجود، اعمال ممنوعیت، با مقاومت شدید شرکت‌های داروسازی و صنایع رسانه‌ای روبه رو خواهد شد. این شرکت‌ها استدلال می‌کنند که تبلیغات دارویی، اطلاعات مهمی را در رابطه گزینه‌های درمانی در اختیار بیماران قرار می‌دهد و به آنها پشتیبانی می‌کند تا در رابطه سلامت خود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

علاوه بر این، ممنوعیت تبلیغات دارویی می‌تواند

با متمم اول قانون اساسی ایالات متحده، که آزادی گفتن را ضمانت می‌کند، در تضاد باشد. هرگونه تلاشی برای محدود کردن تبلیغات تجاری، به گمان زیادً با چالش‌های حقوقی جدی روبرو خواهد شد.

در سایت خبری خبررسان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

مطالبات داروخانه‌ها را تسویه کنید!_خبررسان
ادامه مطلب

با وجود این مانع ها، خواست کندی جونیور، او گفت و گو‌های جدی را در رابطه نقش تبلیغات دارویی در جامعه و تأثیر آن بر سلامت عمومی برانگیخته است. این نوشته مشخص می کند که افکار عمومی نسبت به تبلیغات دارویی و قوت شرکت‌های داروسازی در حال تحول است.

 

دسته بندی مطالب
اقتصاد

سلامتی

کسب وکار

اخبار فناوری

اخبار هنری

خبر های ورزشی

[ad_2]